Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-01, 18:18
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flupe
Kan fylla på med några...


Soft var mest aktiv på röda linjen, slutade bomba/måla 89/90 när Bagisgänget (medborgargarde som jagade klottrare) målade honom i ansiktet och började förfölja honom. Han torskade i samma veva tre gånger på en vecka. Flyttade till Härnösand.



Detta "Bagisgäng" är ju sjukt intressant. Ingen som har mer info? Länkar till artiklar? Anekdoter? Någon som råkade ut för dem?
Citera
2017-08-01, 22:42
  #134
Medlem
netcasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Detta "Bagisgäng" är ju sjukt intressant. Ingen som har mer info? Länkar till artiklar? Anekdoter? Någon som råkade ut för dem?

En gammal lirare från söderort drog någon historia om ett gäng skins/nazis som jagade målare i södra sthlm, vet inte om det är samma gäng däremot.

Historian var iaf att han och hans vän hade stött på dem ute, han kom undan men vännen fick en duktig omgång, sen blev de någon hämndaktion som slutade med att någon fick ett par stick i magen.

Om någon känner till mer eller kan bekräfta historien vore det ju roligt, bör ha utspelat sig under tidigt 90-tal som jag förstått det.
__________________
Senast redigerad av netcast 2017-08-01 kl. 23:20.
Citera
2017-08-03, 00:25
  #135
Medlem
Spotties avatar
ZIP var en av våra första bombare.. Mr Petri var ung, och fick fame snabbt via dåtidens media. Dock jävla äkta snubbe!
Och det fanns en annan tidig KUNG (lite senare dock) som gjorde en hel jävla bussdepå med, fast i värmdö.. Blev sjuka böter vill jag minnas.
Någon som hört talas om LONER? EN av dom främsta bombare från senare eran efter Zip
Fast då som Poker tillsammans med Stoke.
Att acme ens nämns här är fan pinsamt... NOLL KOLL
Citera
2017-08-03, 17:43
  #136
Medlem
outoforders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whorth
Detta "Bagisgäng" är ju sjukt intressant. Ingen som har mer info? Länkar till artiklar? Anekdoter? Någon som råkade ut för dem?


Hört en del historier från en nära vän som nämns i denna tråd . Minns inte mycket av historierna dock men att folk var nojiga för "bagisgänget" var utan tvivel min vän kom dock undan ganska bra då han gick i samma klass på gymnasiet som någon därifrån men vissa av personens vänner fick sig lusingar och vapen riktade mot sig . Har för mig att några av "bagisgänget" som trackade bombare var juggar .

Själv är jag precis snäppet för ung för att minnas det gänget trots att jag är från samma trakter .
Citera
2017-08-03, 20:01
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spottie
ZIP var en av våra första bombare.. Mr Petri var ung, och fick fame snabbt via dåtidens media. Dock jävla äkta snubbe!
Och det fanns en annan tidig KUNG (lite senare dock) som gjorde en hel jävla bussdepå med, fast i värmdö.. Blev sjuka böter vill jag minnas.
Någon som hört talas om LONER? EN av dom främsta bombare från senare eran efter Zip
Fast då som Poker tillsammans med Stoke.
Att acme ens nämns här är fan pinsamt... NOLL KOLL
Varför ska inte Acme nämnas? En ärlig fråga alltså, upplys mig gärna! Är han mycket senare än de andra?
Citera
2017-08-03, 21:38
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spottie
ZIP var en av våra första bombare.. Mr Petri var ung, och fick fame snabbt via dåtidens media. Dock jävla äkta snubbe!
Och det fanns en annan tidig KUNG (lite senare dock) som gjorde en hel jävla bussdepå med, fast i värmdö.. Blev sjuka böter vill jag minnas.
Någon som hört talas om LONER? EN av dom främsta bombare från senare eran efter Zip
Fast då som Poker tillsammans med Stoke.
Att acme ens nämns här är fan pinsamt... NOLL KOLL
Sitter med ett Loner, cmd-tag på väggen
Citera
2021-03-15, 17:10
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpsynta
Han har vart ute ett tag nu
Sitter inne igen.
Citera
2021-04-02, 19:37
  #140
Medlem
moshans avatar
Vart hittar man bilder på gamla målningar och tags?
Citera
2021-04-02, 21:51
  #141
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Vart hittar man bilder på gamla målningar och tags?
https://www.graffiti.org/eyegasm/ är det första jag kommer på. Fel tråd att diskutera i dock!
Citera
2021-04-03, 16:01
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Vart hittar man bilder på gamla målningar och tags?

https://www.klottersanering.com/

Gå in på bilder via menyn, slutat att ladda upp bilder dock. Mestadels innerstaden Stockholm, tar tillbaka gamla minnen.

2014 var ett grymt bra år när det gäller bombing i Stockholms innerstad.
__________________
Senast redigerad av divadude 2021-04-03 kl. 16:04.
Citera
2024-01-30, 00:13
  #143
Medlem
Sesuss avatar
-
Fråga.
Vad hände med Baze Jimmy?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback