2008-05-31, 11:40
Avstängd
Fireflys avatar
Vad fan är detta? Något nytt som Youtube har börjat med?
Har iaf aldrig sett det förut.

Säg att man letar efter klipp/vids med en spec artist- men då är vartannat klipp "ej tillgängligt i ditt land"!
Vad är det för geografisk diskriminering?
Och varför har de börjat med det?

Information wants to be free, ju!

Har ni också märkt det och vet vad det beror på - skriv i tråden så jag får min nattsömn tillbaks
Citera
2008-05-31, 12:42
Medlem
JosefSvejks avatar
Märkte det igår, mycket konstigt. Det var en video utlagd av den artisten eller hennes folk om det gör någon skillnad. Känns lite onödigt att välja bort länder och varför i så fall Sverige.
Citera
2008-05-31, 12:49
Medlem
t3x5s avatar
Den här kanske kan hjälpa.

http://www.youtube.com/watch?v=BGJt1Tk90ks
Citera
2008-05-31, 13:29
Avstängd
Fireflys avatar
tack för svar

Sjukt är det iaf!!

Ungefär som att man bara får köpa låtar från "svenska" Itunes.
jävla typer.
Citera
2008-10-18, 01:53
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
tack för svar

Sjukt är det iaf!!

Ungefär som att man bara får köpa låtar från "svenska" Itunes.
jävla typer.

Haha precis, och artister klagar på piratkopiering. Jävla pulverhuvuden allihop. Fast det kanske är iTunes fel också. Men se till att alla får ta del av all musik...
Citera
2008-10-19, 11:56
Medlem
Kräkchocks avatar
Testa det här. Funkar fint för att streama TV "on demand" från amerikanska TVstationer. Kom att tänka på det iom att man får samma meddelande att videon inte går att se från utlandetvom man försöker streama på vanligt sätt.

http://www.anchorfree.com/downloads/hotspot-shield/
Citera
2008-10-21, 22:19
Avstängd
Använd en proxy från önskat land, ex USA...

www.proxylist.net

Klart!
Citera
2008-10-21, 22:25
Medlem
Pellenezs avatar
Det har väl inte så mycket med musik att göra?

*Musik - > Censur & Yttrandefrihet*

/Mod
Citera
2008-10-23, 01:43
Medlem
The-Deer-Hunters avatar
The Cranberries - Zombie kan man inte kolla på om man bor i sverige. skamligt.
Citera
2008-10-23, 03:32
Medlem
Celerons avatar
Kan någon förklara vad detta är för någonting ?. Vilka länder är det som stoppar oss från sina videor ?. Detta kan inte gälla så många av videorna på youtube ?

Trodde att sådant här bara hände i internetcensurerande länder. Trodde faktiskt inte på det förrän jag verkligen klickat på en av länkarna i tråden och själv fått upp meddelandet.
Citera
2008-10-23, 07:44
Medlem
RyssJävels avatar
Nu ska vi inte vara snabba att hänga youtube. Det kan mycket väl vara så att personen som la ut videon är den som har aktiverat begränsningen. I så fall är allt i sin ordning, som skaparen av ett verk ska jag ha full rätt att neka vissa från att bruka det.

Är det därimot youtube själva som aktivt söker upp vissa klipp och sätter en spärr på de, ja då är det riktigt illa.
Citera
2008-10-23, 08:53
Medlem
Xpats avatar
Jag kan se den videon utan probelm (bor i Tyskland).

Jag har dock lagt märke till att ALL "nazihumor" är bannlyst för tyska ip:s -_-

Citat:
Ursprungligen postat av Access
Snälla kan nån hjälpa mig, kunde titta på denna videon för ca 2-3 månader sen men står det "This video is not available in your country"
www.youtube.com/watch?v=8sF0bQBOsFM
Finns det någon lösningar som gör att jag inte behöver installera firefox?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback