2011-08-08, 12:50
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spücko
Så sant, men om man i så fall ska flytta till annan ort (hyfsat långt hemifrån) är det jäkligt frustrerande att få så sena besked. Söka lägenhet eller ej? Det är liksom lite kort planeringstid mellan andra urvalet och terminsstart :/

Förvisso sant, men det är nog de få timmarna i dag som är avgörande.
Sök lägenhet överallt du/ni tror ni kommer in, bara att tacka nej om ni inte ska flytta dit.
Citera
2011-08-08, 13:00
Medlem
yxikaxi00s avatar
Jag sökte ett program, kom in på det vid första urvalet nu i juli och har redan firat jävligt hårt. Hoppas det blir en glädjens dag för er andra och att ni hittar bostad.
Citera
2011-08-08, 13:03
Medlem
Nu har jag fått mitt besked och kom in på det jag ville

Hoppas det går bra för alla er andra nu
Citera
2011-08-08, 13:06
Medlem
yxikaxi00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woffie
Nu har jag fått mitt besked och kom in på det jag ville

Hoppas det går bra för alla er andra nu

Stort grattis!! Nu finns antagningsbesked 2 uppe på Studera.nu för allihopa! In och titta!
Citera
2011-08-08, 13:10
Medlem
Ligger som första reserv. Om någon väljer att inte börja när skulle jag få reda på detta?
Citera
2011-08-08, 13:12
Medlem
catt-disens avatar
aldrig varit intagen på reserv innan, är nummer 34. studera hänvisar till institutionens hemsida där de skriver att upprop sker för intagna och reserver på angiven adress och tidpunkt. hur funkar detta? ska jag åka till uppropet och hoppas att 35 pers inte dyker upp, eller ska jag ge upp hoppet om en plats? finns det öht någon chans att jag kommer plugga detta till hösten?
Citera
2011-08-08, 13:13
Medlem
UtflippaDs avatar
En snabb och lite (bara lite) utanför ämnet-fråga: Om en utbildning är listad som "tillfälligt stängd för anmälan", kommer den dyka upp igen senare eller är det kört? Är det rimligt att tänka att den är stängd tills de vet om platser finns kvar eller inte? (Kursen börjar till hösten.)

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergath
Ligger som första reserv. Om någon väljer att inte börja när skulle jag få reda på detta?
Vill också gärna ha svar på detta!
Citera
2011-08-08, 13:30
Medlem
spückos avatar
Tjoho! Antagen efter att ha varit på reservplats 31 i BG och 9 i HP. Nu jävlar kan jag söka bostad på riktigt!

Grattis ni andra också som kommit in!
Citera
2011-08-08, 13:32
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergath

Citat:
Ursprungligen postat av scheutz
Vill också gärna ha svar på detta!
De flesta skolor har någon form av obligatoriskt upprop. Exempelvis på KTH har jag för mig att det är den 15 augusti, detta kan du lätt kolla med den skola du sökt.

Om någon inte dyker upp på ett sådant obligatoriskt upprop innebär det att dennes plats ställs till förfogande. Du får därför se till att kolla med skolan i fråga exakt vad de har för rutiner, vilken tid deadline är för uppropet, hur man gör för att i så fall ta över platsen, vad du måste ha med dig (typ betyg) med mera.

Värt att nämna är att det då inte spelar någon roll att du är på reservplats X, eftersom Studera tackar för sig efter reservintagningen är gjord. Nu är det bara du och skolan, så om någon annan lirare som låg på reservplats 90 men har behörighet armbågar sig fram före dig, då kan han mycket väl få platsen och du blir utan.

Enda rådet: Ring och kolla, och var beredd på att åka dit i god tid.
Citera
2011-08-08, 13:38
Medlem
Laser Mannens avatar
Jag blev nu på andra antagningsbeskedet reserv 21 och antagen i urvalsgrupp 20. Vad betyder detta? Kommer jag komma in? Det är på NEK på Lunds Univeristet, vilket betyder att det är en hel del som söker och en hel del som antas. Vad är mina chanser?
Senast redigerad av Laser Mannen 2011-08-08 kl. 13:54.
Citera
2011-08-08, 13:47
Blev reserv 2 av 27 på HP på personalvetarprorammet i GBG. Lägsta intagna har samma poäng som mig..

Hur går det till nu om folk hoppar av? Ringer de runt till alla första reserverna (HP, betyg arbetslivserfarenhet m.m.) oavsett vem som hoppar av, eller ringer de till reservern i samma urvalsgrupp som den som hoppade av?

Ridå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in