Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-25, 23:00
  #1
Medlem
Sotarmurres avatar
Har en bekant i en av mina umgängeskretsar som ingen gillar, men ändå är han alltid med på allting verkar det som. När man är med honom så pratar han exklusivt om sig själv och är aldrig intresserad av vad man själv har att säga. T.ex man berättar om vad som hände i helgen och innan man har hunnit prata klart så börjas det, Ja ja ja ja, men vet ni vad JAG gjorde i helgen då? Bla bla bla och alla ser lika besvärade ut och det är alltid lika ointressant alternativt påhittat.

Det roliga är att denna person är VÄLDIGT givmild när han är full. På krogen kan han bjuda hela kvällen om man har sagt att man inte har pengar, spelar ingen roll om man säger att han inte behöver bjuda och att man klarar sig. Likväl så bara MÅSTEEEE han bjuda på öl. Hur kommer det sig att han får reda på att vi ska ta en runda i baren är ett under, ofta är det ingen som vet vem som bjöd honom men han dyker upp ändå, glad som vanligt. Jag har accepterat några öl ifrån honom på fyllan efter att jag blivit övertalad, men har litet dåligt samvete över det då ingen egentligen gillar honom.

Var fasikens kommer dessa invider ifrån och hur hankar dom sig fram i livet, vet dom inte att dom ej är önskvärda? Har ingen sagt ifrån riktigt eller var har det gått snett?
Citera
2009-04-25, 23:04
  #2
Medlem
brajzillas avatar
ja det känns väl som att bjudandet är hans livlina så det är väl inte så märkligt.... han har väl inga andra och ni är för snälla för att avlägsna fanstyget med våld?
Citera
2009-04-25, 23:14
  #3
Medlem
Av nån anledning tycker jag bara väldigt mycke synd om det här killen.. Ok han är störande men han fattar väl inte det själv. Och snäll verkar han ju va med! Gör han inte illa
Citera
2009-04-25, 23:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Issue
Av nån anledning tycker jag bara väldigt mycke synd om det här killen.. Ok han är störande men han fattar väl inte det själv. Och snäll verkar han ju va med! Gör han inte illa

risken är ju att han lider av någon sorts depression eller liknande med tanke på hans konstiga personlighet, jag skulle rekommendera att någon pratade med han privat och försöka reda ut det hela, förklara att folk tar illa up och att man gillar honom men blir irriterad och om han inte kan förändra sig själv så är det ingen ide att man hänger ihop

men jag antar att det kan bli ganska jobbigt att försöka förklara för honom för båda delarna men det är nog betydlig bättre än att han sedan blir sårad då jag tror garranterat att han tror ni är hans vänner och inte hans ''vänner'' och man vill ju aldrig direkt bli sviken av en vän, sånt gör ont som fan
Citera
2009-04-25, 23:27
  #5
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmurre
På krogen kan han bjuda hela kvällen om man har sagt att man inte har pengar, spelar ingen roll om man säger att han inte behöver bjuda och att man klarar sig. Likväl så bara MÅSTEEEE han bjuda på öl.

Och problemet är? Se till att bara umgås med honom på krogen så är allt lugnt... han får umgänge och ni får öl...

Citera
2009-04-25, 23:31
  #6
Medlem
Skandiss avatar
Förmodligen är han skitirriterande för att ingen jävel har stake nog att säga det till honom.

Fega, apatiska maskar.
Citera
2009-04-25, 23:36
  #7
Medlem
micaeles avatar
Sådant där folk är alltid en smärta i stjärten, oavsett tillfälle. Fast om han bjuder till ordentligt på krogen kan väl det vara en anledning att stå ut med karln en stund då och då. Man kan alltid stänga av hörseln en stund och verka ointresserad - inte för att han ger sig, men ändå. Alldeles för ofta har man umgåtts med sådant folk och aldrig blivit av med dom, trots att man börjat konversera med andra en bit bort.

Eller så ber du bara fanstyget dra åt helsike. Strunta i gratisölen och hans löjliga, infantila känslor. Är man jobbig förtjänar man att behandlas som detsamma.
Citera
2009-04-25, 23:55
  #8
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Förmodligen är han skitirriterande för att ingen jävel har stake nog att säga det till honom.

Fega, apatiska maskar.

Japp. Ni är på sätt och vis värre än vad han är! No cujones... Stå upp för er själva!
Citera
2009-04-26, 00:13
  #9
Medlem
TS: Är du helt säker på att övriga kompisar känner samma sak som du? Och nu menar jag inte att de säger det för att det är passande för stunden utan att de verkligen menar det?

Jag märkte nyligen att jag var själv med att genuint störa mig/nästintill hata en person på min arbetsplats trots att ett flertal inte direkt lovordat personen i fråga. Man kan bli lite "hemmablind" emellanåt, tänk på det.
Citera
2009-04-26, 01:02
  #10
Avstängd
Lemasives avatar
Vadå känner vi varran TS?
Citera
2009-04-26, 02:54
  #11
Medlem
Sotarmurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
TS: Är du helt säker på att övriga kompisar känner samma sak som du? Och nu menar jag inte att de säger det för att det är passande för stunden utan att de verkligen menar det?

Jag märkte nyligen att jag var själv med att genuint störa mig/nästintill hata en person på min arbetsplats trots att ett flertal inte direkt lovordat personen i fråga. Man kan bli lite "hemmablind" emellanåt, tänk på det.

Det är nog snarare dom som stör sig mer på honom. Iallafall en del utav de i den kretsen. Jag själv umgås inte alltför ofta med dem och när jag gör det är det hyfsat vanligt att "kompisen" är där också. Jag känner inte att det riktigt ligger på mitt bord att förklara för honom hur det ligger till då han har närmare "vänner" än mig. Själv vill jag inte ens ha hans öl utan gör allra helst rätt för mig själv. Tycker faktiskt mest synd om saten faktiskt. Beter sig lite som ett barn i det avséendet att det bara är JAG JAG JAG hela tiden. Så var jag också innan jag var 10 bast.

Roligt att höra att folk har erfarenheter/åsikter om hela härligheten. Ibland i livet möter man dessa påfrestande "kompisar" som sitter på en som ett jävla plåster.
Citera
2009-04-26, 10:50
  #12
Medlem
mrbulletdodgers avatar
Falska jävlar!

Låter som killen du snackar om är jag. Fast jag hade hämtat en picka och gjort mig av med mina "kompisar", om de varit hälften så falska som er! Ni utnyttjar honom uppenbarligen. Och utnyttja inte en kille som honom, det kommer bara gå riktigt illa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback