Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-23, 17:27
  #1
Medlem
Uschers avatar
Hej,

Jag har ett Nvidia Gforce 8600 GTS, klockat (ligger på 60 grader).

Jag kommer ladda upp lite filmer som jag spelade in så kan ni få ett humm om hur det ser ut, jag sitter på en laptop med förstörda tangenter nu så jag tänker inte sitta och skriva något längre meddelande.


De här "störningarna" fick jag mitt i allt då jag spelade TF, och nu kan jag inte ens starta datorn, jag har installerat de gamla drivisarna och de nya, har även installerat om windows så det är nog hårdvaran som är slut, eller?


Jag får bluescreen som ni ser på en video, men jag hinner inte se vad errorn är, ni kan nog se det lätt om ni pausar filmen men det tar flera timmar att starta en film på den här datorn, dessutom klarar den nog inte av att spela upp en film heller..


Länk: http://rapidshare.com/files/224844001/8600_GTS.rar.html

Jag har inget annat grafikkort hemma som jag kan testa med, jag har heller inget intregrerat(?) grafikkort.
Citera
2009-04-23, 17:55
  #2
Medlem
Jag orkar inte kolla din film, dock låter det som om grafikkortet är trasigt. Prova gärna med en livecd för att se om problemet är där också
Citera
2009-04-23, 17:58
  #3
Medlem
Shoffens avatar
Control Panel>System
Advanced Tab
Startup and Recovery section
Settings button
Locate "Automatically Restart" checkbox. Uncheck it.
Then click OK, OK
Now it won't reboot so you can now read the screen.
Citera
2009-04-23, 18:07
  #4
Medlem
Uschers avatar
Jag kommer ju inte ens in i windows före jag får bluescreen. Nu har jag kollat på videon genom den här skitdatorn men man kan inte pausa exakt i VLC, den har "färdiga" pausningar, så fast man pausar exakt/lite före så går det inte att pausa när bluescreenen kommer. Man måste använda något annat program eller printa, men den här datorn laggar fast om jag kör fler program nu, kan någon försöka kolla vad det är för error?
__________________
Senast redigerad av Uscher 2009-04-23 kl. 18:15.
Citera
2009-04-23, 18:34
  #5
Medlem
Uschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilloo
Jag orkar inte kolla din film, dock låter det som om grafikkortet är trasigt. Prova gärna med en livecd för att se om problemet är där också



Jess, problemet är överallt.
Citera
2009-04-23, 20:02
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uscher
Jess, problemet är överallt.
Då är det inte mjukvarurelaterat, ellerhur?

Alltså hårdvarufel. Köp nytt kort, eller gör en RMA-anmälan.
Citera
2009-04-23, 20:19
  #7
Medlem
Uschers avatar
Har inte garanti kvar, men jag får hem ett PCI kort av en kompis imorgon men jag ska vara borta hela helgen, men jag återkommer med svar på söndag. Vill bara vara 100% säker på att det är grafikkortet så jag inte slänger det i onödan.

Men kan någon kolla upp vad det står i felmeddelandet på bluescreenen?
Citera
2009-04-23, 22:03
  #8
Medlem
jansson_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uscher
Har inte garanti kvar, men jag får hem ett PCI kort av en kompis imorgon men jag ska vara borta hela helgen, men jag återkommer med svar på söndag. Vill bara vara 100% säker på att det är grafikkortet så jag inte slänger det i onödan.

Men kan någon kolla upp vad det står i felmeddelandet på bluescreenen?


Hehe slänga, Om du ska slänga det så kanske du kan skänka bort det då kylaren kanske funkar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback