Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-23, 23:44
  #49
Medlem
Är det ingen som har någon information om denna tunnel? Dvs finns det larm, hur högt är vattnet?
Citera
2016-03-08, 09:11
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelpolisen
Är det ingen som har någon information om denna tunnel? Dvs finns det larm, hur högt är vattnet?
Nä men har sett att dom jobbar där nere nu så det är bara ta på sig en reflexväst och en bygghjälm och knata ner
Citera
2016-03-08, 23:46
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelpolisen
Är det ingen som har någon information om denna tunnel? Dvs finns det larm, hur högt är vattnet?

Har hört att det är ganska högt vatten där och att det inte finns så mycket att se. Skulle ändå vilja gå ner där någon gång. Tror inte det finns något larm men är inte säker. Förövrigt har jag bara varit vid ingången vid OK/Max och där kan man inte komma in. Det går inte att krypa under.
+ va där förra veckan och då stog det massa grejer utanför och i tunneln, alla verktyg hade såklart plockats undan och såg inte vad det va i tunneln. Någon som vet vad dom gör där nu på dagtid?
Citera
2016-04-28, 23:47
  #52
Medlem
Någon som har koll på det övergivna, igenbommade huset i närheten av skogspartiet mellan åkerbyvägen och stockholmsvägen? Har inte varit i området på väldigt länge men bara kom och tänka på det där mystiska huset vars trädgård man sneddat över så många gånger.
Citera
2016-09-13, 17:03
  #53
Medlem
Uppdate på tunneln vid Max/OKQ8.
Det är inte alls högt vatten, man skulle kunna cykla där nere
Citera
2016-09-17, 19:47
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaimolnet
Uppdate på tunneln vid Max/OKQ8.
Det är inte alls högt vatten, man skulle kunna cykla där nere
Dock är det väll omöjligt att ta sig in va ok macken, eller?
Citera
2016-10-11, 16:00
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnelpolisen
Dock är det väll omöjligt att ta sig in va ok macken, eller?

Kan kan man alltid
Citera
2016-11-24, 03:17
  #56
Medlem
Skyddsobjekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod7
Dagvatten

Dina källor bör kontrolleras och revideras. Dagvatten är bara hälften av sanningen.
Citera
2020-11-18, 22:50
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Ingen som vet om det finns några bunkrar eller liknande längs vattnet vid Näsbypark/Täby/Danderyd? Eller några andra bergrum inåt land? LC Danderyd har jag koll på, likaså LC Täby. Civilförsvar och militärt uppskattas.

Du har inte lust att dela med dig koordinater till Danderyd? Skicka gärna PM isf
Citera
2021-01-02, 23:04
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelofb
Du har inte lust att dela med dig koordinater till Danderyd? Skicka gärna PM isf

Kanske kan hjälpa dig. Jag känner till upp och nedgångarna i Täby, inte exakt samma koll i Danderyd men har sett kartor på vart i Danderyd den mynnar ut samt börjar.
Citera
2022-02-01, 19:47
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-betong
Kanske kan hjälpa dig. Jag känner till upp och nedgångarna i Täby, inte exakt samma koll i Danderyd men har sett kartor på vart i Danderyd den mynnar ut samt börjar.
Tjaa,

Vilka fler nedgångar finns det till denna tunnel?
Citera
2023-02-01, 14:29
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn4z
Aa nästa gång lär vi gå så långt vi pallar! (altså långt!) Kommer göra det snart, är ganska taggad på att besöka den igen.

Vi gick typ en meter in i det där röret men vände typ direkt då jag började känna klaustrofobin ta över haha men jag tänkte samma sak, det där med skateboarden! Hade nämligen sett den här filmen tidigare och det verkade fett kul. Med skateboard skulle jag nog kunna krypa in en bit!
http://www.youtube.com/watch?v=CefZkJ3NiK0


Gick du nånsin tunneln?
Jag är nyfiken på syftet och vart det leder nånstans.
Var inne i den när jag var liten, men det var typ på 60 talet och jag gick inte långt då det var mycket vatten vad jag kommer ihåg.
Jag trodde då det hade med värmeverket (?) att göra som är strax runt hörnet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback