Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-14, 23:16
  #1
Medlem
Om jag inte kommer in på mina val på hösterminen 09 så hade jag tänkt att fixa till några betyg under hösten 09 på Komvux.

Kommer jag då "hamna i en dålig kvot" eller gäller det bara dom som läser upp på Komvux efter 2010?
Citera
2009-04-14, 23:36
  #2
Medlem
Pilfinkens avatar
Hösten 2010 kommer ala som läst upp på komvux komma i en mindre antagningsgrupp dvs med stor sannolikhet svårare att komma in. Våren 2010 kan du däremot söka in med dina kompletterade betyg i den vanliga betygsgruppen. HP kommer fortsätta att vara vad det varit så om du gör det och får bra på det spelar det ingen roll ifall du har kompletterat eller har dina ursprungliga betyg.
Citera
2009-04-14, 23:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baliku
Om jag inte kommer in på mina val på hösterminen 09 så hade jag tänkt att fixa till några betyg under hösten 09 på Komvux.

Kommer jag då "hamna i en dålig kvot" eller gäller det bara dom som läser upp på Komvux efter 2010?


Beror lite på vad du tänkt skaffa för yrke, om det är ett yrke som det är stort tryck på kan du räkna med att du kommer ha mycket svårt att komma in, men om det är ett som är halvfullt eller liknande så kommer det inte vara speciellt svårt.

(läs yrke som vidareutbildning)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback