Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-26, 03:21
  #1
Avstängd
frivols avatar
Okej, något öppen frågeställning:

Men hur beter ni er när ni är ute på krogen med ett kompisgäng?

Kommer kompisgänget i första hand eller är ni främst ute efter att connecta med nån av det mostatta könet (eller samma om ni föredrar det)? Själv var jag ute ikväll och blev rätt irriterad på att båda fröknarna efter någon timma försvann på varsitt håll med varsitt ragg medan jag stod kvar själv som ett fån och försökte roa mig själv. Har inga problem med att hitta nån om jag vill, men nu var jag ute efter att umgås med kompisarna, men det verkade jag ensam om.

Så hur gör ni och varför?
Citera
2009-04-26, 03:25
  #2
Avstängd
Tremendences avatar
Det varierar.

Ibland går jag ut för att hänga med polarna, och andra gånger så går jag ut med tanken att jag uteslutande ska träffa nytt folk, tjöta eller bara hänga. Sålänge det är nytt så.

Kan vara off topic, men jag ogillar folk som går ut i, vi säger ett gäng på 4 pers, sätter sig vid ett bord och vill inte ha någon som helst kontakt med någon annan än gänget, om man skulle närma sig bordet får man 4 blickar som kollar frågande, ungefär som "Vad i helvete tror du att du håller på med?"

Dom jävlarna kan sätta på musik hemma, och sen hålla sig där.
Citera
2009-04-26, 03:25
  #3
Medlem
Tjo! Är nyss hemkommen från krogen faktiskt. Och när jag går ut så är det absolut främst för att umgås med kompisar. Dansa, dricka öl o ha det allmänt kul. Kjoltyg hamnar långt ner på prioritetslistan faktiskt.
Citera
2009-04-26, 15:18
  #4
Medlem
Calle.s avatar
Har vi vänner inte bestämt att vi ska fortsätta droga us ännu mer när vi kommer hem på efterfest hos någon, så är det fritt fram för alla att ordna sig ett ligg och följa med henne hem istället. Vill jag eller någon av polarna både fortsätta att vara med, men knulla efter,
så får man helt enkelt ta med sig damen.
Citera
2009-04-26, 17:13
  #5
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Jag har inget emot att gänget splittras, skaffar ragg, pratar med nya människor etc. Men igår kväll sattes mitt tålamod på prov då jag fick agera pappa, mamma och djurskötare åt en kompis som hade fått i sig alldeles för mycket.

Vi pratade med ett par tjejer och sen gick vi upp på dansgolvet. Jag vet inte vad som hände men efter ett tag blev han så full att han försvann in i folkmassan och började jucka mot andra tjejgrupper. Han såg ut att vara på god väg att bli utkastad så jag ursäktade mig och gav mig efter honom. Och damerna gick sin väg.

Jag snackade lite med honom och han nickade. Vi hittade ett gäng killar som vi känner och började dansa med dom. Men han kunde inte ens fokusera på oss en liten stund så att han inte såg helt desperat ut när han skulle börja dansa med tjejer. Han ryckte med huvudet som en duva och skannade hela dansgolvet, gick från den ena änden till den andra. Började jucka mot en tjejgrupp som gick bort - blev sur - gick till en annan - blev nekad och sur - gick till en annan, etc.

Till slut såg jag till att vi lämnade krogen. Men kvällen fortsatte, och det visade sig att den lilla mängd irriation jag upplevde då bara var som en droppe i havet jämfört med hur resten av kvällen gick - men det hör inte hemma i den här tråden.

Slutsats: Ska man ragga så ska man inte dricka! Och man får komma överens om det innan man går ut. Visst, råkar man träffa någon trevlig kille/tjej på krogen så får man prata med dom en stund - eller gå hem med dom om man är flera stycken i gänget. Men man lämnar aldrig en kompis helt ensam - inte ens om han blir lämnad ensam med två snygga tjejer...
Citera
2009-04-26, 17:16
  #6
Medlem
-Johan-s avatar
be a pimp
Citera
2009-04-26, 23:21
  #7
Medlem
land-of-freedoms avatar
Det varierar men oftast så vet alla vad som gäller för kvällen. Man pratar väl med sina vänner om sånt innan? Typ vad händer ikväll?
Citera
2009-04-26, 23:38
  #8
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Okej, något öppen frågeställning:

Men hur beter ni er när ni är ute på krogen med ett kompisgäng?

Kommer kompisgänget i första hand eller är ni främst ute efter att connecta med nån av det mostatta könet (eller samma om ni föredrar det)? Själv var jag ute ikväll och blev rätt irriterad på att båda fröknarna efter någon timma försvann på varsitt håll med varsitt ragg medan jag stod kvar själv som ett fån och försökte roa mig själv. Har inga problem med att hitta nån om jag vill, men nu var jag ute efter att umgås med kompisarna, men det verkade jag ensam om.

Så hur gör ni och varför?


Vilka apor.
Har bara en i umgänget som beter sig så där.
När hon är i en relation så går hon aldrig ut, när hon är singel ska hon helst ut varje helg och skulle det inte finnas några raggande killar på plats skulle hon per automatik anse att kvällen vore helt misslyckad.

Har alltid gått ut för att umgås och ha kul med kompisar + mingla lite.
Emellertid, hade jag fått bestämma hade jag stannat på förfesten, tycker krogen är sisådär.
Citera
2009-04-26, 23:46
  #9
Medlem
Fred Friendlys avatar
Sist jag träffade en tjej på krogen kom jag dit med två tjejkompisar för att möta upp en kille ur ett annat gäng, om tre personer, två killar och en tjej. Tänkte inte mer på det utan interagerade precis som vanligt och det gick hem märkte jag, eftersom hon när vi skulle gå hem frågade mig om jag inte skulle följa med henne hem. Jag tyckte väl att hon haft sin hand nära mitt ben nån gång men det var inte mer med det. Trodde jag. Att tänka ut saker att säga brukar hämma mig.
Citera
2009-04-26, 23:53
  #10
Medlem
Artygs avatar
Beror väl på vad som sagts innan man gått ut. Har jag och mina vänner gått ut för att ragga har jag givetvis inga problem med att vi splittras.
Hade vi bestämt att vi skulle gå ut och ha det roligt tillsammans så bör man helt klart hålla sig till gruppen.

Vad sas innan krogbesöket?
Citera
2009-04-27, 00:09
  #11
Medlem
Jag går mest ut för att hitta potentiella offer för misshandel.
Citera
2009-04-27, 00:13
  #12
Medlem
A-Hs avatar
Varför går man ut på krogen för att umgås med kompisar, har aldrig fattat det. Hög musik störiga och arroganta människor, då kan man väl lika gärna sitta hemma med sitt "gäng" eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback