Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-26, 00:14
  #1
Medlem
humor-mes avatar
Vi är några som umgås, saken är den att en person i detta gäng mer eller mindre förstör stämmningen, enligt mig. "Johan" den som förstör stämmningen, vill bara hänga med ena personen i gruppen "Pelle".

Så "Johan" mer eller mindre fryser ut i stort sätt alla förutom "Pelle".

Vad ska man göra? Ignorera och leva vidare och försöka hoppas på att "Johan" lär sig att umgås med de resterande i gruppen inklusive en själv, eller ställa denne mot väggen?
Citera
2009-04-26, 00:25
  #2
Medlem
melus avatar
Var snäll mot Pelle, låt honom börja gilla er mera och tycka mindre om Johan. Inte så att du säger rakt upp i ansiktet att Johan kan kyssa fitta men så att Pelle börjar tycka mer om er andra. Eller viktigast är nog att han tycker mindre on Johan vilket senare kommer resultera i att han kommer vara mera med er. Du kan t.ex. säga att Johan flörtade med Peller flickvän osv. Men jag tror detta bara är en fas som ni kommer måsta gå igenom. Johan kommer inom några veckor/månader glömma bort Pelle. Eftersom om en person inte kan vara i grupp har han inte så stor skillnad vem han är ensam med.
Citera
2009-04-26, 00:32
  #3
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Var snäll mot Pelle, låt honom börja gilla er mera och tycka mindre om Johan. Inte så att du säger rakt upp i ansiktet att Johan kan kyssa fitta men så att Pelle börjar tycka mer om er andra. Eller viktigast är nog att han tycker mindre on Johan vilket senare kommer resultera i att han kommer vara mera med er. Du kan t.ex. säga att Johan flörtade med Peller flickvän osv. Men jag tror detta bara är en fas som ni kommer måsta gå igenom. Johan kommer inom några veckor/månader glömma bort Pelle. Eftersom om en person inte kan vara i grupp har han inte så stor skillnad vem han är ensam med.

Jo, detta problem som Johan verkar ha, måste ju förr eller senare bli hans fall. Det är väldigt jobbigt när någon har svårigheter att umgås i grupp. Har egentligen inga problem med Johan, bara det att nu börjar tålamodet tryta, och jag vill inte råka förstöra allt genom att ge en käftsmäll.
Citera
2009-04-26, 00:43
  #4
Medlem
Gotenkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humor-me
Vi är några som umgås, saken är den att en person i detta gäng mer eller mindre förstör stämmningen, enligt mig. "Johan" den som förstör stämmningen, vill bara hänga med ena personen i gruppen "Pelle".

Så "Johan" mer eller mindre fryser ut i stort sätt alla förutom "Pelle".

Vad ska man göra? Ignorera och leva vidare och försöka hoppas på att "Johan" lär sig att umgås med de resterande i gruppen inklusive en själv, eller ställa denne mot väggen?

Är ni 12 år gammla?
Citera
2009-04-26, 00:43
  #5
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotenks
Är ni 12 år gammla?

Haha nej, om det ändå vore så väl.
Citera
2009-04-26, 01:08
  #6
Medlem
nex112s avatar
jag hade ungefär likadant problem förut, men då var det bara jag, johan och pelle. Jag valde att inte göra någonting, men det resulterade i att de sket i mig helt... jag fick fixa nya kompisar med schysstare stil
Citera
2009-04-26, 01:20
  #7
Medlem
Brukar inte utfrysning i regel ske av en grupp mot en individ och inte tvärtom?

Johan och pelle kanske snaskar på varandras kottar bakom kulisserna och därför bara vill hänga med varandra?
Citera
2009-04-26, 01:27
  #8
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nex112
jag hade ungefär likadant problem förut, men då var det bara jag, johan och pelle. Jag valde att inte göra någonting, men det resulterade i att de sket i mig helt... jag fick fixa nya kompisar med schysstare stil

Något som också smått oroar mig, att om jag ignorerar det hela så kommer man bli helt utfryst. Egentligen är väl kanske det bästa att skita i alla och fixa bättre polare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback