Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-02-07, 08:33
  #37
Medlem
Terugflitss avatar
Skaffa en tub med Acetylengas. Det är en tung gas, som stannar i hålet. Sedan är det bara till att tända på. Butangas (Tändargas) borde fungera det med, den är också tyngre än luft.

Kul som fan!
Citera
2015-03-23, 21:43
  #38
Medlem
BallsMans avatar
Om det inte redan har sagts, men det tror jag:
Rök ut dem med fordonsgas!

Funkar prima.
Citera
2015-03-25, 12:17
  #39
Medlem
Scratchbites avatar
Jag hade en kompis som la ut illerbajs i gångarna. Dom fick inte en enda hög i mattan efter det...
Citera
2015-05-02, 17:03
  #40
Medlem
vrooms avatar
Jag hade ett helfvete med dessa kreatur och provade allt från dessa tjutande stavar till vanliga fällor.
De små kräken drev med mig och grävde glatt vidare.
Jag hittade botemedlet i en sån här: http://www.blocket.se/uppsala/Sorkfa...=21&w=3&last=1

3 stycken har blivit tagna av daga på ett par månader, och gräsmattan har nu varit fri sedan dess. Hittade min i en liten järnaffär utanför Olofström. Mycket bra mojäng.
Citera
2016-11-27, 10:29
  #41
Medlem
Zebogevos avatar
En sak som underlättar användandet av fällor är att locka fram dom med maskar. Problemet är att jag gräver nästan mer än dom jävla mullvadarna och jag hittar fortfarande inga maskar på min tomt. Finns det något annat man kan locka fram dom med? Något som man kanske redan har i kylskåp/skafferi?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback