Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-13, 17:29
  #1
Medlem
Tjelsis avatar
Låt oss säga att er partner gått upp i vikt den senaste tiden.

När börjar ni "säga till" för att göra personen medveten om detta?

När kläderna sitter för tajt, när hon/han äter som en gris, ger pikar och gymkort, bryr ni er inte, eller säger ni ingenting alls?
Citera
2009-04-13, 17:38
  #2
Medlem
.50cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Låt oss säga att er partner gått upp i vikt den senaste tiden.

När börjar ni "säga till" för att göra personen medveten om detta?

När kläderna sitter för tajt, när hon/han äter som en gris, ger pikar och gymkort, bryr ni er inte, eller säger ni ingenting alls?
Är väl bara till att säga till din pöjk att han börjar få lite väl mkt mage! Det får jag höra från min flamma varje dag, men hon förstår inte sig på mig den horan!
Citera
2009-04-13, 17:56
  #3
Medlem
gsonjuniors avatar
Varför säga nått? Tror faktiskt dom märker det själva, men eftersom dom nu inte gör något åt det så måste allt vara okej.

Så länge min flickvän mår bra skiter jag i hur hon ser ut. Nu löper hon ingen risk att bli kallad för tjock, men rent allmänt så skiter jag i hur hon ser ut. (även fast hon är vackrast i världen just nu)
Citera
2009-04-13, 17:57
  #4
Medlem
Snövits avatar
Man behöver inte upplysa en annan människa att den har gått upp i vikt givetvis vet denna om det själv.

Är det något som stör eller påverkar förhållandet får man ta upp den aspekten.
Citera
2009-04-13, 18:06
  #5
Medlem
man vet alltid själv när man går upp i vikt, man behöver inte bli tillsagd om det.
Citera
2009-04-13, 18:30
  #6
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelsi
Låt oss säga att er partner gått upp i vikt den senaste tiden.

När börjar ni "säga till" för att göra personen medveten om detta?

När kläderna sitter för tajt, när hon/han äter som en gris, ger pikar och gymkort, bryr ni er inte, eller säger ni ingenting alls?

När det stör mig.
Citera
2009-04-13, 18:41
  #7
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Precis som någon skrev, när man stör sig. Att vara rund är bland det vidrigaste en tjej kan utsätta sig för.
Citera
2009-04-13, 18:50
  #8
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Precis som någon skrev, när man stör sig. Att vara rund är bland det vidrigaste en tjej kan utsätta sig för.
Ja, utseendet är ju det bästa dom har. Att förstöra sin mest värdefulla egenskap är oerhört korkat. Tur att vi män ser bra ut även med lite mage, ska gå och köpa en pizza nu!
Citera
2009-04-13, 18:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Precis som någon skrev, när man stör sig. Att vara rund är bland det vidrigaste en tjej kan utsätta sig för.

det var väll att ta i? sen beror det väll på vad du menar med rund? ska tjejstackarn inte få ha någe hull på kroppen?

personligen tycker jag att det kan vara fint med lite hull på tjejen så hon inte är pinsmal och man inte känner varenda benkota i kroppen då man kramar henne
Citera
2009-04-13, 18:58
  #10
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostalongtheway
det var väll att ta i? sen beror det väll på vad du menar med rund? ska tjejstackarn inte få ha någe hull på kroppen? personligen tycker jag att det kan vara fint med lite hull på tjejen så hon inte är pinsmal och man inte känner varenda benkota i kroppen då man kramar henne

Han syftar ju på när han anser att personen är rund. Det finns ingen som helst indikation på om detta är när hon slutar ha anorexi, eller när hon behöver permobil
Citera
2009-04-13, 19:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis

Han syftar ju på när han anser att personen är rund. Det finns ingen som helst indikation på om detta är när hon slutar ha anorexi, eller när hon behöver permobil

ja visst ser jag att det är då han anser att personen är rund. Men ur min synpunkt och vad jag hört från många killar i min omgivning så är det nästan så fort en tjej har "mage" så är det hejsvejs eller att hon är vidrig? De var det som stack i mina ögon på inlägget bara. Sen vet jag ju som sagt inte hans definiton på rund. Vore kul att få reda på det.
Citera
2009-04-13, 19:09
  #12
Medlem
Soetbavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
man vet alltid själv när man går upp i vikt, man behöver inte bli tillsagd om det.

Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om det. Jag drog på mig ett flertal kg här om året utan att jag riktigt märkte det direkt. Låter kanske knepigt, men så var det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback