Hallå du, du får leta efter midi dump RX och sånt i synthens manual, du ska välja att den ska ta emot midi RX data. Sen tror jag ljudbanken du fick går att öppna som en midifil i ditt Sonar. När du sen väljer play så kommer den midifilen skicka all informationen till din synth som ställer om parametrarna i din till ljuden du har laddat ner från Vengeance.
Eventuellt ska du välja till vilken bank ljuden ska hamna, men förmodligen så gör den det automatiskt. Du måste alltså ha kopplat in dina midikablar som vanligt, in/ut. Det fiffiga med detta är att du även kan välja Midi Dump TX, när du har meckat massa ljud i din Q kan du dumpa det i sonar så det blir en sån liten midifil. Vill du sen skruva runt med massa ljud så har du alltid kvar den dumpningen och kan köra in den. Det är det enklaste sättet att spara allting som du vill ha det när du gör en låt. Bara gör en Midi Dump TX på alla bankerna, eller enskilda banker om du inte ändrat i mer än bank A t.ex. Nu utgår jag från min Virus C

Så det kanske ser annorlunda ut med banker i din synth.
Jag har tittat lite på Sonar förresten, verkar inte helt fel, ser dock ut som cubase, så jag förstår inte om du tyckte Cubase var svårt hur Sonar är lättare. Men det kanske det är, har bara suttit litegrann, fråga om det är nåt mer.