Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-23, 16:58
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aalgfan
Ja finns det några sorters gäng där? Svenskar eller invandrare?

Vad jag har hört så finns det, några som åker runt i en silvrig volvo 240 som slår ner folk, de hade tänkt slå ner två vuxna, dock kunde den ena kampsport så han slog väl ner en så att de stack iväg, polisen hade bett dem ta en taxi därifrån.


Finns en som är född 1989 som har kört in i Luossakonsum när han var drogpåverkad, han har även en vän som rä född samma år och de slåss och tar en del knark vad jag har hört...

Sedan finns det några som kallar sig KSH(Kiruna street hooligans) som består av föredetta nynazister, kan vara de i den silvriga volvon, men de hawr väl bryit sig in hos någon ensamstående far och slagit ner honom, han var väl i 35-40 års åldern...

Har ni mer info som man kan ta del av?
Bara svenskar
Nassar, Huliganer, Fyllon, Pundare, Pedofiler och så finns det mest av där
Citera
2009-06-21, 16:26
  #14
Medlem
KSH?

Består av ett gäng som knappt är 'tuffa' i grupp

Hörde talas om dem igår och vilka som är 'KSH-bröder', jag har inte skrattat så hårt på länge, länge.

Blotta tanken på att skrapa ihop ett knippe sinnesslöa ungdomar som tror sig vara förhärdade brotslingar, i KIRUNA, av alla ställen är så utomordentligt hysteriskt pinsam så jag vet inte var man skall börja. Nå, det var ganska roligt i alla fall.

Mig veterligen finns inga kriminella grupperingar i lilla Kiruna.
__________________
Senast redigerad av Strych9 2009-06-21 kl. 16:33.
Citera
2009-06-21, 18:13
  #15
Medlem
Iron Ore Mc Kiruna kankse passar in i sammanhanget. Ny Sverige modellsklubb som ska visa framfötterna.
Citera
2009-06-22, 08:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawbreaker45
Iron Ore Mc Kiruna kankse passar in i sammanhanget. Ny Sverige modellsklubb som ska visa framfötterna.

Är väl bara trevliga och laglydigamedborgare i den ensemblen? Nu känner jag visserligen inte alla som är med, men i alla fall.
Citera
2009-06-24, 08:05
  #17
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pslut
Med tanke på att den där ökända familjen Grönfors har fått härja i över 20 år där uppe så imponerar inte dessa "Kiruna StormTroopers" alltför mycket

Är ju också så att "familjen grönfors" inte bor i kiruna utan dom bor i en liten by utanför haparanda, och de är väl iaf 30 mil mellan hpda och kiruna?
Citera
2010-01-04, 20:24
  #18
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawbreaker45
Iron Ore Mc Kiruna kankse passar in i sammanhanget. Ny Sverige modellsklubb som ska visa framfötterna.

Enligt min (polis)bekantskap så är Iron Ore MC Kiruna numera Red and White Crew. Detta ska ha skett i samband med att HA Luleå/Red Devils blev fullvärdiga för några månader sedan.
Citera
2010-01-05, 12:04
  #19
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt min (polis)bekantskap så är Iron Ore MC Kiruna numera Red and White Crew. Detta ska ha skett i samband med att HA Luleå/Red Devils blev fullvärdiga för några månader sedan.
Kapprustning verkar pågå i övre sverige. Vem ska hinna först ut att etablera sig i alla småhålor. Kul att följa i vilket fall, kanske öppna vadslagning och tjäna lite pengar på att pricka in var vem slår sig ner härnäst.
Citera
2010-01-05, 21:29
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt min (polis)bekantskap så är Iron Ore MC Kiruna numera Red and White Crew. Detta ska ha skett i samband med att HA Luleå/Red Devils blev fullvärdiga för några månader sedan.

Och du har hört det vars ifrån?
Citera
2010-01-05, 23:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Enligt min (polis)bekantskap så är Iron Ore MC Kiruna numera Red and White Crew. Detta ska ha skett i samband med att HA Luleå/Red Devils blev fullvärdiga för några månader sedan.

hälsa din polisbekantskap att landa i verkligheten. Snuten i Kiruna har liiite väl vilda(våta?) fantasier för att kompensera för något??? Aningens för lite med vettiga grejer att göra på jobbet kanske?? Borde testa jaga lite våldtäcktsmän istället för att tråka knegare och hitta på rykten...
Hursom det är ett påhitt, tror det är Håkan A själv som hittat på i brist på annat...
__________________
Senast redigerad av yxan 2010-01-05 kl. 23:46.
Citera
2010-01-21, 10:34
  #22
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nwodasd
Och du har hört det vars ifrån?

Läs vad jag skriver. Om det stämmer vet jag inte men polisen i fråga jobbar för Länskrim och är inte lokal. Jag vet också att diskussioner har förts mellan Kiruna Kommun och Polisen angående Iron Ore MCs "upphöjelse".
Citera
2010-01-21, 17:04
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Läs vad jag skriver. Om det stämmer vet jag inte men polisen i fråga jobbar för Länskrim och är inte lokal. Jag vet också att diskussioner har förts mellan Kiruna Kommun och Polisen angående Iron Ore MCs "upphöjelse".

Om dom nu tror på detta själv så är det ju skrämmande. Jag menar, det förekommer en del bus i länet här och där, men snuten och kommunen lägger ner tid och resurser på detta. Jag vet att snuten i Kiruna är pajjiga och både hittar på och tror på vad fan som helst. Men att det var så illa på länskrim också bådar ju gott för det riktiga buset om man säger så
Citera
2010-01-26, 16:50
  #24
Medlem
Tror någon verkligen att det skulle vara en Red &White crew 35mil från moder klubben? skulle inte medlemmarna åtminstone gå runt med support kläder om det ens skulle vara lite sanning i det? Iron ore mc är dessutom bara en frontmärkes klubb än så länge, så landa lite nu
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback