2020-08-12, 19:56
Medlem
Rekommenderar denna:

https://www.his.se/utbildning/frista...-i-g1n-pr009g/
Citera
2020-08-20, 12:41
Medlem
Hur ser jobbmarknaden på YH-utbildningar i systemutveckling?

Funderar på om man ska gå datavetenskap eller om YH-utbildning i systemutveckling har bra meriter?
Den jag kollar på, Newton Java utvecklare ger även praktikplats. Antar att praktiken avgör huruvida man blir eftertraktad eller inte. Vad anser ni? Är YH waste of time eller kan det vara användbart?
Citera
2020-08-20, 14:40
Medlem
Gå datavetenskap om det går.
Citera
2020-08-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxvokiahct
Funderar på om man ska gå datavetenskap eller om YH-utbildning i systemutveckling har bra meriter?
Den jag kollar på, Newton Java utvecklare ger även praktikplats. Antar att praktiken avgör huruvida man blir eftertraktad eller inte. Vad anser ni? Är YH waste of time eller kan det vara användbart?

hör med arbetsförmedlingen, de kan sådant.
Citera
2020-08-20, 21:06
Medlem
Citat:

Fantastisk, enligt de idiotrekryterare jag har mött så är yh bättre än civilingenjör.
Citera
2020-08-21, 02:50
Medlem
Hadyoursixs avatar
Man har möjligheten att få en riktig bra utbildning på en högskola eller universitet i Sverige utan kostnad (förutom litteratur). Det finns även ett hav av kurser att gå för att bredda allmän utbildning och kompetens. Visst du slipper plugga inför HP och går bara två år på YH, men om man orkar gå högskolan så är det att föredra. Men eftersom du överväger så kanske du inte alls är motiverad till högskolan? I alla fall så är YH-systemutveckling ett bra val för att få ett jobb. Men tänk gärna noga vad det är du vill.
Citera
2020-08-22, 08:53
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:

Läs på uni om du kan, annars YH.
Citera
2020-08-22, 20:27
Medlem
Också nyfiken. Hade velat höra vad javastudenterna tycker om utbildningen.
Citera
2020-09-09, 10:36
Medlem
Antar att du redan gjort ett val nu. Vilket blev det? Tänkte också fråga dig om hur svårt det var att bli antagen på dessa utbildningar? Kom du in direkt från ansökan eller fick du göra någon sorts urvalstester om det var så att många sökte?

Jag ska nämligen söka till en extrainsatt utbildning nu i december men behöver läsa in programmering 1 för att vara behörig, men om det är så att det är väldigt många som söker så vet jag inte om det är värt att lägga ner tid på detta.

Väldigt tacksam för svar då YH-utbildningarna ej lämnar ut någon som helst antagningsstatistik och det blir väldigt svårt att veta sina chanser.
Citera
2020-09-10, 01:30
Medlem
@Sveanord

Det är enkelt. Sökte 7 utbildningar, blev antagen till samtliga utan tester. Vissa skolor hjälper dig för att uppfylla kraven också.

Urvalstestet är väldigt simpelt. Se till att lära dig grunderna så klarar du dig.
Citera
2020-09-14, 11:45
Medlem
YH hur svårt ?

Hej!

Funderar på att börja en Yh-utbildning inom IT, antigen .NET utvecklare eller Javautvecklare. Dock undrar jag hur svåra dom utbildningarna är ? Hade isåfall tänkt att kombinera utbildningen med mitt heltidsjobb. Jobbar skift med många lediga perioder så därför jag funderar på om det kommer funka.
Ni som gått liknande Yh-utbildningar hur många timmar per vecka la ni ner i studier ?
Citera
2020-09-14, 12:35
Medlem
Jag har tagit examen från över 10 YH och det räcker att plugga en halvtimme före tentorna sen peka finger åt läraren och bajsa på katedern, behöver inte ens vara närvarande, jävla lekstuga det där, FUCK YH, det är BARA för white trash! Sök riktigt universitet för fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in