• 1
  • 2
2009-04-26, 18:54
Bannlyst
Fyll gärna i med information om ni har någon för detta är ett väldigt intressant område! Det är ganska läskigt att lära sig att många av dagens dödsdrogers förbud inte har något med hurvida farlig substansen i sig är.
Jag börjar då.

Cannabis - Hat mot negrer
Kokain - Hat mot negrer
Lsd - ?
Heroin - ?
Extasy - ?
Amfetamin -?

Lägg gärna till fler ni har info om!

MVH Gusten
Citera
2009-04-26, 18:55
Medlem
SMK-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Fyll gärna i med information om ni har någon för detta är ett väldigt intressant område! Det är ganska läskigt att lära sig att många av dagens dödsdrogers förbud inte har något med hurvida farlig substansen i sig är.
Jag börjar då.

Cannabis - Hat mot negrer
Kokain - Hat mot negrer
Lsd - ?
Heroin - ?
Extasy - ?
Amfetamin -?

Lägg gärna till fler ni har info om!

MVH Gusten

varför har du med heroin på denna lista... ?
Citera
2009-04-26, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK-08
varför har du med heroin på denna lista...

Rabblade bara upp de flesta kända jag kom att tänka på
Citera
2009-04-26, 18:56
Medlem
jerros avatar
Hat mot negrer?
Citera
2009-04-26, 18:58
Bannlyst
wtf
Citera
2009-04-26, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Hat mot negrer?

Det finns mer info här:
http://www.youtube.com/watch?v=dGpFdJuAkU0
jag kan leta fram fler källor om du behöver
Citera
2009-04-26, 19:00
Medlem
EvilAnnanass avatar
Det finns faktiskt en anledning att diverse droger är olagliga, och det är inte pga rasism
Citera
2009-04-26, 19:02
Medlem
Nookzs avatar
Är jag den ende här som faktiskt tror att nuvarande narkotikalagar vidbehålls för att substanserna i fråga faktiskt är farliga (eller, i cannabis fall, tron om att det är farligare än det är)?
Citera
2009-04-26, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Det finns faktiskt en anledning att diverse droger är olagliga, och det är inte pga rasism

Både förbudet av cannabis och kokain tex infördes utan någon som helst forskning kring drogerna, bägge var för att hålla svartingar ifrån vita kvinnor. Vad folk än må säga idag så är detta som startade allt hänger kvar än idag.
Citera
2009-04-26, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nookz
Är jag den ende här som faktiskt tror att nuvarande narkotikalagar vidbehålls för att substanserna i fråga faktiskt är farliga (eller, i cannabis fall, tron om att det är farligare än det är)?

Det har nog inte mycket med det att göra, allt idag bygger på de gamla skrönorna. Varför är då tex farliga substanser lagliga medans mindre farliga är olagliga? Allt är så korrupt det kan vara och de tänker inte särskilt mycket på vad som är farligt och inte, de tänker på vad de kan tjäna pengar på.
Citera
2009-04-26, 19:05
Medlem
jerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Både förbudet av cannabis och kokain tex infördes utan någon som helst forskning kring drogerna, bägge var för att hålla svartingar ifrån vita kvinnor. Vad folk än må säga idag så är detta som startade allt hänger kvar än idag.

Är du seriös?
Citera
2009-04-26, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerro
Är du seriös?

Lycka till med att motbevisa, givetvis inte 100% rasism utan att generera pengar också på ett mycket lömskt sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in