Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Helst bör du ju diskutera saken med din förskrivande psykiater, men hypotetiskt bör tramadol substituera hyggligt för gängse SSRI-läkemedel.
Om du ger dig på att blanda preparaten, trappa ned SSRI-dosen i ungefärligt samma takt som du för in tramadolet i den dagliga rutinen.
Och det ökar risken för ett veritabelt helvete när du ska avsluta SRI-behandlingen, abstinenssymtom från SRI i sig är inte att leka med och kombinerat med opioidtillvänjning kan det visa sig rätt besvärligt att bli av med.
Tack för dina råd. Har länge nu varit nere på 0,5mg (cipralex) varannan dag. Har inte träffat en läkare på fyra år nu (blir trots det kallad 2 ggr om året, är blödasjuk så de tycker jag ska åka, sammanlagt 60 mil över en dag för att de vill träffa mig... Mycket annat kan de inte göra, och läkarna är idioter som är oerhört svårt att resonera med - eller, resonemanget går väl bra, men utfallet blir som "öh, sade du något nyss - råkade nicka till! Något starkare eller effektivare än citodon.... mja, kom tillbaka då du har så ont att du kräks dagligen, så ska jag tänka på det"
FUCK THEM! Nu hör det säkerligen ihop med att jag har en stil... låt oss säga att jag kunde passa in hos HA(var förövrit en hårsmån från att hamna i det livet, huvva!), eller de flesta hårdrocksband... Men jag är världens snällaste, och helt öppen för beroende-samtal, etc. Hade en läkare en gång, hon var helt underbar. Hon lyssnade verkligen på vad man hade att berättat, hade underbart sinne för humor, och var det något hon inte kunde svara på så ringde hon genast runt bland andra läkare för at få tips. Men det var länge sedan nu.