Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-04, 14:37
  #61
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och hur ser Trumps fredsplan ut?

Det vet nog bokstavligen ingen, men den startar lite i uppförsbacke: att ifrågasätta en tvåstatslösning som amerikansk policy, bjuda in Bibi N till Vita huset för en liten circle jerk, flytta den amerikanska ambassaden till Jerusalem och fortsätta ignorera Gaza. Mest positivt är väl att han sa åt Netanyahu att ta det lugnt med bosättningarna ett tag.
Citera
2017-05-04, 14:37
  #62
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och hur ser Trumps fredsplan ut?
Grejen är att båda parter litar på honom vilket framgår av senaste mötena och kan åstadkomma under med okonventionella metoder.
Citera
2017-05-04, 14:41
  #63
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Man ska inte lösa någonting och speciellt inte vi. Vi ska ge de fingret sen kan de dra åt helvete.
Kriga kan de göra bäst fan de vill där nere som de vill.
Citera
2017-05-04, 14:43
  #64
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Man ska inte lösa någonting och speciellt inte vi. Vi ska ge de fingret sen kan de dra åt helvete.
Kriga kan de göra bäst fan de vill där nere som de vill.

Vilka "vi" menar du?
Citera
2017-05-04, 14:44
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Grejen är att båda parter litar på honom vilket framgår av senaste mötena och kan åstadkomma under med okonventionella metoder.
Det är väl ingen som litar på Trump? Däremot ses han som lättpåverkbar så båda parter vill försöka håla sig väl med honom i hopp om att kunna påverka. Så fort han försöker ta ställning mer konkret vad han vill åstadkomma lär det bli andra tongångar från en eller båda parter. Dessutom har Trump en extremt Israelvänlig kongress att ta hänsyn till.
Citera
2017-05-04, 14:56
  #66
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Grejen är att båda parter litar på honom vilket framgår av senaste mötena och kan åstadkomma under med okonventionella metoder.

Jag vet inte om Abbas (och sannerligen inte Hamas) litar på Trump, men vem vet. Jag förstår att du kanske inte kan svara på vilka okonventionella metoder du tänker på (det ligger ju lite i definitionen av okonventionella), men har han tålamodet? En fredsprocess måste rimligen ske i något sorts roadmap-format där olika parter och allierade involveras för olika specifika syften. Det framstår för mig som en typ av förhandling som Trump saknar erfarenheter av, men jag kan verkligen ha fel.
Citera
2017-05-04, 15:04
  #67
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag vet inte om Abbas (och sannerligen inte Hamas) litar på Trump, men vem vet. Jag förstår att du kanske inte kan svara på vilka okonventionella metoder du tänker på (det ligger ju lite i definitionen av okonventionella), men har han tålamodet? En fredsprocess måste rimligen ske i något sorts roadmap-format där olika parter och allierade involveras för olika specifika syften. Det framstår för mig som en typ av förhandling som Trump saknar erfarenheter av, men jag kan verkligen ha fel.
http://omni.se/a/nEBmm

"Med dig som president finns det hopp, sa Abbas."
Citera
2017-05-15, 19:01
  #68
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Jag vet inte om Abbas (och sannerligen inte Hamas) litar på Trump, men vem vet. Jag förstår att du kanske inte kan svara på vilka okonventionella metoder du tänker på (det ligger ju lite i definitionen av okonventionella), men har han tålamodet? En fredsprocess måste rimligen ske i något sorts roadmap-format där olika parter och allierade involveras för olika specifika syften. Det framstår för mig som en typ av förhandling som Trump saknar erfarenheter av, men jag kan verkligen ha fel.
https://youtu.be/zfACaB2s3_U
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback