Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-04, 00:52
  #13
Medlem
Geofagi som är en typ av pica. Du ska nog vara glad att du inte blev korpofag

http://en.wikipedia.org/wiki/Pica_disorder

Som någon sa, klassiskt symtom vid järnbrist
__________________
Senast redigerad av Kentiro 2009-05-04 kl. 00:54.
Citera
2009-05-04, 02:43
  #14
Medlem
Psyko Dads avatar
Vet att min gravida polare blev sugen på jord. Men gravida kvinns kan väl bli sugna på det mesta.
Citera
2009-05-04, 02:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stray_dog
Ska det verkligen krävas amerikansk läkarexpertis (undertecknad) för att avslöja att aptit på jord är ett klassiskt symptom på järnbrist?

Ska man släpa sig till VC då lr? Vad säger man? "Jag blir helt galen o börjar dregla när jag känner jordlukt, kan ni ta mina järnvärden?"

Vad kan hända om man går länge med järnbrist?
Citera
2009-05-04, 09:24
  #16
Medlem
Det handlar nog om mineralbrist och inte bara järnbrist som någon sagt, man har ju hört om gravida som börjat käka murbruk m.m.

Annars är jag också svag för denna lukt och när jag jobbade på vattenverket dom det hette förr var höjdpunkten att gå i alla enorma tunnlar och känna lukten och den dova stämningen.
Citera
2009-05-04, 13:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Det handlar nog om mineralbrist och inte bara järnbrist som någon sagt, man har ju hört om gravida som börjat käka murbruk m.m.

Annars är jag också svag för denna lukt och när jag jobbade på vattenverket dom det hette förr var höjdpunkten att gå i alla enorma tunnlar och känna lukten och den dova stämningen.

Hur får man i sig mineraler på andra vis?
Citera
2009-05-04, 13:27
  #18
Avstängd
aventuras avatar
Detta händer mig konstant när jag är nere i källaren. Blir så jävla galen så de är sjukt. Gäller även lukten av bensin...
Citera
2009-05-04, 16:58
  #19
Medlem
Zimabardos avatar
mmm bensin

Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Detta händer mig konstant när jag är nere i källaren. Blir så jävla galen så de är sjukt. Gäller även lukten av bensin...


Word man. Bensin är nästan lika bra som källare. När jag var liten brukade jag trycka ner huvudet i mammas bryggkaffe-burk och inhalera den ljuvliga doften. Samma sak fortfarande, dricker dock inte kaffe.

Märkligt märkligt!
Citera
2009-05-04, 22:19
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Hur får man i sig mineraler på andra vis?
Allsidig kost eller tillskott.
Citera
2009-05-05, 00:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Allsidig kost eller tillskott.

Om man ska köpa tillskott, vilka mineraler handlar det om?
Citera
2016-04-26, 22:27
  #22
Medlem
Davidas avatar
Jag älskar också lukten av källare/garage. Doften av grus, jord och bensin i en härlig blandning. Vill bara slicka golvet! Gillar dock inte enbart bensislukt. Har läst att jordbakterier är bra för tarmfloran. Kanske kan vara en anledning?
Citera
2016-04-27, 11:22
  #23
Avstängd
Slackoffs avatar
Jord skulle möjligtvis kunna vara en bra källa till B 12 vitamin.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback