• 2
  • 3
2009-05-01, 14:38
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Brukar funka att lägga på precis när man vänt sista gången.
Micra?

EDIT: De micrar alltså hamburgaren på McD och burger king.
McD micrar inte.
Citera
2009-05-02, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag brukar värma bröden, först på defrost (om dekommer från frysen) i 4,5 min. Sen skär jag upp dem o sen stoppar in dem på max effekt igen, i 1,5 min. Sen tar jag tar ut dem så lägger jag på osten direkt, så den smälter, sen lägger jag på burgarna, så att det blir ännu varmare.

det låter som att dina bröd blir sjukt blöta/äckliga

off topic: baka egna i värsta fall funkar friscobröden
Citera
2009-05-03, 00:04
Medlem
simontjas avatar
Du kan steka ytan på plattan vid högvärme, sedan lägga in burgarna i ugnen på 225 grader med ost på, samtidigt som du gör tillbehör som bacon, steker bröd eller vad som nu önskas.
Citera
2009-05-05, 02:22
Medlem
rubies avatar
jag åt en sjukt god hamburgare i london!
de hade smält osten till en "ostsås" och hällde denna på hamburgaren innan den serverades. några sekunder senare hade "såsen" stelnat och lagt sig helt perfekt över hela köttet..
Citera
2009-05-05, 05:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.
Finns Cheddar smältost att köpa just menat för hamburgare på affären, köpte för några dagar sedan. Svingott och svinbra.

Den ost som McDonalds använder är en vegetarisk ost med syntetisk löpe (vanlig ost innehåller löpe från slaktade kor). Den har lägre smältemperatur än vanlig ost men är ingen smältost. (smältost är saltad ost). I affärerna finns det dock hamburgerost av cheddartyp som är gjord på vanlig löpe och den är godare.

Ost på tub går också bra att använda på hamburgare.
Citera
2009-05-05, 05:41
Medlem
TinTims avatar
1 tub ost och 1 tub http://www.kostdoktorn.se/bacon-pa-tub =)
Citera
2009-05-05, 17:33
Medlem
bessies avatar
det låter ju gott med alla ostar men ,har något ett bra förslag till hamburgare att grilla hemma på kolgrillen , den köttfärssmet jag brukar göra blir nog för lös för grillen , borde nog vara fastare, tips önskas, jag tycker inte de färdiga hamburgarna är någon höjdare , vill prova egna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in