• 1
  • 2
2009-04-23, 11:45
Medlem
Såhär ligger det till:

Min flickväns sexerfarenheter är att hon helt enkelt har inte haft någon större behållning av sex genom åren. Anledningarna till det kan givetvis vara många. Hon säger att det inte känns så mkt vid själva "in-ut-andet" Hon har käkat p-piller av märket jasmine i ca fyra år. Hon säger att hon rätt sällan blir spontankåt.
Vi är ju alla olika osv, men jag vet av erfarenhet från tidigare flickvänner att de där p-pillren kan vara döden för sexlusten. Jag skulle jättegärna ta del av andras åsikter och erfarenheter i frågan.

Rätt nyligen så frågade jag flickvännen om hon ville prova en sak. Dvs att ha sex under hennes mens. Redan efter ett par dagar så säger hon själv att hon har mer lust till sex och att sexet är mkt skönare. Efter 4-5 dagar så säger hon att hon går runt och är lite småkåt hela tiden och att sexet är mkt mkt skönare. T.o.m. att hon fick en orgasm som "kändes helt annorlunda och mkt starkare än ngt hon känt tidigare". Min gissning är att hon kanske fick en vaginal orgasm istället för klitorisorgasm. Vad det nu var är hursomhelst en annan fråga. Så fort hon började ta den där pillren igen så blir hon genast mkt mer "off", vilket både hon och jag tycker är tråkigt.

Kan det vara så att hon faktiskt "hittade" sin sexlust pga att hon slutade* med p-pillren under några dagar hon hade mens, eller beror det på ngt annat? Det jag vill fråga om är huruvida det finns fler som upplever p-piller som en sexbov, och, om så är fallet, finns det något preventivmedel som kan tänkas fungera bättre i det avseendet (förutom kondom som ingen av oss gillar)?

Tacksam för all hjälp och input!

1* Dvs "slutade" under den korta period hon hade mens, då pillren bara är sockerpiller.

/MrOMX

ps. anledningen till trådstarten är också på inrådan av min flickvän.ds.
Senast redigerad av MrOMX 2009-04-23 kl. 11:49.
Citera
2009-04-23, 17:02
Medlem
Din flickvän kan kanske testa minipiller, de sägs att de inte ska ha inte lika stora bieffekter som p-piller har. Jag har bekanta som även haft det problemet medan de käkat p-piller men det ska ha försvunnit eller minskat efter att de bytt till minipiller.
Citera
2009-04-23, 17:05
Medlem
Caesarns avatar
Naturligtvis kan p-piller minska sexlusten, och det sker med största sannolikhet för din flickvän.

Finns mängder med andra preventivmedel, bara googla. (jag är kille och min flickvän har inte dessa problem, så jag kan inte vara mer specifik när det gäller andra p-medel. )
Citera
2009-04-23, 17:41
Medlem
Vilken sorts p-piller äter hon? Jag själv fick byta pga minimal sexlust och humörsvängningar.
Annars finns ju en hel del alternativ till p-piller. P-stav? Om hon absolut vill äta p-piller finns det ju en hel djungel av olika sorter.
Citera
2009-04-23, 20:14
Medlem
Superdupernavis avatar
Det är rätt vanligt att sexlusten minskas när man käkar p-piller. Fick själv sluta pga det. Vet inte hur det är för alla, men min barnmorska tyckte iaf inte att man skulle byta till minipiller på en gång. Utan typ, låta "hormonerna rätta till sig" igen..
Citera
2009-04-23, 22:36
Medlem
Ett tag efter att jag började äta p-piller så minskade min sexlust, jag antog att det berodde på p-pillerna. Senare tog det slut mellan mig och mitt ex, bland annat pga uselt sexliv. Med min nuvarande kille är det minst sagt inget fel på min lust. Det är ganska lätt att ge p-piller skulden för minskad sexlust när det egentligen KAN finnas många andra anledningar.
Citera
2009-04-23, 23:00
Medlem
Vinylblommas avatar
Jag har också fått minskad sexlust av p-piller.
Vad det gäller mensen så är det faktiskt så att många tjejer får en ökad sexlust under mens, oavsett om man äter p-piller eller inte.
Citera
2009-04-23, 23:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOMX

Kan det vara så att hon faktiskt "hittade" sin sexlust pga att hon slutade* med p-pillren under några dagar hon hade mens

Det troligaste är att lusten påverkas hormonellt i det fallet.
Kroppen behöver i regel lite längre tid att ställa om sig efter en tids hormonpåverkan.

De flesta jag känner har påverkats av sina p-piller gällande lust, humör och lubrikation. Det har emellertid funnits lösningar. Antingen har de bytt pillersort eller bytt preventivmedel.
Din flickvän har bara testat en sorts p-piller, annat kombinationspiller alternativt mini-p kan ju vara idé?
Citera
2009-04-23, 23:24
Medlem
När jag slutade med mina p-piller blev jag sjukt sexsugen igen. Hela sexlusten fall på plats igen liksom! Så att man har mindre sexlust med p-piller stämmer och inträffar väldigt ofta. Byt, eller försök förslagsvis med ett annat preventivmedel.
Citera
2009-04-23, 23:30
Medlem
hemliga.agentens avatar
Ett bra alternativ är p-ring vid sådana här tillfällen!
Citera
2009-04-23, 23:46
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenkeN
Din flickvän kan kanske testa minipiller, de sägs att de inte ska ha inte lika stora bieffekter som p-piller har. Jag har bekanta som även haft det problemet medan de käkat p-piller men det ska ha försvunnit eller minskat efter att de bytt till minipiller.

Jag +1:ar på den. Minipiller is the shit.
Citera
2009-04-24, 09:06
Medlem
Någon frågade vilket p-piller hon använder. Det är Yasmine. Mini-piller vill hon inte ha säger hon. Fråga mig inte varför.

Kopparspiral då? Det är hormonfritt läser jag...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in