Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-18, 18:50
Medlem
DoDaDas avatar
Jag har ett störande "problem".

Har alltid använt hörlurarna inkopplade på framsidan av datorn. De sitter då inkopplade på ljudkortet (Sound Blaster X-Fi Audio). Samtidigt har jag haft högtalarna inkopplade på baksidan av datorn, och de sitter även de i ljudkortet.

Nu är det så att jag vill använda framsidans ingång till annat, och för att sladden från hörlurarna är så onödigt lång. Därför har jag nu kopplat in lurarna på den plats där högtalarna tidigare satt.
Högtalarna har jag ploppat in i moderkortets utgångar för ljud, behöver inte lika hög ljudkvalité i dem. Helt säker på att det är rätt.

Ljudet fungerar utan problem i hörlurarna. Men jag kan inte få något ljud ifrån moderkortets utgång. Kan det vara för att jag har ett ljudkort i datorn, och det är valt som standard?
Har gått in i "Ljud och ljudenheter", kontrollerat maskinvaran för moderkortet är aktiverad, och det är den.

Kan jag på något sätt göra så jag får ljud i högtalarna, utan att stänga av ljudkortet? Alltså, kan man få ljud i båda samtidigt?

Tacksam för alla som försöker hjälpa! Alla andra kan skita på sig!
Citera
2009-04-19, 11:24
Medlem
DoDaDas avatar
Ingen som har något svar?!
Citera
2009-04-19, 11:29
Medlem
Jag förstår inte ditt problem, du har förklarat konstigt.
Citera
2009-04-19, 11:29
Medlem
DoDaDas avatar
Inget datasnille som vet du jag ska göra?
Citera
2009-04-19, 11:32
Bannlyst
Rörig text, men kan du inte koppla in lurarna i högtalarna? När du ska använda dom dvs..
Citera
2009-04-19, 11:32
Medlem
DoDaDas avatar
Jaha, har jag gjort det. Ska jag försöka förklara kortare och ännu tydligare.

Jag har kopplat in mina högtalare i ljudutgången från moderkortet.
Mina hörlurar sitter i ljudkortets utgång. Jag vill kunna använda båda samtidigt, men kan omöjligt få ljud i högtalarna.

Hur kan man göra för att få ljud i utgången från moderkortet utan att stänga av ljudkortet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in