Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-25, 15:43
  #1
Medlem
Träffat en tjej som jag älskar mer än något i hela världen.

Hon är överviktig och jag har varit rädd för att hon ska gå upp i vikt och jag på så sätt finna henne oattraktiv (hon har varit större förr). Pratade med henne om det och hon lovade att det aldrig skulle hända...

Ändå så tänker jag jättemycket hela tiden på vad hon äter osv... jag kan fan inte hjälpa det... tänker själv hela tiden på vad jag äter och jag har enligt henne "perfekt kropp".

Jag älskar henne för den hon är och det hade bara varit ett plus om hon gick ner inget annat så jag förstår inte varför jag inte kan släppa tanken på vad hon slänger i sig. Mår sjukt dåligt av det... Kanske är det för att jag inte litar på henne när hon säger att det aldrig skulle hända? Jag vet inte....
Citera
2009-04-25, 15:47
  #2
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Träffat en tjej som jag älskar mer än något i hela världen.

Hon är överviktig och jag har varit rädd för att hon ska gå upp i vikt och jag på så sätt finna henne oattraktiv (hon har varit större förr). Pratade med henne om det och hon lovade att det aldrig skulle hända...

Ändå så tänker jag jättemycket hela tiden på vad hon äter osv... jag kan fan inte hjälpa det... tänker själv hela tiden på vad jag äter och jag har enligt henne "perfekt kropp".

Jag älskar henne för den hon är och det hade bara varit ett plus om hon gick ner inget annat så jag förstår inte varför jag inte kan släppa tanken på vad hon slänger i sig. Mår sjukt dåligt av det... Kanske är det för att jag inte litar på henne när hon säger att det aldrig skulle hända? Jag vet inte....

Ni kan väl börja träna ngt tillsammans så får ni båda motion, antagligen bra för er båda. Typ börja jogga/gå på powerwalks några ggr i veckan.
Citera
2009-04-25, 15:48
  #3
Medlem
fettagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Träffat en tjej som jag älskar mer än något i hela världen.

Hon är överviktig och jag har varit rädd för att hon ska gå upp i vikt och jag på så sätt finna henne oattraktiv (hon har varit större förr). Pratade med henne om det och hon lovade att det aldrig skulle hända...

Ändå så tänker jag jättemycket hela tiden på vad hon äter osv... jag kan fan inte hjälpa det... tänker själv hela tiden på vad jag äter och jag har enligt henne "perfekt kropp".

Jag älskar henne för den hon är och det hade bara varit ett plus om hon gick ner inget annat så jag förstår inte varför jag inte kan släppa tanken på vad hon slänger i sig. Mår sjukt dåligt av det... Kanske är det för att jag inte litar på henne när hon säger att det aldrig skulle hända? Jag vet inte....


Rätt så enkelt svar på den frågan.

Man blir rätt äcklad av fetton så därför du har en pickande oro about it.
Citera
2009-04-25, 15:53
  #4
Medlem
micaeles avatar
Det här kommer du tänka på under hela erat framtida förhållande. Det kommer jaga dig i sängen, när ni äter, när du visar upp henne på staden. Och du kan hoppa upp och parkera dig på att hon kommer gå upp i vikt igen. I ett förhållande bryr man sig mindre och mindre över sin vikt och sitt utseende (så länge man inte är otrogen) och därmed kommer du i förlängningen att se viktökning och fundera på hur det kunde bli så här. Att du sitter med en gris till partner när alla runtom dig har smala, perfekta flickvänner.

Kort sagt, ta avstånd medans du kan.
Citera
2009-04-25, 16:22
  #5
Avstängd
Lemasives avatar
Ditt fel är att du är osäker inför andra, hur du uppfattas är viktigt för dig. Du oroar dig för din tjejs vikt, inte direkt för att du själv kanske har något emot det utan hur skulle det se ut om du var ihop med en tjockis. Det finns många skäl, men tills du är säker på dig själv bör du inte ha ett förhållande rent allmänt.
Citera
2009-04-25, 17:10
  #6
Avstängd
AlphaParkass avatar
Be henne snällt att söka till Robinson 2010
Citera
2009-04-25, 17:13
  #7
Avstängd
Tremendences avatar
Det här tyder på att du har ADHD.
Det finns mediciner.
Kanske.
Ja.
Kanske.
Citera
2009-04-25, 17:37
  #8
Medlem
Bombardirs avatar
Köp två cyklar och ge er ut på vad du kallar "romantiska cykelturer" eller för all del "romantiska" promenader. Då kanske det blir lite ändring på vågen...
Citera
2009-04-25, 18:18
  #9
Medlem
Bystskuggas avatar
Ge henne en fettsugning elelr en magsäcksoperation.

Garanterat kommer hon att gå upp i vikt. Det är oundvikligt. Om inte förr så med ålder eller när hon får barn.

Alternativt lär dig acceptera henne även när hon går upp.
Citera
2009-04-25, 19:49
  #10
Medlem
ojz0rs avatar
Fasta tillsammans med henne i en vecka då krymper magsäcken och ni kan inte äta lika mycket och går då ner i vikt
Citera
2009-04-25, 20:10
  #11
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Träffat en tjej som jag älskar mer än något i hela världen.

Hon är överviktig och jag har varit rädd för att hon ska gå upp i vikt och jag på så sätt finna henne oattraktiv (hon har varit större förr). Pratade med henne om det och hon lovade att det aldrig skulle hända...

Ändå så tänker jag jättemycket hela tiden på vad hon äter osv... jag kan fan inte hjälpa det... tänker själv hela tiden på vad jag äter och jag har enligt henne "perfekt kropp".

Jag älskar henne för den hon är och det hade bara varit ett plus om hon gick ner inget annat så jag förstår inte varför jag inte kan släppa tanken på vad hon slänger i sig. Mår sjukt dåligt av det... Kanske är det för att jag inte litar på henne när hon säger att det aldrig skulle hända? Jag vet inte....


Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ditt fel är att du är osäker inför andra, hur du uppfattas är viktigt för dig. Du oroar dig för din tjejs vikt, inte direkt för att du själv kanske har något emot det utan hur skulle det se ut om du var ihop med en tjockis. Det finns många skäl, men tills du är säker på dig själv bör du inte ha ett förhållande rent allmänt.

Jag håller med detta men lägger till alternativet:

Du erkänner inte för dig själv att du faktiskt inte är nöjd med din flickvän som hon ser ut redan nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback