Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-23, 16:11
  #1
Medlem
killenmedfisks avatar
Har precis köpt ett fett 2.1 ljudsystem (Logitech Z Cinéma Advanced Surround ) till datorn som går via USBn men jag tycker att ljudet som kommer ut inte håller standard till vad jag fick betala. Låter burkigt och när jag spelar CoD World at War så tycker jag att vissa ljud har försvunnit. Jag kör Vista 32bit.
har heller inget ljudkort än kan detta vara ett problem också? tycker att jag kör via usb så borde det inte spela så mycket roll? eller är jag helt ute och cyklar?



/killen med fisk
Citera
2009-04-23, 16:20
  #2
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killenmedfisk
har heller inget ljudkort än kan detta vara ett problem också? tycker att jag kör via usb så borde det inte spela så mycket roll? eller är jag helt ute och cyklar?

Det stämmer. Högtalare och hörlurar som man ansluter via USB har inbyggda ljudkort. Att köpa ett separat och stoppa i datorn skulle inte göra någon skillnad alls.

Vad som orsakar ditt burkiga ljud vet jag inte, men det finns alltså ingen anledning att gå ut och köpa ett nytt ljudkort om du vill fortsätta använda dina USB-högtalare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback