Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-18, 20:11
  #1
Medlem
Hej!
Min dator har vart trasig i några veckor nu.
Bilden "frös, sen måste man stänga av på knappen bakpå datorn.
Då startade den inte ibland. Men fick trycka många gånger.
Så då köpte jag nytt nätaggregat, funkade inte ändå...
Sen nytt moderkort, funkade inte ändå..
Det var on knappen på framsidan av datorn som var glapp. Hm..

Så nu startar den igen. Men den hittar inte kortläsarna som jag har frampå datorn, eller usb:na som jag har frampå.
Vad kan det bero på?
Är det för att jag inte laddat ner några drivrutiner till nya moderkortet (det är samma märke som förut) Har hittat massor av drivrutiner. ca 30 stycken till det här kortet till olika saker. Vet inte vad man ska välja. Och är det bara att klicka på filen när jag laddat hem den så installeras det??
mvh camilla
Citera
2009-04-18, 20:13
  #2
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektra1
Hej!
Min dator har vart trasig i några veckor nu.
Bilden "frös, sen måste man stänga av på knappen bakpå datorn.
Då startade den inte ibland. Men fick trycka många gånger.
Så då köpte jag nytt nätaggregat, funkade inte ändå...
Sen nytt moderkort, funkade inte ändå..
Det var on knappen på framsidan av datorn som var glapp. Hm..

Så nu startar den igen. Men den hittar inte kortläsarna som jag har frampå datorn, eller usb:na som jag har frampå.
Vad kan det bero på?
Är det för att jag inte laddat ner några drivrutiner till nya moderkortet (det är samma märke som förut) Har hittat massor av drivrutiner. ca 30 stycken till det här kortet till olika saker. Vet inte vad man ska välja. Och är det bara att klicka på filen när jag laddat hem den så installeras det??
mvh camilla
Första tanke r väl drivrutiner. Det borde u hitta på modekorts tillverkaren hemsidan. Gå in där skriv det modekort(dvs vilket variant) o tanka hem det
Citera
2009-04-18, 21:11
  #3
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektra1


Så nu startar den igen. Men den hittar inte kortläsarna som jag har frampå datorn, eller usb:na som jag har frampå.
Vad kan det bero på?
Har du kopplat in alla sladdar till moderkortet rätt ? Det kan vara ett väldigt pill med de små usb-grejerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback