Tjabba!
fick ett infall för några dagar sen, att det skulle vara najs. att nu sista sommarlovet göra nåt sånt där som ger lite livspoäng !
Så idén är att paddla längs göta kanal. och nu undrar jag lite, om det är nån som gjort detta och ungefär hur lång tid det tar ? samt slusskostnader? eller om det finns möjlighet för att gå runt slussarna med kanoten. Har en lätt Coleman scanoe som jag kan ta på ryggen och gå med om det är så.
Du slussar gratis med kanoten! Vill bara säga det att några stora slussar är det inte på Göta kanal bara i trollhättekanal.. Man är nog rätt trött på att slussa i göta kanal så du lär ju inte behöva fortsätta!
Vilket håll ska du åka? du får komma på en kopp kaffe när du är i Sjötorp! där bor nämligen jag!
Hahha jadu! jag tänkte börja från vänern! känns liksom mest naturligt att jobba sig utåt mot kusten.
och slussa gratis med kanoten! skiitfiint, va rädd för att det skulle kunna bli dyrt där !
o gratiskaffe på vägen tackar man ju inte heller nej till
Är det Göta kanal eller Trollhätte kanal(Göta älv)? som du har tänkt dig. Men visst klart det vore en rolig idé. Trollhätte kanal tar med lastbåt cirka 12-14 timmar så med kantot så räkna på två tre nätter kanske. Tälta längs kanalen? Blir ju billigt. Då är det bara mat du behöver betala!
Göta kanal tar lite längre tid. Ett par veckor kanske? vet inte hur långt det är.
Göta kanal vare tänkt! och tältningen vart också tänkt! ska nog inte gå på många hundringar denna resa! : D
Okey. Du startar alltså vid sjötorp där någonstans. Har du tänkt att köra hela vägen till slutet vid Linköping eller vart det nu är eller bara till vättern?
Okey. Vet inte hur lång tid det tar med båt men kan tänka mig en vecka cirka. Men kanot får du nog räkna med iaf två veckor. Så mat för två veckor iaf boerde väl bli kostnaden. Regnkläder, Tält och lite andra grejjer. Du borde klara dig under 1000 kronor iaf!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!