Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-20, 23:59
  #13
Medlem
Vanillababes avatar
Nu är vi hemma igen.

Lilleman är en riktigt envis liten krabat.
Operationen gick jättebra och en timme efter att han vaknade ur narkosen så satt han upp och drack vatten.
Dagen efter så gick han om han fick hålla handen för han var lite vinglig pga smärtstillande.
Tre dagar efter operationen så sprang han, låg på mage och sida, hoppade lite och sådär.

En oerhört tung sten har fallit från mina axlar. Lilleman är en helt ny kille.
Citera
2009-05-21, 22:44
  #14
Medlem
Det var skönt att höra att allt gick bra.Hoppas det var lillens sista operation.
Citera
2009-05-26, 11:10
  #15
Medlem
Morges avatar
Ja visst e d skönt
Citera
2009-05-26, 15:01
  #16
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Kanske ni kan ha en almanacka och kryssa över varje dag när han lägger sig och säga "Idag har det blivit lite bättre, snart är det klart"?

Det tycker jag lät bra att visa honom vilken tidsrymd det handlar om. Sen tycker jag också att ni ska fixa små extragrejer. Man kanske inte ska ösa presenter över barn men i vissa lägen tycker jag nog man kan fixa lite extra så att det kan kännas lättare. Det kan vara småsaker och spel, böcker m.m. som kan användas när han inte kan röra sig som han brukar.

Jag hoppas verkligen att det går bra.

edit: läste inte datum eller hela tråden. Åhh vad skönt att det har gått bra
__________________
Senast redigerad av Snövit 2009-05-26 kl. 15:03.
Citera
2009-05-28, 23:23
  #17
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Nu är vi hemma igen.

Lilleman är en riktigt envis liten krabat.
Operationen gick jättebra och en timme efter att han vaknade ur narkosen så satt han upp och drack vatten.
Dagen efter så gick han om han fick hålla handen för han var lite vinglig pga smärtstillande.
Tre dagar efter operationen så sprang han, låg på mage och sida, hoppade lite och sådär.

En oerhört tung sten har fallit från mina axlar. Lilleman är en helt ny kille.

Vad härligt att höra - er tidigare oro är som bortblåst. Jag delar er glädje, lycka till och ge lilleman en kram
Citera
2009-05-30, 00:21
  #18
Moderator
Strix m/94s avatar
Mina...

Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Mjaha... Nu ska det ske.. igen.

För femte gången ska sonen genomgå en hjärtoperation. Första tre operationerna gjordes då han var tre månader. (tre operationer på tre veckor, de två sista gjordes pga komplikationer)
Fjärde operationen gjordes när han var fjorton månader.
Och nu blir det alltså femte operationen. Nästa vecka åker vi.

Han är nu fem år gammal. Han är rädd och orolig naturligtvis. Han undrade med tårfyllda ögon om doktorn skulle hälla lim på hans hjärta. (I hans värld lagar man ju saker med lim.. )
Hur i helvete förbereder man en femåring på allt som kommer? Jag kan ju inte ljuga för honom och säga att han kommer att vakna och må jättebra.
Han kommer att vakna, ha ont och vara påverkad av smärtstillande... Hur fan förklarar jag det så han förstår?

Jag är absolut livrädd för att det ska bli komplikationer denna gång oxå. Första gången han opererades så låg vi på IVA i tre veckor, och han var en millimeter från att dö.

Har nån nåt tips på hur vi ska klara det?

Fy fan, jag vill verkligen inte dit!!!!

...djupt kända sympatier! Det verkar oerhört påfrestande för Er alla. Föräldrarnas uppgift nu är att, utan att ljuga förstås, vara starka och trygga och skänka Er son tillförsikt.

Ni är kanske inte religiösa, och kända ord som att "Herren överger ej, han prövar blott" är måhända inte meningsfulla för Er. I den gamla psalmboken fanns en bön avsedd för operationer, Ni kan be den tillsammans med Er son, eller enbart Du och sonens far. Ni kan be om stöd från sjukhusprästen, som brukar vara erfaren och ett bra stöd.

Bön 165.
"O min Gud, jag vet intet om vad som nu kommer att ske. Men jag förtröstar på dig. Led deras händer, som skall taga hand om vår son (mig). Jag överlämna allt åt dig. Hos dig är han (jag) trygg. Du håller oss fast, du trofaste Gud. Du hjälper honom (mig)."

För sjuka barn finns bönen 171:
"Vår frälsare, du som älskar barnen och har hjärta för alla sjuka, överge inte vår son. Låt honom få den vård han behöver. Bär honom igenom sjukdomen och låt honom snart bli frisk. Käre Frälsare, överge inte vårt barn. Var oss nära och ge oss din kraft."

I den mån det någon tröst hava kan så ber jag för Er och hoppas på det bästa.
Citera
2009-05-30, 02:25
  #19
Avstängd
Skål för den lilles hälsa!
Citera
2009-05-30, 23:43
  #20
Medlem
smurfehs avatar
OT, jaja. Men jag har dragits mer och mer till denna avdelning, alltid(nästan) positiva kommentarer.. Perfekt! Glad över att TS's barn mår prima!
Citera
2009-06-12, 12:27
  #21
Moderator
Strix m/94s avatar
Ber att...

Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Nu är vi hemma igen.

Lilleman är en riktigt envis liten krabat.
Operationen gick jättebra och en timme efter att han vaknade ur narkosen så satt han upp och drack vatten.
Dagen efter så gick han om han fick hålla handen för han var lite vinglig pga smärtstillande.
Tre dagar efter operationen så sprang han, låg på mage och sida, hoppade lite och sådär.

En oerhört tung sten har fallit från mina axlar. Lilleman är en helt ny kille.

...få gratulera! Trevligt att allt gått bra.

Lycka till er alla!
Citera
2009-06-13, 00:55
  #22
Medlem
Läste nyss igenom det här och kan tänka mig att det var tufft för hela familjen.
Skönt att höra att det gick som det gick och hoppas att Lilleman slipper fler operationer
Citera
2017-11-16, 22:45
  #23
Medlem
Vanillababes avatar
Ångrade mig.
__________________
Senast redigerad av Vanillababe 2017-11-16 kl. 23:18. Anledning: Felpost
Citera
2017-12-16, 17:42
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Ångrade mig.
Jag hoppas din son mår bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback