Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-23, 00:58
  #13
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnel
Trodde jag. Installationen verkade gå igenom ok. Jag startade om datorn men bilden är fortfarande seg. När man scrollar så "hoppar" bilden fram istället för att glida. Det borde väl betyda att den inte än har fattat helt hur den ska bete sig. Nu börjar det ju bli klurigt.
Bilden segar hmmmmmm................ Har du tankat hem rätt drivrutiner????????
Citera
2009-04-23, 01:05
  #14
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Bilden segar hmmmmmm................ Har du tankat hem rätt drivrutiner????????

Drivrutinerna följde med kortet. Vad tror du om det här? Den lilla proceduren jag tror saknas och som inte fullföljdes förut för att "felaktig parameter" eller vad det nu stod, är datorns egna "ny maskinvara hittad som ploppar upp nere i högra hörnet". För det verkar krävas både en sådan installation och den som följer med på skiva. Var kan man hitta "ny maskinvara hittad" om den har slutat hoppa i hörnet? Fan vad luddigt det vart detta.
Citera
2009-04-23, 01:08
  #15
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnel
Drivrutinerna följde med kortet. Vad tror du om det här? Den lilla proceduren jag tror saknas och som inte fullföljdes förut för att "felaktig parameter" eller vad det nu stod, är datorns egna "ny maskinvara hittad som ploppar upp nere i högra hörnet". För det verkar krävas både en sådan installation och den som följer med på skiva. Var kan man hitta "ny maskinvara hittad" om den har slutat hoppa i hörnet? Fan vad luddigt det vart detta.
en fråga bara va har du för OS(operative system)??????????????????
Citera
2009-04-23, 01:25
  #16
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
en fråga bara va har du för OS(operative system)??????????????????

XP
Citera
2009-04-23, 01:30
  #17
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tunnel
XP
Ok gör så här. Tanka hem detta http://www.nvidia.com/object/winxp_182.50_whql.html
Sedan stängt datorn. Ta ut grafikkort. Vänta typ 10 sec. Start om datorn. Eventuellt kommer xp´s plug and play säg att den har hittat ett nytt hårdvara. Vid frågan om att leta fram drivrutiner, cancel allting. Kör drivprogammet o låt den sköta allt
Citera
2009-04-23, 14:04
  #18
Medlem
tunnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
Ok gör så här. Tanka hem detta http://www.nvidia.com/object/winxp_182.50_whql.html
Sedan stängt datorn. Ta ut grafikkort. Vänta typ 10 sec. Start om datorn. Eventuellt kommer xp´s plug and play säg att den har hittat ett nytt hårdvara. Vid frågan om att leta fram drivrutiner, cancel allting. Kör drivprogammet o låt den sköta allt

Jag testade det nyss, fortfarande seg bild. Men alltså bör man inte köra med drivrutinerna som följer med lådan man köpte? Har testat att följa datorns val också men det blir fortfarande "felaktig parameter". Rensar "Registry integrity" på Ccleaner mellan varje försök. Ska testa ladda hem Driver Cleaner och rensa med det istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback