2009-04-18, 22:02
Medlem
danyhs avatar
Precis som topic lyder så skulle jag behöva utveckla min musik! Jag sysslar med att göra beats-hiphop och anser mig själv vara rätt duktig på det jag gör, även många andra gör nog det eftersom jag tjänar pengar på musiken.
Ni kan höra lite av min musik på http://www.badaboom-studios.se/beats.php

Iallafall så Samplar jag bara, men vill ta det till näste steg då jag kan göra osamplat material. Jag har försökt, och försökt men får det aldrig att låta bra!
Något vänlig själ som kan hjälpa mig att förklara vad som är viktigt att få bra när man gör osamplat och kanske hur man gör det? vad för pluggar som är bra och inte allt för svåra att använda. Allt som på något sätt kan hjälpa mig.
Ja syftar främst på något med lite mera attityd/smutsigt, något i stil med Dirty south/west coast.

Jag använder FL studio förövrigt.

Tack på förhand
Citera
2009-04-18, 23:20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danyh
Precis som topic lyder så skulle jag behöva utveckla min musik! Jag sysslar med att göra beats-hiphop och anser mig själv vara rätt duktig på det jag gör, även många andra gör nog det eftersom jag tjänar pengar på musiken.
Ni kan höra lite av min musik på http://www.badaboom-studios.se/beats.php

Iallafall så Samplar jag bara, men vill ta det till näste steg då jag kan göra osamplat material. Jag har försökt, och försökt men får det aldrig att låta bra!
Något vänlig själ som kan hjälpa mig att förklara vad som är viktigt att få bra när man gör osamplat och kanske hur man gör det? vad för pluggar som är bra och inte allt för svåra att använda. Allt som på något sätt kan hjälpa mig.
Ja syftar främst på något med lite mera attityd/smutsigt, något i stil med Dirty south/west coast.

Jag använder FL studio förövrigt.

Tack på förhand
Spela fram en bra melodislinga på något instrument och sen skriver du ner noterna med något program på datorn (nä, noter är faktiskt inte särskilt svåra att lära sig och ingenting man måste lära sig som unge, jag var väl 21 eller nåt då jag lärde mig)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in