Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-25, 09:51
  #1
Avstängd
ExilSvensks avatar
Helloj,

Hittade inte någon annan tråd om detta. Men stötte på det här: http://www.prestomypc.com/index.php Har någon provat det?

Smått roligt koncept, även om jag säkerligen inte själv kommer att använda det.
Citera
2009-04-25, 10:13
  #2
Medlem
KiKPNNs avatar
Även om du har postat i Övriga operativsystem så är väll Presto bara kompatibelt med XP/Vista?
Jag undrar vad det är som skiljer sig mellan den där programvaran och att helt enkelt bara använda vänteläge/viloläge funktionen i Windows?

Edit: såg nu på andra sidor att det fanns en form av Presto till Linux också...
__________________
Senast redigerad av KiKPNN 2009-04-25 kl. 10:18.
Citera
2009-04-25, 11:21
  #3
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Även om du har postat i Övriga operativsystem så är väll Presto bara kompatibelt med XP/Vista?
Jag undrar vad det är som skiljer sig mellan den där programvaran och att helt enkelt bara använda vänteläge/viloläge funktionen i Windows?

Edit: såg nu på andra sidor att det fanns en form av Presto till Linux också...

Är inte Presto en Linuxdist som vilken som helst?
Citera
2009-04-25, 11:29
  #4
Medlem
Precis, det såg ju mer ut som en dist, som har inriktat sig på snabb uppstart. Sen finns det ju förmodligen bättre alternativ som inte kostar också..
Citera
2009-04-25, 11:44
  #5
Medlem
KiKPNNs avatar
Jo det stämmer det ni säger när jag kollar lite nogare.. Men behöver Presto Windows för att kunna köras?
Citera
2009-04-25, 13:06
  #6
Avstängd
ExilSvensks avatar
Men vad tycker ni om konceptet?
Citera
2009-04-25, 13:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Jo det stämmer det ni säger när jag kollar lite nogare.. Men behöver Presto Windows för att kunna köras?

Som jag förstår det så är Presto ett fristående OS, det som står om windows är förmodligen bara för att locka windowsanvändare att gå över till Presto. Så du får nog helt enkelt bränna ut det på en cd/usb och boota därifrån.

Angående konceptet:
Det är ju inte sjukt nyskapande med minimala distar, men om det fungerar bra så lockar det ju förmodligen folk, det är alltid attraktivt med snabb uppstart. Sen är det ju synd att det kostar..
__________________
Senast redigerad av JadzhOr 2009-04-25 kl. 13:39.
Citera
2009-04-25, 22:46
  #8
Medlem
Alex Delarges avatar
samma stil som denna: http://www.linux-xp.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback