Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-19, 21:32
  #1
Medlem
Har en bärbar Acer Ferrari 5005(eller vad den heter) som utan förvarning kan "dö" när man har förvarat den i en väska eller ibland flyttar den från ena delen av bordet till det andra.

När den dör menar jag att den är helt tvärdöd reagerar inte alls när man trycker in powerknappen. För att sen efter att man "meckat" lite med den, tagit ut batteriet, satt i det igen vänt och vridit så hoppar den helt plötsligt igång. Så kan den fungera i ett par veckor klockrent för att sen återgå till att bara lägga av.

Nån som vet vad felet kan vara?

Tacksam för alla svar
Citera
2009-04-19, 21:40
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Startknappen kanske är trasig?
Citera
2009-04-19, 21:45
  #3
Medlem
yukikazes avatar
Moderkortet kan har börjat strula, har haft samma problem
Citera
2009-04-19, 21:48
  #4
Medlem
Hade samma problem med min gamla acer...

Säger bara en sak .... ACER
Citera
2009-04-19, 21:50
  #5
Medlem
Meckade lite med en gammal acer idag, den stängde av sig när den blev varm, sen var man tvungen att dra ur och sätta i ac-adaptern för att den skulle starta igen, har du normala temperaturer?
Citera
2009-04-20, 07:21
  #6
Medlem
Om det är moderkortet bara byta eller nåt som går att laga? Om byta hur svårt är det i bärbar jämfört med stationär?

Ang temperaturen så blir den varm fan men den kan hålla på så här i kallt tillstånd också. Lite när den känner för det.

Någon som vet om det går att köra denna dator utan batteri på något sätt. För drar jag ur batteriet så funkar datorn rätt dåligt.

Skulle vara najs om man slipper skicka in datorn till Acer och bli utan i säkert nån månad.
Citera
2009-04-20, 07:38
  #7
Medlem
jag har haft samma problem med min acer. Dock hjälpte det att rensa ur CPU fläkten. Hade en STOR damråtta däri. Nu fungerar det perfekt igen
Citera
2009-04-20, 08:07
  #8
Medlem
youzers avatar
Gör som #7 och gör rent fläktar osv och se om de är problemet först.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback