Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-13, 23:19
Medlem
Tjabba!
fick ett infall för några dagar sen, att det skulle vara najs. att nu sista sommarlovet göra nåt sånt där som ger lite livspoäng !

Så idén är att paddla längs göta kanal. och nu undrar jag lite, om det är nån som gjort detta och ungefär hur lång tid det tar ? samt slusskostnader? eller om det finns möjlighet för att gå runt slussarna med kanoten. Har en lätt Coleman scanoe som jag kan ta på ryggen och gå med om det är så.

Tack på förhand / Fiskkor.
Citera
2009-04-13, 23:20
Medlem
Haha fyfan vad läskigt xD
Speciellt i de stora slussarna där de stora lastfartygen får plats!

Hur hade du tänkt göra med den stora sjön? När du kommer dit, paddla igenom eller köra bil runt den? ;o
Citera
2009-04-13, 23:21
Medlem
Hahahha ;D åka längs kanten såklart !

Tänkte planera detta nu lite smått problemet blir att hitta nån som vill hänga med tror jag
Citera
2009-04-13, 23:44
Medlem
Precis, och det lär ta ett tag, vi åkte igenom med våran båt, och det tog väl cirkus 3 dagar. Om jag inte minns helt fel
Citera
2009-04-14, 00:56
Medlem
Jadu..

Du slussar gratis med kanoten! Vill bara säga det att några stora slussar är det inte på Göta kanal bara i trollhättekanal.. Man är nog rätt trött på att slussa i göta kanal så du lär ju inte behöva fortsätta!

Vilket håll ska du åka? du får komma på en kopp kaffe när du är i Sjötorp! där bor nämligen jag!
Citera
2009-04-14, 07:06
Medlem
Hahha jadu! jag tänkte börja från vänern! känns liksom mest naturligt att jobba sig utåt mot kusten.

och slussa gratis med kanoten! skiitfiint, va rädd för att det skulle kunna bli dyrt där !
o gratiskaffe på vägen tackar man ju inte heller nej till
Citera
2009-04-14, 08:15
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskkor
Hahha jadu! jag tänkte börja från vänern! känns liksom mest naturligt att jobba sig utåt mot kusten.

och slussa gratis med kanoten! skiitfiint, va rädd för att det skulle kunna bli dyrt där !
o gratiskaffe på vägen tackar man ju inte heller nej till

Är det Göta kanal eller Trollhätte kanal(Göta älv)? som du har tänkt dig. Men visst klart det vore en rolig idé. Trollhätte kanal tar med lastbåt cirka 12-14 timmar så med kantot så räkna på två tre nätter kanske. Tälta längs kanalen? Blir ju billigt. Då är det bara mat du behöver betala!

Göta kanal tar lite längre tid. Ett par veckor kanske? vet inte hur långt det är.
Citera
2009-04-14, 08:26
Medlem
Göta kanal vare tänkt! och tältningen vart också tänkt! ska nog inte gå på många hundringar denna resa! : D
Citera
2009-04-14, 09:27
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Göta kanal vare tänkt! och tältningen vart också tänkt! ska nog inte gå på många hundringar denna resa! : D

Okey. Du startar alltså vid sjötorp där någonstans. Har du tänkt att köra hela vägen till slutet vid Linköping eller vart det nu är eller bara till vättern?
Citera
2009-04-14, 09:31
Medlem
Hela vägen till norrköping (??) tänkte jag !
Citera
2009-04-14, 09:35
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:

Okey. Vet inte hur lång tid det tar med båt men kan tänka mig en vecka cirka. Men kanot får du nog räkna med iaf två veckor. Så mat för två veckor iaf boerde väl bli kostnaden. Regnkläder, Tält och lite andra grejjer. Du borde klara dig under 1000 kronor iaf!
Citera
2009-04-14, 10:06
Medlem
actionbents avatar
Citat:

Men är starten vid östersjön, en bit längs kusten om sen ska upp till norrköping. http://www.gotakanal.se/templates/default____1954.aspx
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in