Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 21:34
  #313
Medlem
stonedbybongs avatar
Grym tråd! Tänkte dela med mig av lite roliga historier. Hoppas ni gillar dom, har två st.

Den första utspelade sig för ungefär 1 år sedan, förra valborg. Jag och min kompis som vi kan kalla Nisse hade inhandlat oss lite RC-Syra. Bra tryck i dom förövrigt. Ja, vi hade trippat någon timme eller 2 och Nisse hade då med sin bil som han väljer att köra runt i trippad på lapp.

Vi åker runt och tar det lugnt, flabbar åt allt åker runt sakta men känns som vi just i detta nuet spelar GTA då det känns som vi åker i 100 km/h på motorväg! haha. Vi hade även köpt oss en tvåa finfin gröning. Klockan är väl runt 03.30 och vi bestämmer oss för att parkera och dela på en hövding som jag precis rullat upp. Klappat o klart vi lightar den. Röker upp den i bilen, så kallat Hotbox. Kan tilläggas att bilen är väldigt liten så det blir totalt fyllt med rök. Sagt o gjort så efter hövdingen så börjar vi rulla ut på vägen utan att släppa ut all rök, tänkte väl inte så mycket på det efter en fet och en skön syra lapp. 3 minuter efter vi åkt ut på vägen stannar en polisbil oss. Blir så nervös, nu är det kört.
Jag är trippad, precis rökt en hövding i princip bara gräs i. Direkt när vi ser polisbilen bakom oss öppnar vi alla rutor så fort som möjligt och puff så åker all rök bara ut från rutan så man kan tro det vart något explosion eller något kändes det iallfall som haha! Dom stannar oss, förste polisman kliver ut ur bilen och går fram varav på Nisse öppnat rutan, helt trippad och bäng och han ber oss ta fram både ID och körkort på Nisse. Kan tillägga att jag var 16 år vid händelsen, alltså ung o dum. Dom tittar på körkortet går tillbaks till bilen och sin kollega och pratar blabla. 2-3 minuter efter kommer han tillbaks och ger oss ID och körkortet till Nisse och önskar oss en trevlig natt och tyckte vi borde åka hem och lägga oss nu.
Förövrigt så sa Nisse att han hade plockat upp mig på Resecentrum för jag hade vart på fest i en annan stad, som jag inte vart. Liksom vad gör 2 ungdomar i en bil 03.40 på valborg?! Dom åker iväg vi gör det oxå. Fattar knappt vad som hänt. Åker yttligare några minuter varav min polare säger med lugn och len röst. "aaaaa börjar du mecka ner elleeeeeeer".. Tror aldrig jag skrattat så mycket i hela mitt liv när han sa det. Vi rökte den sedan åkte vi hem och la oss. Dagen efter ringer vi varandra direkt när vi vaknat och då fattar vi att vi blev stannade. HELT SJUKT! Hur kunde vi klara oss undan? Trippad och stekt efter spliff och kör bil när polisbilen stannade oss. Dom måste haft viktigare saker för sig eller tyckte vi verkade ha roligt

Nu till den andra historian. Samma år! fortfarande 16 år. (Riktigt dum i huvudet var jag det året, kommer ni nog förstå efter denna historian. Fyfan.

Igentligen hade jag väll redan torskat inte bara med CB lite andra saker. Sommarlov, polisen hade bestämmt sig för att åka hem till mig, var som sagt bara 16 år. Ja, 1 timme innan ungefär åker jag och en kompis iväg och inhandlar en tvåa gräs. Min kompis visste inte om att polisen skulle komma så vi åker hem till mig. Det va la 40 minuter kvar till dom ska komma.

Jag börjar... rulla upp en hövding varav JAG?! och min kompis börjar röka den. När vi rökt klart inser jag att det är förfan 20 minuter kvar tills dom kommer?!!. Och eftersom anledningen till att dom skulle komma handlade om narkotika så inser jag även att det är Narkotika polisen som ska komma hem till mig.. Går upp på rummet, försöker ta det lugnt... Spolar vatten i ansiktet, nu knackar det på dörren. Ungefär 5 minuter för tidiga. Går nerför min trappa och inser direkt, VAD I HELVETE!? Det stinker cannabis. Känner det så tydligt.. Öppnar dörren varav på 3 narkotika poliser kliver in och en åklagare. Efter 5 sekunder börjar första polisen nuffsa med näsan och säger till den andra.
Vi kallar han Simon. Simon, känner du? Han nickar direkt på huvudet och säger hmmm. Dom slår ner sig i soffan och säger direkt. Hur går det med rökat? Jodå, det går fint har slutat och går regelbundet på pisseprov nu och ett tag framöver därav på han börjar skratta och säger Jaha, haha okej. Vad i helvete tänkte jag med? Kan man ens bli så korkad? 16 år.. Ung och dum.. Ville mest bara berätta den historian då folk kommer nog få ett gött skratt.

Nu är jag inte lika dum hehe och är 19 år.. 3 år sedan alltså. Alltid lika roligt och blicka tillbaks till den dagen nu i efterhand haha! Nä, särskrivning deluxe iknow. För stekt atm för att skriva som en novell skrivare. Det va mina historier! Låt inte tråden dö! Peace haha!
Citera
2015-05-08, 17:00
  #314
Medlem
För en massa år sedan gick jag på rave ordentligt påverkad av kokain med några vänner.Ut ur buskarna hoppade narkroteln och skrek "POLIS STÅ STILLA!" De sa erkänner ni vad ni har på er släpper vi er mot böter.



Hehe skulle de inte gjort.Hade 5 kassar hasch hemma i köket
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback