Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-14, 15:02
  #1
Medlem
Hej folk,

har verkligen problem att äta keso - de trillar ner från min macka jämt och det är inte särskilt gott och allmänt jobbigt.

Så nu till min fråga; någon som har några tips på smaker/sätt att göra keso väldigt mycket godare så det är värt besväret att äta? :P
Citera
2009-04-14, 15:05
  #2
Medlem
gOATWISPERERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenatoh
Hej folk,

har verkligen problem att äta keso - de trillar ner från min macka jämt och det är inte särskilt gott och allmänt jobbigt.

Så nu till min fråga; någon som har några tips på smaker/sätt att göra keso väldigt mycket godare så det är värt besväret att äta? :P

I lumpen brukade vi ha keso som andraval i termosen när makaronerna tog slut...
Gillade att det var lite kornigt
Citera
2009-04-14, 15:18
  #3
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenatoh
Hej folk,

har verkligen problem att äta keso - de trillar ner från min macka jämt och det är inte särskilt gott och allmänt jobbigt.

Så nu till min fråga; någon som har några tips på smaker/sätt att göra keso väldigt mycket godare så det är värt besväret att äta? :P
Till att börja med, varför äter du keso om du inte tycker om det?
Keso kan man blanda med i princip vad som helst. Kaviar, rökt lax, paprika, grillkrydda, ananas osv. listan kan göras lååååång.
Citera
2009-04-14, 15:18
  #4
Medlem
siddharthas avatar
Ofta när jag gör pajer brukar jag ha keso i. Drygar ut och är mycket gott. Broccolipaj exempelvis.
Citera
2009-04-14, 15:41
  #5
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Världens enklaste mellanmål:
1. Ta två skivor grovt bröd, t.ex. Lingongrova
2. Applicera så mycket Keso du vill ha (undvik att ta för mycket, då rinner det ut) på en av skivorna.
3. Salta och peppra (OBS! Vitpeppar!)
4. Släng på andra skivan ovan.
5. Pressa lite.
6. Tugga och svälj.

Annars är det riktigt gott att ha Keso till bakad potatis, tillsammans med lite fräscha grönsaker och skinka/kassler eller liknande.
Citera
2009-04-14, 15:44
  #6
Medlem
Tråknicks avatar
Keso och frukt är gott! Tärna ett äpple och en banan, på med lika mycket keso och käka, bra och mättande frukost!
Citera
2009-04-14, 16:26
  #7
Medlem
orengs avatar
gissar att du äter det för att det är nyttigt.
Blanda i vaniljproteinpulver så har du en krämig pasta...
Citera
2009-04-14, 17:56
  #8
Medlem
Snurrens avatar
Keso med avocado, tomat och gurka, samt lite örtsalt på är gudomligt gott. Även ananas som någon nämnde, man köper den som är konserverad i sin egen juice, djupfrysta halvtinade hallon är väldigt gott också. Man kan om man vill hälla lite koncenderad saft eller Fun Light på keson också.

Man borde kunna blanda det med pepparrot och äta till rökt kött, kanske med lite tunnbröd till.
Citera
2009-04-14, 18:20
  #9
Medlem
Flebbos avatar
Makaroner, tärnad bacon, gräddfil och keso. + mycket salt
Asgott!
Citera
2009-04-14, 18:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Till att börja med, varför äter du keso om du inte tycker om det?
Keso kan man blanda med i princip vad som helst. Kaviar, rökt lax, paprika, grillkrydda, ananas osv. listan kan göras lååååång.

haha, tja, mest för att det är nyttigare än en 32% fetthaltig ost
Citera
2009-04-14, 18:26
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Världens enklaste mellanmål:
1. Ta två skivor grovt bröd, t.ex. Lingongrova
2. Applicera så mycket Keso du vill ha (undvik att ta för mycket, då rinner det ut) på en av skivorna.
3. Salta och peppra (OBS! Vitpeppar!)
4. Släng på andra skivan ovan.
5. Pressa lite.
6. Tugga och svälj.

Annars är det riktigt gott att ha Keso till bakad potatis, tillsammans med lite fräscha grönsaker och skinka/kassler eller liknande.

Detta låter som en ypperlig ide att testa, skall göras redan imorgon!

Tack alla för tipsen, nu återstår de bara att testa å se
Citera
2009-04-14, 19:40
  #12
Medlem
Shrink in spes avatar
Blanda i rödlök, örtsalt, majs och någon örtkrydda (gärna färsk). Det är gott både på macka, till sallad och som det är.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback