Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-17, 23:35
  #505
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Minns när jag var liten så svalde jag istället för spotta tandkrämen ut det slutade med att jag låg och spyde i en vecka och mådde skit.

Hur mycket tandkräm hade du svalt då?
Citera
2018-02-18, 15:21
  #506
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur mycket tandkräm hade du svalt då?
Skulle minnas det som storleken på 2 ärtor vilket säkert skulle vara mycket för en unge , glömmer det aldrig iallafall mina föräldrar trodde jag ätit något dåligt då jag aldrig nämde att jag svalde tandkrämen när jag borstade tänderna.
Citera
2018-02-18, 15:37
  #507
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Skulle minnas det som storleken på 2 ärtor vilket säkert skulle vara mycket för en unge , glömmer det aldrig iallafall mina föräldrar trodde jag ätit något dåligt då jag aldrig nämde att jag svalde tandkrämen när jag borstade tänderna.

Låter som om det var något helt annat du blev sjuk av (matförgiftning?). För att reagera på så små mängder måste man vara fluorallergiker - men då är symptomen inte illamående utan ler klassiska allergiska reaktioner som kliande hals, uppsvullnad hals och ansikte etc..
För att bli illamående av fluortandkräm brukar man räkna med en hel tub för ett litet barn..
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-18 kl. 15:41.
Citera
2018-02-19, 01:10
  #508
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Låter som om det var något helt annat du blev sjuk av (matförgiftning?). För att reagera på så små mängder måste man vara fluorallergiker - men då är symptomen inte illamående utan ler klassiska allergiska reaktioner som kliande hals, uppsvullnad hals och ansikte etc..
För att bli illamående av fluortandkräm brukar man räkna med en hel tub för ett litet barn..
Låter rimligt minns att jag dagen innan käkade lax med potatis hos en vän jag hade då och jag var inte så förtjust i just lax när jag var en unge men tvingade i mig det för att inte göra min väns mor ledsen
Citera
2018-12-17, 17:13
  #509
Medlem
Jag tycker att det är lite komiskt att tandkrämsföretagen skryter om att de har fluor i sin tandkräm, vid tanke på allt man hört.
Citera
2018-12-17, 17:19
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
Wtf???

Flour är ett giftigt grundämne och det finns INTE i tandkräm ffs..


Det som finns i tandkräm är en "flour-förening", som jag inte minns vad det hette(långt krångligt namn i stil med "2.3.4flouridonetralalablablaid"). istället för att skriva det så skriver man bara flour, vilket i min mening är idiotiskt, men men.
Nej tandkräm är inte farligt...


Edit: Ja okej, inte riktigt så krångligt namn hade den inte, Natriumflourid (NaF) är det rätta namnet på "flouret" i tandkrämen- Enligt svenska wikipedia.
Alltså är nära kompis till natriumklorid. ( koksalt ).
Citera
2019-09-24, 00:07
  #511
Avstängd
Mayahems avatar
If toothpaste ads were honest. Så jäkla bra!

https://youtu.be/nbfgFyfHSMU

Neurokirurgi är ett ämne som mörkas.
Flour har använts i ett annat medicinskt syfte. För att påverka människans psyke. Jag är helt hundra på det. Jag orkar inte leta upp källa. (That’s for you to find out)

Har jag fel: Tänk på tandköttet, använd tandtråd!
Citera
2019-09-24, 05:40
  #512
Medlem
UndeadNinjas avatar
Flouride används bland annat för att fördumma befolkningen, redan från barndomen.

Vad en stuide från Harvard visar.

https://www.huffpost.com/entry/fluoride_b_2479833
Citera
2020-09-28, 18:10
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyGlenny
Jag har hört mycket spekulationer om fluor är nyttig eller rent av giftigt, talar jag med min kusin som är tandläkare så säger han att fluor motverkar karies och all annan fakta som visas från våra TV-apparater. Dock så blir det konsekvent när jag söker efter fluor och vad det 'faktiskt' är, jag har kikat på diverse länkar och studier här är den sista jag läste: http://www.politiken.biz/farliga_amnen.htm[/. Det visar sig att flera studier från flera universitet har bevisat flertal gånger att fluor är giftigt. Allt är giftigt nu för tiden tänker många, om jag dricker en liter mjölk, klart som fan jag blir dålig i magen, men fluor har en indirekt effekt och påverkar oss även i små doser visar det sig.

Med detta sagt och när vi ändå är igång med konspirationsteorierna - är jag den enda som är lite skeptisk om att det enda magra köttet som är relativt billigt har plötsligt fått glasbitar i sig (kyckling för er som inte är informerade).

//Lenny

Jag slutade med fluor och sen dess har mina tänder mått bra.
Behöver aldrig besöka en tandläkare så jag spara in pengar.
Citera
2020-10-05, 22:54
  #514
Medlem
Tandkräm med fluor verkar mer vanebildande efter att ha testat den utan.
__________________
Senast redigerad av Bigbossgalasso 2020-10-05 kl. 23:19.
Citera
2020-12-01, 03:10
  #515
Avstängd
Unicosmic2s avatar
Flour - Fakta

1. 33 vetenskapliga studier länkar exponering till fluor med minskat IQ.

2. 4 vetenskapliga studier fann samband mellan exponering till fluor och hjärnskador hos foster.

3. Multi-miljon dollar forskning utav U.S. National Institutes of Health(NIH) fann inga samband mellan fluor intag och tandlossning hos barn.

4. Fluor är klassat som ett icke-godkänt läkemedel av FDA.
Som benämner den som en giftig avfallsprodukt.

5. Fluor är den huvudsakliga ingrediensen i råttgift.

6. Vetenskap visar på att fluor orsakar demens, genetiska skador, cell död, ökar tumörer och cancer-risk, orsakar hyper-aktivitet, sänker sköldkörtel funktion, försämrar immunsystemet, orsakar muskel sjukdomar, ökar infertilitet, orsakar hjärnskada, minskar melatonin produktion,
Citera
2020-12-01, 17:07
  #516
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicosmic2
Flour - Fakta

1. 33 vetenskapliga studier länkar exponering till fluor med minskat IQ.

2. 4 vetenskapliga studier fann samband mellan exponering till fluor och hjärnskador hos foster.

3. Multi-miljon dollar forskning utav U.S. National Institutes of Health(NIH) fann inga samband mellan fluor intag och tandlossning hos barn.

4. Fluor är klassat som ett icke-godkänt läkemedel av FDA.
Som benämner den som en giftig avfallsprodukt.

5. Fluor är den huvudsakliga ingrediensen i råttgift.

6. Vetenskap visar på att fluor orsakar demens, genetiska skador, cell död, ökar tumörer och cancer-risk, orsakar hyper-aktivitet, sänker sköldkörtel funktion, försämrar immunsystemet, orsakar muskel sjukdomar, ökar infertilitet, orsakar hjärnskada, minskar melatonin produktion,

Det finns mycket av forskning som visar på att diväteoxid dödar det är det inte många som talar om.

Och vad vill du sagt med detta som inte är allmänt känt???

Eller vill du påstå att fluorid som finns i produkter för tandhälsa skulle ge dessa verkningar?? Ja om man käkar ett antal tandkrämstuber per dag är ju inget bra, men normal hanterat är mängderna lägre än vad det skulle kunna vara i teblad, fisk eller kött eller egen brunn, om dessa finns i områden med hög nivå av naturlig förekost av fluor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback