Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-12, 22:45
  #1165
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Jag ska inte försöka ge mig på någon längre recension av Interstellar här, för det skulle bara bli en ända lång svada av syrlig negativitet, men kortfattat så avskydde jag den av samma anledning som jag avskydde Predestination, i.e. det känns som en film som till alldeles för stor utsträckning försöker proklamera hur smart den är och tar sig själv på alldeles för stort allvar, istället för att koncentrera sig på de mellanmänskliga psykologiska aspekterna och ett skönt nedtonat flöde i berättandet.
Även om jag generellt uppskattar Nolans filmer, så tycker jag att det här är en lysande beskrivning av hans filmskapande. Han vill vara den tänkande mannens Zack Snyder men tenderar att trassla in sig i sina pretentioner.
Citera
2020-09-29, 09:32
  #1166
Medlem
TokyoBarns avatar
Tog mig i kragen och såg denna igårkväll, alltid tyckt den sett stel och ointressant ut sedan den kom.

Den verkade lovande dom första 10-15 min, sedan blev det bara ointressant och långdraget, inget av det som händer i filmen är nyskapande och det har gjorts flera gånger innan, lite som ''Deja Vu'' fast med rymdtema och 2 timmar där dom åker runt till helt ointressanta ställen som man inte bryr sig om.

Jag älskar Nolans filmer och Zimmers musik, men inception är ju så mycket bättre än det här? vad hände liksom.

5/10 för den gick endå att kolla klart på och varade nästan 3 timmar.

Kanske ser om den någon annan dag och ändrar uppfattning. mvh
Citera
2022-08-02, 22:43
  #1167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Tog mig i kragen och såg denna igårkväll, alltid tyckt den sett stel och ointressant ut sedan den kom.

Den verkade lovande dom första 10-15 min, sedan blev det bara ointressant och långdraget, inget av det som händer i filmen är nyskapande och det har gjorts flera gånger innan, lite som ''Deja Vu'' fast med rymdtema och 2 timmar där dom åker runt till helt ointressanta ställen som man inte bryr sig om.

Jag älskar Nolans filmer och Zimmers musik, men inception är ju så mycket bättre än det här? vad hände liksom.

5/10 för den gick endå att kolla klart på och varade nästan 3 timmar.

Kanske ser om den någon annan dag och ändrar uppfattning. mvh

Tycker också den var alldeles för lång och krånglig. Relationen mellan fadern och dottern var vacker och det som höjde filmen men det hela runt om var alldeles för meckigt. De borde fokuserat mer på relationerna.


Soundtracket var dock riktigt bra!
Citera
2022-08-02, 22:49
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag såg om filmen igår, och har fler frågor:

1. Varför drunknade Doyle i tidvågen? Om Endurance kunde flyta ovanpå vågen så borde en luftfylld rymddräkt kunna göra detsamma.

2. Varför behöll Cooper medvetandet när de snurrade ikapp Endurance, medan Brand svimmade?

3. Hur kunde Brand höra vad Cooper sade när han sögs in i Gargantua? Det borde väl räcka med ett par hundra meters avstånd för att det enda Brand ska höra är valsång?
För att det är en film.

Om man vill ha logik i sådana här filmer blir man besviken. De har sin egna logik.
Citera
2022-08-02, 23:13
  #1169
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tycker också den var alldeles för lång och krånglig. Relationen mellan fadern och dottern var vacker och det som höjde filmen men det hela runt om var alldeles för meckigt. De borde fokuserat mer på relationerna.


Soundtracket var dock riktigt bra!

Helt klart, Zimmer ligger bakom mesta musiken som jag förstått, och musiken är för bra för filmen, jag hade tyvärr förväntat mig en annan elr roligare twist, just eftersom början av filmen känns mystisk och spännande, men direkt när man fattar vad som kommer hända så blir det sömnpiller.

Nej Nolan ska hålla sig till Batman och Inception, det är saker som är riktigt bra från början till slut.

Och står fast vid att Interstellar är en av nutidens mest överskattade filmer, den gör inget som andra filmer inte redan gjort.

Inception är på alla plan en mkt bättre film där manuset blir bättre ju längre filmen går, scener som verkligen griper tag i en.
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2022-08-02 kl. 23:16.
Citera
2023-01-23, 10:07
  #1170
Medlem
D_V_Ss avatar
Why we all need subtitles now
https://youtu.be/VYJtb2YXae8

Och så här skrev en i kommentarerna: Went to see Interstellar in San Francisco. Sound was cranked so loud everyone covered their ears whenever the bombastic score came on. I went home with a headache, woke up with horrible ear pain, which increased with some of the most simple noises like a fork hitting a plate. Just complete misery for half a year, and one of the worst times in my life.

Klippet handlar om varför även vissa amerikaner bl a behöver undertexter på sina egna filmer för att hänga med i handlingen i moderna filmer. Och tydligen är det välkänt att just Christopher Nolans filmer (Krille förekommer i klippet) har svårtydd dialog.

Nolans filmer efter Batman är lika löjliga som Marvels. Och det glädjer mig att Interstellar är lite mer svår än nödvändigt att se, för ingen människa bör slösa tid på Nolans pretentiösa filmer.
Citera
2023-03-08, 09:48
  #1171
Medlem
Draklusts avatar
En bra film ja..
Citera
2023-08-24, 10:39
  #1172
Medlem
Vad hände med coopers grabb i intersteller?

Såg filmen igår det jag reagerade på var att han inte nämndes i slutet?
Citera
2023-08-24, 13:17
  #1173
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plural69
Såg filmen igår det jag reagerade på var att han inte nämndes i slutet?

Han gick med i HBTQ rörelsen och har blivit klimataktivist.
Det är honom vi kan se med "återställ våtmarker" skyltar lite då och då.

Förstår inte riktigt frågeställningen.
Interstellar är en Sci-fi film, den är inte baserat på en verklig händelse.
Man behöver således inte veta vad som händer med alla karaktärer efter sina filmroller, eller hur menar du?
Citera
2023-08-24, 15:38
  #1174
Medlem
prizs avatar
I boken får man reda på att han dog ca 20 år innan Cooper kom till stationen.

Han stannade kvar på jorden som en hårt arbetande farmare för att ge mat till folk medan jorden evakueras, och var ganska traditionell av sig.
__________________
Senast redigerad av priz 2023-08-24 kl. 15:40.
Citera
2023-09-29, 20:32
  #1175
Medlem
-DaRude-s avatar
En av de bästa scifi-filmerna som gjorts. Även om de vetenskapsbetrodda herrarna här ifrågasätter "logiken", så har riktiga experter hyllat filmen för dess, i stort, korrekta redogörande av vetenskapliga teorier. Bland annat böjning av tid och hur detta skiljer sig beroende på var man befinner sig i Universum. Även det svarta hålet som illustreras har fått bra respons från riktiga experter som faktiskt jobbar med detta varje dag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback