Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-25, 18:08
  #1
Medlem
Twitters avatar
Kom över ett 500w nätagg idag på en loppmarknad för bara 50:-.
Pluggade in det i datorn och det funkar hur bra som helst.
Vilka defekter skulle det kunna finnas på ett sådant, och hur bra är detta nätagg?
Citera
2009-04-25, 18:40
  #2
Medlem
Kirchhoffs avatar
Seasonic brukar, vad jag vet, hålla mycket hög kvalitet. Om det fungerar bra i din dator så är det säkert inga fel alls på det. Möjligtvis att fläkten kan börja bli sliten och föra lite oväsen.
Citera
2009-04-25, 18:45
  #3
Medlem
Twitters avatar
Skulle man på något sätt byta fläkten om den skulle gå sönder?
Citera
2009-04-25, 19:01
  #4
Medlem
Kirchhoffs avatar
Det brukar vara ganska enkelt att byta om man inte har tummen mitt i handen
Citera
2009-04-25, 20:51
  #5
Medlem
ExtremeMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirchhoff
Seasonic brukar, vad jag vet, hålla mycket hög kvalitet. Om det fungerar bra i din dator så är det säkert inga fel alls på det. Möjligtvis att fläkten kan börja bli sliten och föra lite oväsen.
Håller med till 100%. Har själv använt Seasonic's nätaggregat i mina 3 senaste datorer och aldrig haft några problem. Stabila spänningar på alla linorna och tysta fläktar. Inget att klaga på, alltså
Citera
2009-04-25, 21:19
  #6
Medlem
DennisOlofs avatar
Twitter, seasonic är inte bäst i de flesta tester jag har läst men märket är ganska bra, i alla fall så ligger dom bra till i de flesta tester av olika modeller dom har.

De är dyra jämfört med andra märken men det är kvalite och de testar sina nätaggregat utförligt. Mycket tysta också. Om fläkten är dålig kan man byta om man är lite händig, inte något märkvärdigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback