Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-17, 15:50
  #13
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Jerzy Sarnecki får mediautrymme för att han är jude och allt han säger går ur på att underminera svenska rättssystemet. Gång på gång ursäktar han brottsligt beteende, speciellt våldsbrott och andra brott som ökar otryggheten i samället. Han är en del av maskineriet som hindrar rimliga straffsatser men han är inte ensam. Inom svenska rättssystemet så finns det många personer som hindrar ett normalt rättssystem och det saknas någon tidigare granskning av detta vilket måste göras.

Syften med att underminera rättssystemet är att det ska hjälpa till att underminera svenska samhället genom att grova brottslingar inte kan oskadliggöras.
Citera
2015-08-04, 10:11
  #14
Medlem
Jerzy Sarnecki

Ett mänskligt haveri i Svenskt rättssystem. De som anställt denna misslyckade människa har nog aldrig i sitt liv insett vad ett rättssystem är till för. Nämligen de som gemensamt vill skydda sig och sina barn mot buset. Detta misslyckade exemplar av människa som Jerzy representerar finns redan nämnda i Bibeln under namnet Judas. (Han förrådde dem han företrädde och fick också betalt för det.)Jerzy "tror" inte att "Hagamanen" skall begå nya brott. Tack skall du ha du ..... Du Jerzy. Kanske lika fin återanpassning som killen i Borås som dödade en tjej där och sedan efter en vilotid (förlåt vårdtid heter det ju) åkte han till Cypern och körde en repris...... Fy man får lust att spy åt sådana som dig. Det du representerar och får betalt för är i alla fall inte någon majoritets uppfattningar. Antagligen är du antidemokrat eller så är du efterbliven.
Adjö
Citera
2017-02-14, 18:42
  #15
Medlem
Guitarsmokes avatar
Snickesnacki i dagens Studio Ett för att kommentera Tino Sanandajis bok. Jörgen Huitfeldt intervjuar:

JH: Till sist, Jerzy Sarnecki, du menar ju att Tino Sanandaji har ett väldigt tydligt ärende, att han väljer statistik och forskning som passar den saken... eh...
JS: *ohörbart*
JH: ...men du får ju ofta kritik för precis samma sak, att du har ett ärende och att din verklighetsbeskrivning styrs av det ärendet...
JS: *Fniss*
Jh: ....heh, varför är du mer objektiv än vad han är?
JS: Jaaa... Låt mig säga när det gäller kriminologi så är jag helt enkelt mera kompetent. Jag är professor i kriminologi och har hållit på med det här i 40 år. Det är inte så lätt att fördjupa sig i ett ämne fort, särskilt när man kommer från ett annat ämnesområde. Det andra är att folk påstår att jag har ett ärende... Men de påstår det för att DE har ett ärende! Och inte för att jag har ett ärende.

Alla har ett ärende, en agenda, alla utom Sarnecki själv
Citera
2017-02-15, 10:36
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
JS: Jaaa... Låt mig säga när det gäller kriminologi så är jag helt enkelt mera kompetent. Jag är professor i kriminologi och har hållit på med det här i 40 år. Det är inte så lätt att fördjupa sig i ett ämne fort, särskilt när man kommer från ett annat ämnesområde. Det andra är att folk påstår att jag har ett ärende... Men de påstår det för att DE har ett ärende! Och inte för att jag har ett ärende.

Kompetent i sin disciplin att i decennier blåljuga svenska folket rakt upp i ansiktet, ja!
Men juden är konsekvent i alla fall. Han vågar stå för sin uselhet. En annan ökänd kriminolog har alltid gömt sig bakom falsariet.

Jag lyssnade till eländet igår i P1. Mot slutet tog Sarnecki upp den humanistiska dimensionen i flyktingpolitiken.
Så långt har det gått nu. Är det en sk kriminologs sak att befatta sig med den frågan. Sista halmstrået för skojaren.
Citera
2017-03-06, 03:42
  #17
Medlem
rex144s avatar
Sarnecki har rätt vad gäller brottsligheten i Sverige i absoluta siffror, men det är tack vare det att svenskarna har blivit mindre kriminella, samtidigt har den grova brottsligheten bland invandrare ökat,
dessutom finns det nu en massa yrkeskriminella bland invandrare , de är väldigt brottsaktiva,

så det kan vara så jävligt att både den totala brottsligheten och brottsligheten bland invandrare har minskat i absoluta tal, samtidigt har den grova brottsligheten ökat, antalet yrkeskriminella har ökat och det är därför som Sarnecki kan jonglera med siffror,

En europeisk stad som Malmö har fler mord per månad än de flesta jämförbara amerikanska städer,
och fler mord än storstäder som London, Paris, Berlin, Rom
__________________
Senast redigerad av rex144 2017-03-06 kl. 03:50.
Citera
2017-03-06, 13:31
  #18
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Sarnecki har rätt vad gäller brottsligheten i Sverige i absoluta siffror, men det är tack vare det att svenskarna har blivit mindre kriminella, samtidigt har den grova brottsligheten bland invandrare ökat,
dessutom finns det nu en massa yrkeskriminella bland invandrare , de är väldigt brottsaktiva,

så det kan vara så jävligt att både den totala brottsligheten och brottsligheten bland invandrare har minskat i absoluta tal, samtidigt har den grova brottsligheten ökat, antalet yrkeskriminella har ökat och det är därför som Sarnecki kan jonglera med siffror,

En europeisk stad som Malmö har fler mord per månad än de flesta jämförbara amerikanska städer,
och fler mord än storstäder som London, Paris, Berlin, Rom

Malmö har inte fler mord per capita än större amerikanska städer. Däremot har Malmö betydligt fler mord än det hade för 20-30 år sedan.

Men det stämmer att Sarnecki ljuger med statistik, ungefär så här (fiktiva siffror): det sker 100 mord, 5000 våldtäkter och 100000 fall av fortkörning ett visst år. Tjugo år tidigare skedde 50 mord, 500 våldtäkter och 150000 fall av fortkörning under ett år. Då har givetvis brottsligheten i antal brott räknat gått ner rejält, fast sådana brott som leder till att oskyldiga människors liv förstörs har mångdubblats.
__________________
Senast redigerad av Frawjon 2017-03-06 kl. 13:33.
Citera
2017-03-06, 19:09
  #19
Medlem
Internpostkuverts avatar
Kriminologi ( och nationalekonomi ) är politisk "vetenskap" och Sarnecki vet precis hur man ska ljuga sig fram i rampljuset gång på gång.
Citera
2017-04-17, 15:00
  #20
Avstängd
Intressant läsning om Jerzy:


Citat:
Problemen med dyslexi framkommer även i en intervju med Dagens Nyheter (2013-10-23):

”När Jerzy Sarnecki läser en bok eller forskarapport hinner han inte ta del av allt som ryms mellan pärmarna. I stället fokuserar han på de centrala delarna och hoppar över en del.

– Jag måste ’fuska’ eftersom jag aldrig hinner läsa något två gånger.”

Med andra ord kan Sarnecki inte ha detaljstuderat de rapporter över brottsstatistik som publiceras av Brottsförebyggande Rådet (BRÅ). Trots det har han i otaliga intervjuer tvärsäkert hävdat att ”brottsligheten minskar”. Ironiskt nog hänvisar de flesta svenska medier ofta till sociologen Sarnecki som en auktoritet på kriminalstatistik, trots att han varken är statistiker, har polisiär bakgrund och enligt egen utsaga inte ens läser de kompletta rapporterna med kriminalstatistik.

http://www.morpheusblogg.se/2017/04/...i-polsk-media/
Citera
2017-04-17, 23:27
  #21
Medlem
emotion-lotions avatar
Ja verkligen! Det skulle inte förvåna mig det minsta, ytterst passande med att sätta en mytoman i hans stol om man vill förse ett land med desinformation.

Ska bli mycket intressant att se hur detta utvecklar sig.
Citera
2017-04-19, 22:31
  #22
Medlem
Min fd fru #1 hade en väninna som läste kriminologi i mitten av 80-talet
och hade ett förhållande med JS. Tydligen hemligt och utfört i lokalerna...
Citera
2017-05-25, 00:09
  #23
Medlem
Internpostkuverts avatar
Börjar undra om Jerzy någonsin tagit ställning för någotsomhelst i hela sin karriär. Han är en ryggradslös fegis som inte törs ta tydlig ställning i nånting utan bara bygger sin karriär på att relativisera och halvljuga. Hoppas han snart går i pension och att hela det improduktiva BRÅ läggs ner eller får direktiv om att sluta förvanska.
Citera
2017-06-08, 11:26
  #24
Medlem
Hur kan media lysa fram den sinistre och aggressive s k kriminologen Jercy Sarnecki gång gång på och år efter år att ljuga oss fulla med kriminalstatistik?
Det är till skada för folkets tillit till BRÅ, det är till skada för politiker, för myndigheter, det är till stor skada för media, det sänker svenskens tilltro för Public Service som ställer denne pajas i studios för att kommentera brott i Sverige! Det minskar inte heller misstänksamheten mot judar i Sverige, mot invandrande flyktingar av denna art som fått sin fristad i detta land och som redan dag 2 börjar i sant judisk anda och övertro på sig själva helt utan självkritik eller för konsekvenser i framtiden att bygga sin egen agenda!
Jag har levt i Sverige i många decennier och har sett och hört och personligen utsatts för kriminalitet i Sverige och förstått att brottsligheten i Sverige idag och sedan flera år tillbaka är av alldeles annan magnitud än den var för 30-40 år sedan och ändå står denne Sarnecki oberörd och provokativ och säger något helt annat och han får hållas!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback