• 1
  • 2
2009-04-26, 02:22
Medlem
Don.Cs avatar
Då den ursprungliga tråden om 1:a Maj inkorporerades i någon tråd hos marxisterna startar jag en ny tråd om nationella alternativ denna dag.

Fria Nationalister Skåne. Helsingborg.
http://www.fn-skane.se/fns/for-en-va...i-helsingborg/

Citat:
Första maj är en dag som traditionellt förknippas med den så kallade arbetarrörelsen, en rörelse som vid sin start hade goda intentioner och under tidiga år var med och lade grunden till det välstånd Sverige har upplevt.
Under de senaste 30 åren har arbetarrörelsens främsta spjutspetsar, facket tillsammans med sina allierade i Socialdemokraterna, intagit en ny väg. De har övergett folkhemsidealet och i stället hakat på sin motpart på högersidan. ”Skola, vård och omsorg” har ersatts med ”utförsäljning, mångkultur och globalisering”.

Facket med LO i spetsen har varit med och drivit en globaliseringsförespråkande linje trots att de har varit fullt införstådda med att makten flyttas från Sverige till ett i mångt och mycket nyliberalt Europa.
Samtidigt har facket och sossarna varit några av de starkaste förespråkarna av utvidgningen av EU och på så vis varit med och skapat en situation där billig arbetskraft kan importeras från öst och bidra till den pågående lönedumpningen i landet.

Den 7 juni är det val till Europaparlamentet och där står socialdemokrater och moderater sida vid sida och förespråkar en liknande politik. Den europeiska unionen ska få mer makt, den ekonomiska makten ska flyttas till Frankfurt och Östeuropa och Turkiet ska inlemmas i den påstådda ”europeiska gemenskapen”.
Expanderingsprocessen av EU är i princip samma sak som den amerikanska invasionen av Irak. Tidigare fria folk förlorar sitt självbestämmande och den verkliga makten förflyttas till ekonomiska stormakter.

EU-frågan är bara ett av de problem vårt samhälle dras med. I slutändan är det en fråga om ett i grunden felaktigt och sjukt system. Detta system kan inte förändras förän vi som folk faktiskt har den reella makten över det. Därför är frågan om nationellt självbestämmande helt avgörande för vårt lands framtid.

Den 1 maj samlas vi i Helsingborg för att höja våra röster mot den ohejdade globaliseringsprocessen och informerar om att det finns ett alternativ. Det offentliga mötets paroll är ”För en värld av fria nationer” och åsyftar alla nationers okränkbara rätt till makten över sina egna öden.
Ingen stat eller finansinstitution har rätt att kränka någon nations självständighet, oavsett om det sker genom krig eller genom ekonomisk imperialism.

Vi kräver folkhemsmodellen som mål – Inte det nyliberala Europa
Vi kräver att folket återfår makten över sitt öde

Vi kräver ett systemskifte!

Plats: Konsul Olssons plats (Kullagatan)
Tid: 12.00

Nationaldemokraterna. Södertälje
http://www.nd.se/nyheter/dokument.asp?dokID=856

Citat:
1 Maj kl 11.00 i Södertälje stadspark samlas den nya nationaldemokratiska svenska arbetarrörelsen. Kl 12.30 avmarscherar vi mot centrum med svenska och brandgula fanor. På vägen möter vi den gamla arbetarrörelsens tåg som går åt motsatt håll, om de vågar ställa upp!

Svenska jobb i Sverige!
Nu är det hög tid att svenska arbetare kräver sin rätt! Fackpamparna har blivit en korrumperad ”elit” som bryr sig mer om sina miljonpensioner än att rädda svenska jobb i Sverige. Nu växer en ny arbetarrörelse fram!

Varför gästarbetare när det råder arbetslöshet?
Tusentals indier och kineser släpps in av regeringen. Varför ska vi svenskar bytas ut mot andra folk? Sverige måste satsa på sitt eget folk i första hand!

Stoppa utförsäljningen av Sverige!
Företag som kostat svenska arbetare, ingenjörer och tjänstemän decenniers av hårt slit att bygga upp har gått på realisation till den internationella storfinansen. Statens ansvar är att värna svensk industri!

Nej till globalisering och det ansiktslösa internationella kapitalet!
I åratal har de utländska ägarna kunnat plocka hem miljardvinster från Sverige. Tacken du får nu är att de ger ditt jobb till en låglönearbetare, så att de kan öka vinsterna lite till. Eller så säljer de företaget till kineserna, som plockar hem allt till Kina. Vi svenska arbetare måste se om vårt eget hus!

Första maj har i mer än hundra år symboliserat arbetarnas kamp för en rättvis fördelning av industrins vinster och drägliga arbetsförhållanden. Tyvärr har den marxistiska arbetarrörelsen sedan 1900-talets början tagit monopol på dessa frågor.

Idag har den marxistiska arbetarrörelsen visat sitt rätta ansikte även här i väst, urväxt och ihålig fyller den i dag precis samma syfte som den gjort i alla kommunistiska diktaturer. Den ser till att hålla arbetarna och vanligt folk på mattan och legitimera de styrandes politik, medan pamparna berikar sig själva.

Resultatet av detta är att ingen protesterar och ingen strejkat när regimen sålt ut de svenska arbetarna till ett rovgirigt storkapital. Nu står vi här med allt större revor i välfärden, lönesänkningar och massarbetslöshet samtidigt som pengarna från vårt arbete i åratal strömmat ut ur landet.

Demonstrera för Nationell solidaritet!

Vad anser andra nationella om att öppet demonstrera på en dag som blivit populär bland socialdemokrater, marxister och annat avskräde?
Citera
2009-04-26, 02:47
Avstängd
ATYs avatar
Ja om ni nazister vill hylla anarkisterna som dog på Haymarket i Chicago för arbetarklassen så inte mig emot...
Citera
2009-04-26, 03:42
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Ja om ni nazister vill hylla anarkisterna som dog på Haymarket i Chicago för arbetarklassen så inte mig emot...
Ja, för det är ju verkligen den bakomliggande tanken. Att hylla ett par anarkister som kastade en bomb mot polisen.

Dock föredrar jag personligen att i lugn och ro rikta mina tankar mot folket och den grundtanke som presenterades av Adolf Hitler gällande 1:a maj.

/Micke
Citera
2009-04-26, 03:48
Avstängd
ATYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ja, för det är ju verkligen den bakomliggande tanken. Att hylla ett par anarkister som kastade en bomb mot polisen.

Dock föredrar jag personligen att i lugn och ro rikta mina tankar mot folket och den grundtanke som presenterades av Adolf Hitler gällande 1:a maj.

/Micke
Inte bara för att hylla deras offer utan också för att kämpa för vad de dog för. Dessutom var det polisen som kastade bomben.
Citera
2009-04-26, 03:50
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Inte bara för att hylla deras offer utan också för att kämpa för vad de dog för. Dessutom var det polisen som kastade bomben.
Nej nej... Gruppen kastade bomben mot polisen, som besvarade handlingen genom att öppna eld och ett flertal personer dog.

Vad dessa personer dog för var helt enkelt sin egna dumhet, dock så slogs gruppen för något som man idag hyllar.

/Micke
Citera
2009-04-26, 04:03
Avstängd
ATYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Nej nej... Gruppen kastade bomben mot polisen, som besvarade handlingen genom att öppna eld och ett flertal personer dog.

Vad dessa personer dog för var helt enkelt sin egna dumhet, dock så slogs gruppen för något som man idag hyllar.

/Micke
Nej alla som avrättades har blivit friade postumt när det kommit fram att det var polisen som kastade bomben, fast det kan ingen veta med 100 % säkerhet såklart.

Men det spelar ingen större roll vem som kastade bomben eller inte kastade den. Det som spelar roll är att första maj efter denna händelse blev arbetarrörelsens dag, i viss mån till minne av Haymarketmassakern och vad dessa personer kämpade för.
Citera
2009-04-26, 11:11
Medlem
Lantbruks avatar
ND firar första maj:

Det glädjer mig att de röda landsförrädarna (LO-svineri, rasbetingad solidaritet, offermentalitet/fiendeberoende) alltmer håller på att förlora sin makt, sitt åsikts- och godhetsmonopol.

Det är därför med en liten känsla av hopp jag märker att det fortfarande finns ett fåtal manifestationer som inte, likt vänstern, är uppbyggt helt kring hyckleri och ondska.

"Nationell solidaritet på 1 Maj":

Synpunkter?
Citera
2009-04-26, 11:17
Avstängd
Adrian.Nilssons avatar
Citat:
1 Maj kl 11.00 i Södertälje stadspark samlas den nya nationaldemokratiska svenska arbetarrörelsen. Kl 12.30 avmarscherar vi mot centrum med svenska och brandgula fanor. På vägen möter vi den gamla arbetarrörelsens tåg som går åt motsatt håll, om de vågar ställa upp!

Vill ni föra fram era åsikter eller är ni ute efter bråk? Varför lägger ni er demonstrationer på samma dag och gör en poäng av att ni möter det andra tåget. Är ni ute efter att slåss så borde ni väl snarare ge er på era likar, AFA etc. I sossarnas tåg är det ju mer städat och stadgad folk som går.
Har ni verkligen polistillstånd för en sådan rutt?
Citera
2009-04-26, 11:18
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Det glädjer mig att de röda landsförrädarna (LO-svineri, rasbetingad solidaritet, offermentalitet/fiendeberoende) alltmer håller på att förlora sin makt, sitt åsikts- och godhetsmonopol.

Det är därför med en liten känsla av hopp jag märker att det fortfarande finns ett fåtal manifestationer som inte, likt vänstern, är uppbyggt helt kring hyckleri och ondska.

"Nationell solidaritet på 1 Maj":

Synpunkter?

Det är absolut trevligt att man inte låter träsket tro att de har ensamrätt på att vara arbetare. Man undrar bara vad vårt kära vänsterfolk ska hitta på denna gång, för att se till att det fria ordet inte kan nyttjas.
Citera
2009-04-26, 11:18
Medlem
Lantbruks avatar
Värt att poängtera är ju att vänstern, p.g.a. av sitt åsikts- och godhetsmonopol, har skapat ett Sovjet-liknande system i Sverige, som har gjort att många arbetare bara ser vänstern som möjliga företrädare.

Grejen är dock att vänstern är väldigt bräckliga på det logiska planet. Den starka dynamiken inom arbetarrörelsen beror uteslutande på att de har haft makten, och att opposition mot dem förhånats och förtalats.

Arbetarna själva, vanliga svenssons, behöver bara lite visdomsord, så förstår de att det finns andra alternativ än vänstern. Jag uppmanar alla, att som jag gjort nu i dagarna, att på ett lugnt och pedagogiskt sätt - "prata med bönder på bönders vis" - förklara och belysa vänsterrörelsens totalitära och arbetar/folkfientliga agenda och tendenser. Gör man det får man många med sig.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2009-04-26 kl. 11:20.
Citera
2009-04-26, 11:21
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrian.Nilsson
Vill ni föra fram era åsikter eller är ni ute efter bråk? Varför lägger ni er demonstrationer på samma dag och gör en poäng av att ni möter det andra tåget. Är ni ute efter att slåss så borde ni väl snarare ge er på era lika AFA etc. I sossarnas tåg är det ju mer städat och stadgad folk som går.
Har ni verkligen polistillstånd för en sådan rutt?

Det är klart man vill framföra sina åsikter. På arbetarnas dag är det väl inte så konstigt att man genomför en manifestation - i synnerhet inte i dessa tider. Om inte de röda attackerar, så tror jag inte att det blir något bråk alls. Precis som det brukar vara alltså.
Citera
2009-04-26, 11:24
Avstängd
Adrian.Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Arbetarna själva, vanliga svenssons, behöver bara lite visdomsord, så förstår de att det finns andra alternativ än vänstern. Jag uppmanar alla, att som jag gjort, på ett lugnt och pedagogiskt sätt, "prata med bönder på bönders vis", förklara och belysa vänsterrörelsens totalitära och arbetar/folkfientliga agenda och tendenser. Gör man det får man många med sig.
Mvh

Hög komik!!!
Du inser inte att det är exakt samma retorik som ni alla använder vare sig ni kaller er kommunister, liberalister,islamister,fascister eller nationalister.
Folket är förlett men vi avantgardet vet Sanningen och måste upplysa de ovetande massorna som då kommer att följa oss. Väldigt leninistiskt tänkande.
Men det funkade för Lenin så visst kör så det ryker...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback