Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-24, 11:52
  #1
Medlem
diamantmusens avatar
Hej folk!

Någon som vet ifall det är några problem att installera och använda photoshop på HP 2133, hon i butiken sa att det kunde bli problem med skärmens upplösning etc. Någon som förstår ett dyft av sånthär som kan hjälpa mig?

Har ingen aning om dessa fakta kan vara till hjälp.

Grafikkort: VIA Chrome 9
Bildskärm: 8,9
Citera
2009-04-24, 11:56
  #2
Medlem
micaeles avatar
Det skall absolut inte vara några problem. Vad den okunniga damen kan ha menat är att du kanske inte har så mycket utrymme att jobba på med tanke på skärmstorleken, men det inverkar icke på något sätt på funktion och användbarhet.
Citera
2009-04-24, 13:30
  #3
Medlem
diamantmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det skall absolut inte vara några problem. Vad den okunniga damen kan ha menat är att du kanske inte har så mycket utrymme att jobba på med tanke på skärmstorleken, men det inverkar icke på något sätt på funktion och användbarhet.


Okej, tack så mycket för svaret! hon i affären pratade något om att det kunde vara problem med skärmens upplösning, om inte ps stödjer det(?) eller något liknande, men det stämmer alltså inte?

Att den reella skärmstorleken kan påverka just för att den är för liten förstår jag också. Men det är just det tekniska jag undrar över, om det är MÖJLIGT att använda ps på den datorn. Och det har jag ju fått svar på nu.
Citera
2009-04-24, 13:41
  #4
Medlem
Doctors avatar
Vissa program har ett krav på minimiupplösning och kollar det vid installationen. Enklaste sättet att komma runt det brukar vara att ansluta en extern skärm under installationen. Vet dock inte hur det förhåller sig med photoshop, men det kan ha varit det hon menade.

/D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback