Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-21, 08:58
  #1
Medlem
Stoppables avatar
Satt och lirade AoC.
Datorn bara stängdes ner.
Sen när den skulle ladda upp så pep det från moderkortet, vilket den aldrig gör annars när den rebootar. (VIlket händer högst 1 gång/månad)

När den kommer till windows laddningsskärm så står den där i 3minuter innan den går in och laddar upp windows.

Skulle bara höra om ni har någon åsikt om saken?
Citera
2009-04-21, 09:02
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Pipet är antagligen varning om överhettning av grafik eller cpu.

Att det tog tid kanske var en uppdatering av Windows som gjordes, eftersom du så sällan startar om datorn.
Citera
2009-04-21, 09:46
  #3
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Pipet är antagligen varning om överhettning av grafik eller cpu.

Att det tog tid kanske var en uppdatering av Windows som gjordes, eftersom du så sällan startar om datorn.


Då är det grafikkortet.
Bra.
Det är rätt gammalt och jag har märkt av lite störningar.
Geforce 7950 GT 512mb.
Nu är det dags för ett Ati Radeon HD4850

Tack för bekräftelsen!
Citera
2009-04-21, 15:53
  #4
Medlem
wiegrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
Då är det grafikkortet.
Bra.
Det är rätt gammalt och jag har märkt av lite störningar.
Geforce 7950 GT 512mb.
Nu är det dags för ett Ati Radeon HD4850

Tack för bekräftelsen!

HD4850 1024mb köpte jag för 1461:- härligt billigt.. Men oftast om datorn ger ifrån sig ljud kan man ju alltid kolla på nätet annars.. Finns ju manualer på ditt moderkort som har förklaringar på varningssignalerna.. CPU, GFX eller Minnena skulle detta nog vara om.. beroende på ljudsignalen.. jag har haft många konstigheter.. Piiip pip pip ;D morsekod!
Citera
2009-04-21, 16:50
  #5
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiegr
HD4850 1024mb köpte jag för 1461:- härligt billigt.. Men oftast om datorn ger ifrån sig ljud kan man ju alltid kolla på nätet annars.. Finns ju manualer på ditt moderkort som har förklaringar på varningssignalerna.. CPU, GFX eller Minnena skulle detta nog vara om.. beroende på ljudsignalen.. jag har haft många konstigheter.. Piiip pip pip ;D morsekod!

Köpte mitt för 1880kr.
OC versionen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback