2009-04-26, 20:37
Medlem
Snurrens avatar
Vad tror ni om att köpa bil från Fordonsmäklarna? http://www.fordonsmaklarna.se/index.htm Har någon erfarenhet av dem? Verkar priserna OK? Bilarna är ju dyrare än om man köper privat, men man kanske kan betala dessa priser om bilen är kontrollerad och servad samt reconditionerad.
Citera
2010-03-16, 17:09
Medlem
BingaBangas avatar
Bumpar denna tråd för att se vad folk har att säga.
Citera
2010-03-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Verkar priserna OK? Bilarna är ju dyrare än om man köper privat, men man kanske kan betala dessa priser om bilen är kontrollerad och servad samt reconditionerad.

En del av priserna är säkert OK, ja mycket OK. Jag tänker närmast på ett antal av de äldre bilarna.

Om de ger garanti även på dessa bilar så är det ju splendid. Fiina bilhallen brukar inte ge det, i bästa fall en månads trafiksäkerhetsgaranti. Inte frivilligt iaf.

Det är också bra lån man får, 0 kr insats och ränta lika bra som bästa billåneräntan.

Allt som allt. Om det inte är nåt mysko med stället så är de väl värda att kollas på.

Tack för tipset!
Citera
2011-05-14, 10:41
Medlem
Bump!

Någon som haft att göra med Fordonsmäklarna nyligen? Har googlat och hittat ett fåtal omdömen som inte är speciellt bra..
Citera
2011-05-16, 16:19
Medlem
Buffazs avatar
Jag var o titta på bil på deras anläggning i Bromma och jag lovar att varenda bil hade feta stenskott och sprickor i framrutan vilket de tyckte var normalt när man köpte en begagnad bil. Plus de verkade inte speciellt intresserade av att svara på frågor om bilerna. Blev inget köp för min del.

//Buffaz
Citera
2011-06-15, 08:17
Medlem
Mullrets avatar
Har en bil i Nacka som jag var intresserad av. Visade sig vara skruvad och säljaren vägrar diskutera med mig på mail.
Citera
2011-10-30, 21:34
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Bump.

Hittade ett par bilar som verkar trevliga, och med det menar jag pris i förhållande till miltal.

Kollade runt på deras hemsida, och ser att nästan alla deras fordon är i jävligt bra skick på bilderna, ni vet så där "för bra för att vara sant".

Kollade på reg.nr. och det visade sig att flertal av bilarna visst haft fler ägare än de angett, en bil hade "1 ägare!" men egentligen 4 (varav en privatperson) Att en bil "vandrat" runt på olika firmor väcker misstankar.

Någon som varit där senaste tiden och kikat runt?
Citera
2011-10-30, 22:21
Medlem
kiwigurkas avatar
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=22&t=74125
Citera
2011-10-31, 20:54
Medlem
kriminellgalnings avatar
Varit och tittat på bil i Bromma.
Dryg försäljare med stödig ton och sätt. Repiga och stenskottskadade bilar med sprickor i vindrutan och andra skador som inte ska finnas i prisklassen 100 till 150 000 kr. Mitt betyg på hela stället vart "spring åt andra hållet så slipper du problem". Behöver kanske inte tillägga att bilköp vart det inte tal om.
Citera
2011-11-13, 23:57
Medlem
Försökte blåsa min polare ordentligt, men det är väl vad man kan förvänta sig av begagnade bilhandlare. Det är ju inte för inte som dom generellt sett har dåligt ryckte, med skämt som typ skulle sälja sin egen mamma för en tusenlapp mm
Citera
2012-02-08, 02:27
Medlem
Mitt intryck av där katastrofalt, på byt bil verkar dem byta regnr för att få lägre mil på annonsen ingen annan som lagt märke på det? Det står ett reg nummer på spalterna där info om bilen står och ett annat på bilarna på bilderna (ofta inte på alla).

Var själv inne på att köpa bil där tills jag upptäckte regfifflet stog 22000mil på annonsen men när jag kolla upp regnr på bilen så hade den rullat över 30000 mil på senaste besiktning.

Sedan har jag bara hört dåligt om dem när jag hörde mig för snabba på att sälja bilarna lovar garanti men när problemen dyker upp slutar dem att svara. Tydligen ska bilarna inte alls vara lika fina "live" heller massa stenskott och spruckna vindrutor förmodligen photoshoppade bilder.

Hittat några fler upprörda köpare

http://www.fairshopping.se/fordonsmaklarna

http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=224953
(det negativa börjar vid 3 e sidan)

Funderar även på alla deras gratulations annonser på bytbil om dem inte enbart är till för att folk skall sänka gardens
Senast redigerad av Montony 2012-02-08 kl. 02:31.
Citera
2012-02-08, 10:38
Medlem
Janne-Taikons avatar
Förstod att nåt var lurt när jag först kollade på Bytbil och sedan besökte deras anläggning, skabbiga bilar som fan, tappade intresset rätt fort när jag kollade runt hos dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in