• 1
  • 2
2009-04-27, 13:18
Bannlyst
Hejsan, jag har OCD ADHD och Tourettes, dessa sjukdomar har förstört helt mitt liv. Har ingen utbildning och är arbetslös. Nu vill jag inte whina om hur jobbigt jag har det osv utan mer bara för att ge er ett perspektiv av mnitt liv. Just nu isolerar jag mig helt o går aldrig ut... Men nu till den stora frågan!
Jag har stesolid och sobril, men morsan gömmer allt för hon vet att jag överdoserar för att fly min bittra verklighet, så här sitter jag med en ångest som gör att jag finputsar på mitt självmordsbrev. Hur ska jag göra för att få benso ? Postkranar går icke för morsan kollar all min mail bland annat. Jag går berserka gång varje kväll för morsan inte ger mig mina piller, har slått sönder o sparkat i princip på allt som går o sparka på. Vad ska jag göra? Jag funderar starkt på självmord men vet inte längre vad jag ska ta mig till...
Citera
2009-04-27, 13:21
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slim.shady
Hejsan, jag har OCD ADHD och Tourettes, dessa sjukdomar har förstört helt mitt liv. Har ingen utbildning och är arbetslös. Nu vill jag inte whina om hur jobbigt jag har det osv utan mer bara för att ge er ett perspektiv av mnitt liv. Just nu isolerar jag mig helt o går aldrig ut... Men nu till den stora frågan!
Jag har stesolid och sobril, men morsan gömmer allt för hon vet att jag överdoserar för att fly min bittra verklighet, så här sitter jag med en ångest som gör att jag finputsar på mitt självmordsbrev. Hur ska jag göra för att få benso ? Postkranar går icke för morsan kollar all min mail bland annat. Jag går berserka gång varje kväll för morsan inte ger mig mina piller, har slått sönder o sparkat i princip på allt som går o sparka på. Vad ska jag göra? Jag funderar starkt på självmord men vet inte längre vad jag ska ta mig till...

Tillgång till pengar ? ge dig ut å jaga kran bor du i någon någolunda stad så kommer du att hitta
Citera
2009-04-27, 14:03
Bannlyst
Du fick ingen hjälp alls på psyk?

mvh gimpen
Citera
2009-04-27, 16:10
Medlem
Släng självmordsbrevet.

Ta sen tag i saker och ting. Steg ett är att ta itu med dina drogproblem!
Fokusera helt och hållet på det och försök att få hjälp!
När du blivit fri från allt sånt kommer det kännas MYCKET lättare att ta itu med resten av din livssituation som t.ex skaffa en utbildning eller ett arbete.

Nu vet jag inte vad OCD ADHD och Tourettes innebär och hur det påverkar dina förutsättningar. Men jag antar att det borde innebära att det finns möjlighet till extra hjälpinsater att tillgå.

I vilket fall som helst krävs även en insats från dig själv, att du tar tag någonstans, och mitt tips är som sagt att första steget blir att ta itu med drogproblemen.
Citera
2009-04-27, 16:28
Medlem
Jontishs avatar
Sluta gömma dig bakom diagnoser och ta tag i ditt liv.
Citera
2009-04-27, 19:15
Medlem
Slingshots avatar
Kan du inte ta till spriten så länge då? Kanske inte det bästa men dämpar ångest fint.
Citera
2009-04-27, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gimpstar
Du fick ingen hjälp alls på psyk?

mvh gimpen

Mjaa, kvacksalvare (psykologer) har jag fått nog av, jag slog mig ut ur avdelningen vilket gjorde att 5 poliser fick sig en boxningsmatch mot mig tills jag blev pepparsprayad och överbemannad... Läkaren sänkte min dos av benso därför mordhotade jag henne när jag var påtänd på diverse saker, är inte ens välkommen längre tillbaks på sjukhuset. Så just nu knarkar jag allt jag hittar i princip, och hoppas att jag får "enough balls" för att ta the final step o verkligen fullborda ett självmord.

MVH
Citera
2009-04-27, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontish
Sluta gömma dig bakom diagnoser och ta tag i ditt liv.

Lätt och säga.
Citera
2009-04-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Kan du inte ta till spriten så länge då? Kanske inte det bästa men dämpar ångest fint.

Sprit ger mig tyvärr mer ångest =/ Samt sen vet jag inte om en enda kran som är grön där man kan köpa bensos. är helt beroende av dom...
Citera
2009-04-27, 20:32
Bannlyst
Bens hjälper dig knappast. Får du medicin för din ADHD?
Citera
2009-04-27, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Bens hjälper dig knappast. Får du medicin för din ADHD?

Han blev bannad.
Citera
2009-04-27, 23:11
Medlem
Roygbivs avatar
Kan inte du och din mor komma till någon slags förståelse där du ber henne om en tab när du får din ångest. Du får ju dem trots allt utskrivna av en anledning. Jag förstår hennes syfte med att du inte ska knarka upp dem, men har man riktigt stark ångest så kan benzo ibland vara enda alternativet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in