Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-23, 17:11
  #13
Medlem
tunnels avatar
Certified for Windows Vista står det på lådan. Är det så enkelt? Att kortet inte går att köra med XP?
Citera
2009-04-23, 17:12
  #14
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
1. Kör CCleaner, Driver Cleaner och allt vad du nu brukar köra för att rensa.
2. När Windows säger att den hittat ny hårdvara, tryck Avbryt/Cancel
3. Släng skivan i soptunnan <-- Viktigaste steget
4. Ladda ner drivrutinerna härifrån: http://www.nvidia.com/object/winxp_182.50_whql.html
5. Installera dem
6. Klart?

Perfekt, vad mer finns att säga?

Lägg upp detta som något standardsvar vid frågor om hårdvara!
Citera
2009-04-23, 17:13
  #15
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnel
Certified for Windows Vista står det på lådan. Är det så enkelt? Att kortet inte går att köra med XP?

Fast nä, i Manualen som medföljer finns det instruktioner för XP så det borde väl gå?
Citera
2009-04-23, 17:17
  #16
Medlem
Alfaslangs avatar
Att det står PCI istället för AGP är inget dy behöver oroa dig över.

När du installerade drivrutinerna, sa installern något om att den inte kunde hitta stödd hårdvara? Vad händer om du nu i Egenskaper-fönstret på grafikkortet i enhetshanteraren väljer att installera en drivrutin, och sen bara går igenom guiden hela vägen? Hur långt kommer du? Står det på sista rutan att den lyckats eller misslyckats?
Citera
2009-04-23, 20:39
  #17
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Att det står PCI istället för AGP är inget dy behöver oroa dig över.

När du installerade drivrutinerna, sa installern något om att den inte kunde hitta stödd hårdvara? Vad händer om du nu i Egenskaper-fönstret på grafikkortet i enhetshanteraren väljer att installera en drivrutin, och sen bara går igenom guiden hela vägen? Hur långt kommer du? Står det på sista rutan att den lyckats eller misslyckats?

Nej, varken drivrutinerna som medföljde på skiva eller de nedladdade drivrutinerna verkar krångla. Det går att finish:a båda installationer utan problem. Men problemet verkar inte ligga där.

Installationen avbryts och den säger "Felaktig parameter"
Citera
2009-04-24, 00:29
  #18
Medlem
tunnels avatar
Var bör jag vända mig? Har Nvidia någon svensk support-sida?
Citera
2009-04-24, 02:05
  #19
Medlem
tunnels avatar
Fortfarande får jag meddelandet "Installationen avbröts - Felaktig parameter"

Börjar bli väldigt frustrerad. Kan det hjälpa att formatera om datorn?
Citera
2009-04-25, 14:17
  #20
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnel
Fortfarande får jag meddelandet "Installationen avbröts - Felaktig parameter"

Börjar bli väldigt frustrerad. Kan det hjälpa att formatera om datorn?

Vad tror ni, kan det hjälp att jag formaterar datorn?
Citera
2009-04-25, 14:47
  #21
Medlem
Alfaslangs avatar
Hmmm, knepigt. Förstår din freustration. En ominstallation av Windows borde inte hjälpa, men jag kan inte komma på någon annan lösning nu heller.

Möjligtvis, om du i din BIOS har en inställning för att uppdatera ESCD, prova att slå igång det och se om det hjälper.
Citera
2009-04-25, 15:16
  #22
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Hmmm, knepigt. Förstår din freustration. En ominstallation av Windows borde inte hjälpa, men jag kan inte komma på någon annan lösning nu heller.

Möjligtvis, om du i din BIOS har en inställning för att uppdatera ESCD, prova att slå igång det och se om det hjälper.

Jag skulle uppskatta din hjälp hemskt mycket om du kikade in min nystartade tråd där jag har en ny tes. Inte tänkt att behöva starta en massa trådar för samma problem. Mod får gärna slänga denna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback