2009-04-27, 16:11
Medlem
Om jag sitter och surfar via en router och har laddat ner kopieringsskyddat material. Kan jag inte bara hävda att det var någon annan som laddade ner materialet via min router?. Den IP adress som syns utåt är ju min router och inte min dator.
Citera
2009-04-27, 16:15
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozium
Om jag sitter och surfar via en router och har laddat ner kopieringsskyddat material. Kan jag inte bara hävda att det var någon annan som laddade ner materialet via min router?. Den IP adress som syns utåt är ju min router och inte min dator.
Tror man spårar adressen till just din dator ganska enkelt..
Citera
2009-04-27, 16:17
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozium

Ja, det kan du hävda. När de sedan ändå tar dig till domstol, och eventuellt tittar i din dator, så hittar de ingenting, och du kan kräva skadestånd. Ja, förutsatt att du inte laddat ner något. Om du piratkopierat så spelar det ju ingen roll om din router är öppen eller inte.
Citera
2009-04-27, 16:17
Bannlyst
https://www.flashback.org/showthread.php?t=872064
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här