Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 05:05
  #109
Medlem
Nu får vi dra upp denna tråd igen kan ja tycka, Perfekt nu när isen börjar försvinna.

Gädda; Salmo Slider 10cm Färg PA , Annars är ju Soft 4play sköna också gärna någon färgstark färg.
Aborre: Måste väl vara Abu Reflex (röd vitprickig)
har väl inte så mycket erfarenhet av dom andra små liven under ytan, är mestadels gädda ja är ute o jagar.

Dock vill ja införskaffa mig lite nya drag så ja kan börja dra hem lite lax o öring hade varit skoj.

Någon som kan nå speciella drag som skulle vara klockrena för öring o laxfiske, Jag står från land o kastar med ett haspelspö (Savage Gear MPP). kasta på mig förslag bara.

Mvh KillerMuffins
Citera
2015-03-31, 14:34
  #110
Medlem
Gädda ; Rapture Shaddy 16,5g. Inte många som vet vilket drag detta är, men helvete vad grymt det är, fångat otaliga gäddor med detta bete!

Abborre ; Salmo eller strikepro poppers, grymma!

Havsöring ; Olika tobys.

Regnbåge ; Powerbait eller mepps spinnare!
Citera
2015-03-31, 18:24
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okeK
Gädda ; Rapture Shaddy 16,5g. Inte många som vet vilket drag detta är, men helvete vad grymt det är, fångat otaliga gäddor med detta bete!

Abborre ; Salmo eller strikepro poppers, grymma!

Havsöring ; Olika tobys.

Regnbåge ; Powerbait eller mepps spinnare!

Häärligt, var faktiskt in på en fiskeaffär (Dogger) idag o handla på mig lite olika örings drag (tobys)

Btw måste bara säga till er som inte vet att Dogger.se kör en tävling om längsta gäddan Pris är 100.000kr till den som vinner. Gäddan som leder just nu ligger på 111cm.
In o läs o gå med!
Citera
2015-03-31, 18:29
  #112
Medlem
Gädda

Jerkbait HELLHOUND med färg svart röd och gul GRYM !!!

Jigg Söderjiggen
´
Flötestrolling MÖRT

Aborre

Löja alla dagar i veckan inget drag här inte.

Bästa betet överlag MÖRT Naturligt är bäst.
Citera
2015-03-31, 22:04
  #113
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killermuffins
Häärligt, var faktiskt in på en fiskeaffär (Dogger) idag o handla på mig lite olika örings drag (tobys)

Btw måste bara säga till er som inte vet att Dogger.se kör en tävling om längsta gäddan Pris är 100.000kr till den som vinner. Gäddan som leder just nu ligger på 111cm.
In o läs o gå med!
Direktlänka gärna för en lat jävel
Citera
2015-03-31, 22:33
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borhemma
Direktlänka gärna för en lat jävel

http://www.dogger.se/bigcash haha där har du latmask!

sen till vanliga butiken http://www.dogger.se
Citera
2015-03-31, 23:35
  #115
Medlem
Vänernlax - Strike pro 11 cm eller Bomber.
Havslax - Ismo Magnum eller Trophy spoon.
Gös - Bomber A
Gädda - fiskar ej
Aborre - jigg eller olika typer av spinnare.

Skit fiske på er alla.
Citera
2015-04-01, 08:31
  #116
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killermuffins
Häärligt, var faktiskt in på en fiskeaffär (Dogger) idag o handla på mig lite olika örings drag (tobys)

Btw måste bara säga till er som inte vet att Dogger.se kör en tävling om längsta gäddan Pris är 100.000kr till den som vinner. Gäddan som leder just nu ligger på 111cm.
In o läs o gå med!

Kul... Jag drog en 115 cm för två veckor sedan. Inte för att jag på långa vägar tror att 115cm räcker för vinst men det hade varit kul att iaf. haft ledningen ett litet tag.

Tillbaka till topic så måste jag säga att stora shadjiggar och curlytails är mina favoriter för gädda. Buster jerk också.

Till abborre använder jag bara shaker shad och relax-jiggar, behövs inget annat.
Citera
2015-04-01, 18:39
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Kul... Jag drog en 115 cm för två veckor sedan. Inte för att jag på långa vägar tror att 115cm räcker för vinst men det hade varit kul att iaf. haft ledningen ett litet tag.

Tillbaka till topic så måste jag säga att stora shadjiggar och curlytails är mina favoriter för gädda. Buster jerk också.

Till abborre använder jag bara shaker shad och relax-jiggar, behövs inget annat.

Haha nääe, va surt. Men bara att gå med i tävlingen nu då. Ännu är lyckan inte slut!
Skit fiske på er.
Citera
2015-04-12, 21:07
  #118
Medlem
SportquattroS1s avatar
Gädda Buster Jerk färg Popcorn och Papegoja. Mörrumsspinnare 28g koppar.

Abborre Relax Kopyto jigg 2"-2,5" med ändamålsenlig skalle.

Gös Berkley Ripple Minnow, Ripple Shad, Relax Kopyto. Storlek efter behov.

Havsöring Sölvkroken Coaster 10g. Svåra att få tag på men ack så trevliga.

Bleka Maskjigg 15-25cm, Berkley Ripple Minnow och Ripple Shad 13-18cm på eftersläp efter en rörpilk.

Torsk Svenskpilk och rörpilk 150-500g beroende på ström och djup. Häckla med 2-3 upphängare alternativt ett "Surprisetackel"

Havsfiske allmänt Mete med en hel makrill eller sej på eftersläp samt en filé av densamme på upphängare. Vikt, lina och krokstorlek efter behov. I regel rörpilk på 200-500g.
Citera
2015-04-13, 16:53
  #119
Medlem
Ryttmaestarens avatar
Abborre och små gäddor fkpgear viblure http://www.sportfiskepoolen.se/drag/...r-viblure.html
Citera
2015-04-14, 15:18
  #120
Medlem
pontatiss avatar
Ädelfisk som regnbåge och öring: Lotto-spinnarna och toby koppar 20g som man naturligtvis sätter lite mindre krokar på.

Gädda: Hi-lo wobblern från abu.

Abbore: Mjärde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback