Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dethalvabarnet
Varför inte bara göra det(expandera sitt territoriella vatten enligt IR) o låta det som sker ske?

det ar inte albanien man javlas med, nar mehmet anfaller, jag tror inte manga greker vill uppleva det igen
Citera
2009-04-16, 22:08
Bannlyst
Jag hoppas bara på att du är ironisk i ditt inlägg eller så söker du efter problem. Vad säger Grekland om Makedonien? Vill de ha tillbaks Makedonien när den aldrig har tillhört grekerna? Det bor mer makedonier och albaner i Makedonien än vad det bor greker så jag tycker du ska gå och öppna din käft framför turken om nu ni vågar.

Förut hävdade ni att västra Bulgarien tillhörde Grekland

Angående Cypern frågan så var det en grek som skickade denna video via msn och skrev "jag är så himla arg o besviken när jag ser detta"

http://www.youtube.com/watch?v=x1YVE8F4VpQ
Citera
2009-04-16, 22:29
Medlem
Kostas39s avatar
7up-lime: Du har uppenbarligen problem med att hålla dig on topic. Om nu skopjaner och albaner så gärna vill diskutera annat så gör det i en annan tråd, ok?
Citera
2009-04-16, 22:39
Medlem
krillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kostas39
7up-lime: Du har uppenbarligen problem med att hålla dig on topic. Om nu skopjaner och albaner så gärna vill diskutera annat så gör det i en annan tråd, ok?

Kostas Kostas, du måste förstå att ni greker gör ju samma saker mot era grannar? Man kan inte bara hetsa och sen när man själv blir hetsad gråta? Annars är det typiskt för er malakas

Men jag förstår dig, turkarna är farliga iallafall militärt och hade ätit upp er.
Kommer och hälsar på i Yunanistan!
Citera
2009-04-16, 22:54
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillo
Kostas Kostas, du måste förstå att ni greker gör ju samma saker mot era grannar? Man kan inte bara hetsa och sen när man själv blir hetsad gråta? Annars är det typiskt för er malakas

Men jag förstår dig, turkarna är farliga iallafall militärt och hade ätit upp er.
Kommer och hälsar på i Yunanistan!

Mja, jag har svårt att tro att Turkiet skulle kunna ta sig an hela EU samt Nato om de bestämmer sig för att förklara krig mot Grekland.

För att redan nu besvara eventuella "Turkiet har xxxxxxxxxx stor armé!!!!" så är det inte storleken som räknas
Citera
2009-04-16, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kostas39

Jag har läst ämnet men jag förstår mig inte på vad du vill komma fram med, EU kommer inte hjälpa er med ett skit så länge EU vet att det är Turkiet.
Alla vi är medvetna om att Turkiet vill köra sin egen stil och har brist på Funktionella demokratier och är fortfarande lika aggressiv .

Men ordet demokrati är grekiskt men ni nåde inte ens mitt på listan förrän ni förhandlade saker med EU på 80-talet och jag tycker ni borde väl skämmas för att ni inte ens toppar demokrati nu när det är 2009.

Vill du prata om folkets mentalitet jämfört med turkarna så är dem samma skit och landet Grekland och borde passa väl in på M.Ö. gruppen.
Citera
2009-04-16, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Mja, jag har svårt att tro att Turkiet skulle kunna ta sig an hela EU samt Nato om de bestämmer sig för att förklara krig mot Grekland.

För att redan nu besvara eventuella "Turkiet har xxxxxxxxxx stor armé!!!!" så är det inte storleken som räknas

ja tror turkiet ar en viktigare nato medlem an grekland, om dem har nu eu och nato bakom ryggen, vart var dem under cyper krisen?
Citera
2009-04-17, 00:43
Bannlyst
Citat:

Please shut up.

http://www.youtube.com/watch?v=Efpy_o3QnDk

" Raping Europe in the ass since the Battle of Manzikert"
Citera
2009-04-17, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paxdax
Sådana som du startade första världskriget.

Är han serb? Det var ju serben Gavrilo Princip som startade det första världskriget om jag minns rätt.
Citera
2009-04-17, 07:52
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snake-89
Please shut up.

http://www.youtube.com/watch?v=Efpy_o3QnDk

" Raping Europe in the ass since the Battle of Manzikert"

Jaha, en youtubevideo, vilken överraskning!

Jag skulle kunna göra en likadan om den svenska armén, det betyder inte ett skit.
Citera
2009-04-17, 07:59
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnverPasha
ja tror turkiet ar en viktigare nato medlem an grekland, om dem har nu eu och nato bakom ryggen, vart var dem under cyper krisen?

Under Cypernkrisen var Grekland ännu inte medlem av EU. Cypernkrisen var även till stor del orsakad av just Grekland.

Nu talar vi om ett anfallskrig lett av Turkiet mot Grekland, detta skulle onekligen leda till att Nato samt EU tvingas att ta ställning för Grekland oavsett vilket land som är viktigast för Nato.
Citera
2009-04-17, 11:16
Bannlyst
Citat:
Under Cypernkrisen var Grekland ännu inte medlem av EU. Cypernkrisen var även till stor del orsakad av just Grekland.

Nu talar vi om ett anfallskrig lett av Turkiet mot Grekland, detta skulle onekligen leda till att Nato samt EU tvingas att ta ställning för Grekland oavsett vilket land som är viktigast för Nato.

Hur det än blir med NATO, så står USA alltid bakom turkarna. Landet ligger på en strategisk nyckelposition och är oerhört viktig för USA´s världherravälde och stabiliteten Euroasien.

Cypern har varit eftertraktat sedan antiken pga att det är (ur militär synpunkt) den bästa platsen i det östra Medelhavet att befinna sig på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in