2009-04-14, 09:49
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Även om kriminaliteten försvinner så är känslan av att sitta inträngd med främlingar underliggande. Det är ett annat folk, med andra gener, annan kultur och hela paketet. Samhörighetskänsla saknas totalt.

Detta gäller ju inte enbart svenskar utan är anledningen till att invandrargrupper själva söker sig till sina egna.

Araber och negrer är mycket speciella. Dessa känns inte ens som "människor" utan snarare som en slags hybrid. En blandning mellan människa och apa.

Andra kulturer kan kännas främmande, men just negrer och araber känns inte bara främmande, utan direkt omänskliga.

Måste säga att det här inlägget räddade min dag.
Citera
2009-04-14, 11:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredställ
Andra saker bidrar. Nedskräpning, tillgång till infrastruktur (badhus/lekplats/fritidsgård vandaliseras och måste stängas) och inte minst att skolorna tvingas dra ner takten tills inavlade kusingiftesbarn kan följa med.

Nedskräpning! Där sa du ett ord som sällan förekommer i invandringsdebatten. Men sanningen är att sedan massinvandringen kom till Sverige, så har landet blivit minst 10 ggr skräpigare.

Jag ser dagligen invandrare som bara släpper skräpet där de står och går, trots att det finns en papperskorg inom några meters avstånd. Men respekterar man inte landet man befinner sig i, så respekterar man heller inte dess natur verkar det som.

Det värsta är att svenskarna börjar ta efter invndrarnas beteende enligt resonemanget; Slänger andra skräp var som helst, så gör jag det också.

Det här bidrar till att jag vantrivs mer i Sverige än tidigare. Kanske flyttar jag till ett land där man inte skräpar ner så mycket. Om det nu finns något sådant land kvar?
Citera
2009-04-14, 11:21
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nedskräpning! Där sa du ett ord som sällan förekommer i invandringsdebatten. Men sanningen är att sedan massinvandringen kom till Sverige, så har landet blivit minst 10 ggr skräpigare.

Jag ser dagligen invandrare som bara släpper skräpet där de står och går, trots att det finns en papperskorg inom några meters avstånd. Men respekterar man inte landet man befinner sig i, så respekterar man heller inte dess natur verkar det som.

Det värsta är att svenskarna börjar ta efter invndrarnas beteende enligt resonemanget; Slänger andra skräp var som helst, så gör jag det också.

Det här bidrar till att jag vantrivs mer i Sverige än tidigare. Kanske flyttar jag till ett land där man inte skräpar ner så mycket. Om det nu finns något sådant land kvar?

Om vi ponerar att araben och negern nu plötsligt(VIPS) blir ordningssam och upphör med att skräpa ner och även att brottsligheten lugnar ner sig. Vill du bo granne med araben och negern i detta mycket teoretiska case?

Finns det inte något annat där under ytan, som är svårt att sätta ord på?
Citera
2009-04-14, 12:42
Medlem
Jag anser att ni är alldeles för xenofobiska, ni måste gå ut mer och se hur invandrarna faktiskt berikar Sverige. Det är underbart!

Om man ska vara lite realistisk så tror jag att allt handlar om xenofobi. Förr i tiden så bodde negrer med negrer, araber med araber and so on och det funkade. Det som politikerna försöker med, mångkultur är bara en våt dröm som aldrig kommer att fungera.
Citera
2009-04-14, 12:48
Bannlyst
White Flight!

Beror givetvis mycket på den ökade kriminaliteten. Många vita som väljer att flytta från invandrartäta områden gör det för barnens skull i första hand.

Det är inte kul som farsa att behöva oroa sig varje dag att dottern kan bli våldtagen eller att sonen blir misshandlad och rånad. En bra förälder gör allt för sina barn.

Sedan finns det andra orsaker också. Vem fan vill bo bland "blattar" och negrer?
Citera
2009-04-14, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Finns det inte något annat där under ytan, som är svårt att sätta ord på?
Jo, och så länge våra makthavare inte upplevt detta själv så tror dom att vi är som svarta och vita får som kan buntas ihop hur som helst och rent logiskt skulle jag nog tro likadant om jag ej upplevt andra folk på ett påtagligt sätt.
Jag har trots allt inget emot folk som bara ser annorlunda ut.
Citera
2009-04-14, 13:17
Medlem
NashuaMoments avatar
De går inte att bo tillsammans med blattar pga. deras beteende.

Förutom kriminaliteten, stör de ordningen, luktar illa, deras barn får springa fritt, de kan inte kommunicera på svenska och så vidare.
Citera
2009-04-14, 14:04
Medlem
Doncos avatar
Lika barn leka bäst

Nej, det är inte bara kriminaliteten som orsakar detta fenomen. Det är en mängd olika faktorer.

Lika barn leka bäst, så jäkla enkel är det. Vem sjutton vill tvingas bo med folkgrupper som de inte har något gemensamt med på det personliga eller samhällsnyttiga planet?

Jag skulle kunna skriva en lista på olika orsaker till varför vita inte vill bo med "de där".
Citera
2009-08-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
...Jag skulle kunna skriva en lista på olika orsaker till varför vita inte vill bo med "de där".
Och när inte ens dom själva orkar bo kvar där är det kanske inte så konstigt att det blir white flight.
Citat:
FÖRLORAD KAMP. Trots rättsväsendets och föreningslivets kraftsamling har tullens beslag av tuggdrogen kat fördubblats på två år. Entisar Mubark som ledde motståndet har nu lämnat Rinkeby – för att skydda sina egna barn.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3301421.svd
Citera
2009-08-04, 15:55
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spengler
Och när inte ens dom själva orkar bo kvar där är det kanske inte så konstigt att det blir white flight.

Det nya, spännande Sverige!
Citera
2009-08-04, 16:11
Medlem
Jack.Sparrows avatar
Kulturella orsaker

Förutom kriminalitet så beror white flight i stor utsträkning på en koncentration av personer med främmande kulturer och värderingar som är svårförenliga med svenska/västerländska.

Till exempel, vem vill att deras barn ska växa upp omgiven av muslimer med en sjuk kvinnosyn och stenåldersmässiga värderingar?

Varför skulle en svensk vilja leva i ett område där det inte går att kommunicera med grannskapet eftersom många knappt kan svenska?

Hur många vill egentligen bo omgiven av personer som man inte har nåt gemensamt med - varken kulturellt, religiöst, språkligt eller värderingsmässigt?

Och vem vill störas av stökiga och högljudda invandrare med dessa eviga familjebråk, skrik i trapphusen, arabisk musik på högsta volym, otyglade ungar, släktfester som aldrig verkar ta slut.
Citera
2009-08-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Jo, och så länge våra makthavare inte upplevt detta själv så tror dom att vi är som svarta och vita får som kan buntas ihop hur som helst och rent logiskt skulle jag nog tro likadant om jag ej upplevt andra folk på ett påtagligt sätt.
Jag har trots allt inget emot folk som bara ser annorlunda ut.

Det är inte utseendet det handlar om i första hand, trots att de ofta är fula som troll. Det man måste förstå är att skillnaderna på insidan är större än de synliga skillnaderna på utsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in