Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-20, 14:21
  #1
Medlem
Fjompas avatar
Hej! Jag har en fraga ni forhoppningsvis kan hjalpa mig med.

Saken ar den att jag har mojligheten att kopa blackberry 'Bold' till ett valdigt formanligt pris, har i, USA. Sa till fragan, kommer den fungera i Sverige? Samt finns det sprakpaket tillgangliga att kopa/ladda ner?

Detta ar val fullstandiga rookie-fragor men skulle uppskatta alla hjalp!
Citera
2009-04-20, 15:27
  #2
Medlem
Ironghosts avatar
Jag vet inte om det hjälper speciellt mycket, men jag tror att någon svensk operatör har sålt RIM nallar.
Citera
2009-04-20, 15:56
  #3
Medlem
kupsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Jag vet inte om det hjälper speciellt mycket, men jag tror att någon svensk operatör har sålt RIM nallar.

Både 3 och Telenor har RIM produkter.
Båda säljer Bold vad jag vet.
Tror är antagligen inte omöjligt att flasha om den, men leta runt på en del forum för Blackberry så ordnar de sig säkert.
Annars kanske Anovo eller ngt service företag kan ordna de...
Citera
2009-04-20, 18:01
  #4
Medlem
Ironghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupster
Både 3 och Telenor har RIM produkter.
Båda säljer Bold vad jag vet.
Tror är antagligen inte omöjligt att flasha om den, men leta runt på en del forum för Blackberry så ordnar de sig säkert.
Annars kanske Anovo eller ngt service företag kan ordna de...

Sedär, helt fel ute var jag inte

Som det då troligtvis är så finns det FW versioner med svenskt språk. Hur ser det då ut med menyer, 3 (tre) brukar ju ha egna menyer eventuellt med länkar till deras egna tjänster. En annan sak som man bör tänka på innan man börjar flasha programvaror hejvilt på telefonen är att operatörslåsningen med lite otur kan sitta i programvaran man flashar.

Ring/maila till valfri upplåsningsfirma, eller serviceverkstad och fråga. Kolla även med mumien.se och hör vad dom säger. Med lite tur så får du tag i någon som fixxar det åt dig till ett vettigt pris.
Citera
2009-04-20, 19:29
  #5
Medlem
Fjompas avatar
Tack sa mycket for hjalpen! -

Det ar bara att konstatera, anvandarna pa FB har kunskap om det mesta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback