Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-23, 23:08
  #1
Medlem
Intressant artikel om hur en spädbarnskropp har försvunnit. Liket förvarades i en mindre byggnad i närheten av Bromma kyrka. Läs artikeln.
Mina misstankar går direkt till frimurare, kan detta stämma?

Artikeln finns här:
http://svt.se/2.33538/1.1530903/spad...68&lpos=rubrik

Här även muntligt hört berättas att när man byggde en del av Stockholms tunnelbana skulle man ha råkat spränga för långt och sprängt upp ett hål till ett frimurartillhåll. Genom hålet ska man ha sett en pyramid med dödskallar. Det hade något år tidigare värvats begravningsentreprenörer till den lokala logen.

Låter som en skröna eller är det någon som har hört talas om detta?
Citera
2009-04-24, 10:56
  #2
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordoseclorum
Intressant artikel om hur en spädbarnskropp har försvunnit. Liket förvarades i en mindre byggnad i närheten av Bromma kyrka. Läs artikeln.
Mina misstankar går direkt till frimurare, kan detta stämma?

Artikeln finns här:
http://svt.se/2.33538/1.1530903/spad...68&lpos=rubrik

Här även muntligt hört berättas att när man byggde en del av Stockholms tunnelbana skulle man ha råkat spränga för långt och sprängt upp ett hål till ett frimurartillhåll. Genom hålet ska man ha sett en pyramid med dödskallar. Det hade något år tidigare värvats begravningsentreprenörer till den lokala logen.

Låter som en skröna eller är det någon som har hört talas om detta?

Jag har läst artikeln och kan inte se hur man skulle misstänka frimurare. Varför skulle frimurare vara inblandade i försvinnandet av en barns lik?

Skrönan med tunnelbanan har jag aldrig hört förr, men det räcker med att se på hur tunnelbanenästet ligger för att se att frimurarhus aldrig har varit i närheten av där man har byggt tunnelbanor.
Citera
2009-04-28, 12:35
  #3
Medlem
biillyboys avatar
Joppe, du verkar insatt i ämnet. kanske kan förklara närmare vad frimurarna håller på med?
Om du nu vet deras ritualer antar jag att du är frimurare.
Citera
2009-04-28, 14:50
  #4
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Berätta gärna varför frimurare skulle vilja åt döda spädbarn?

Citat:
biillyboy
Det finns redan trådar om frimurarna, sök lite bara.
Citera
2009-04-28, 23:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakinskywalker
Berätta gärna varför frimurare skulle vilja åt döda spädbarn?

Jag är ingen expert men vem vet egentligen vad de gör för ritualer?
Håller med om att det må vara lite långsökt men vi utanför har ingen aning om alls vad de gör.
Citera
2009-04-29, 09:41
  #6
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordoseclorum
Intressant artikel om hur en spädbarnskropp har försvunnit. Liket förvarades i en mindre byggnad i närheten av Bromma kyrka. Läs artikeln.
Mina misstankar går direkt till frimurare, kan detta stämma?

I folkmun har det sedan början av 1800-talet pratats om hur frimurarna mördade barn och saltade ner dem i tunnor och exporterade till hundturken. Turkarna sades nämligen se kristna barn som en stor delikatess. Man hävdade att frimurarna gjorde detta som en delbetalning av de skulder som Karl XII dragit på landet under tiden han tillbringade hos sultanen.

Bakgrunden är att frimurarna drev ett barnhus för föräldralösa barn, och med det allmäna hälsoläget i sverige och speciellt hälsoläget hos dessa från början svaga barn så var naturligtvis dödligheten hög på detta hem.


Citat:
Ursprungligen postat av ordoseclorum
Här även muntligt hört berättas att när man byggde en del av Stockholms tunnelbana skulle man ha råkat spränga för långt och sprängt upp ett hål till ett frimurartillhåll. Genom hålet ska man ha sett en pyramid med dödskallar. Det hade något år tidigare värvats begravningsentreprenörer till den lokala logen.
Låter som en skröna eller är det någon som har hört talas om detta?

Man bröt igenom grunden till Bååtska palatset när grannfastigheten renoverades och filmade vad man såg där. Rörliga bilder på detta sändes även i TV, tror att Göran Skytte var inblandad?

Filmen visade en del av en väggdekoration, trots att partiet som filmats bara var under en meter bred så klippte man filmen på så sätt att det såg ut som om kameran färdades över en mycket lång sträcka genom att visa filmen i en loop. Mycket väsen för ingenting.

Vad gäller begravningsentrepenörers rekryterande så är det naturligtvis en skröna, eventuella medlemmar som är begravingsentrepenörer är inte rekryterade på grund av sin yrkestillhörighet.
Citera
2009-04-29, 10:12
  #7
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordoseclorum
Jag är ingen expert men vem vet egentligen vad de gör för ritualer?
Håller med om att det må vara lite långsökt men vi utanför har ingen aning om alls vad de gör.

Skulle dem vilja använda barn i någon form av ritual borde det väl vara levande barn? Nu vill jag även påpeka att jag anser det ytterst otroligt att frimurarna skulle göra något sådant.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback