Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-12, 15:43
  #1
Medlem
Jensofswedens avatar
Jag funderade på det här precis när jag lycklig som en lärka cyklade runt i vårsolen (inte bakis som alla andra).

Blir tjejer/kvinnor skrämda av killar som utstrålar självförtroende, t ex är långa, välklädda, snygga osv? Finns det en risk för att de känner sig underlägsna eller undviker att ta kontakt av den anledningen?

Nu menar jag inte i konversationer nödvändigtvis utan på avstånd, på en fest eller på gymmet eller var som helst. Kanske tjejen tänker att hon inte förtjänar honom eller något. I dunno. Vad tror ni?

Nu menar jag inte att jag uppfyller allt det här Men jag är lång, välklädd, tränar osv och tanken bara ploppade upp, eftersom jag läst såå många trådar här där killar verkar vara rädda för tjejer.

Alltså, kan man skjuta sig i foten omedvetet genom att verka lite för bra på något sätt? Jag äter t ex knappt skräpmat/godis någonsin, tränar 5-6 gånger i veckan allt möjligt, dricker max en gång i veckan, äter nyttigt. Jag har rätt höga standards helt enkelt på mig själv.

Kan det vara svårt att leva upp till en sådan livsstil för en tjej/kvinna? Kan de få mindrevärdeskomplex om de inte äter så nyttigt, eller tränar?
Citera
2009-04-12, 15:55
  #2
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Blir tjejer/kvinnor skrämda av killar som utstrålar självförtroende, t ex är långa, välklädda, snygga osv? Finns det en risk för att de känner sig underlägsna eller undviker att ta kontakt av den anledningen?

Nej det är den sortens män man raggar på eller för mig raggade på då jag var singel.

Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Nu menar jag inte i konversationer nödvändigtvis utan på avstånd, på en fest eller på gymmet eller var som helst. Kanske tjejen tänker att hon inte förtjänar honom eller något. I dunno. Vad tror ni?

Säkert psykiskt instabila människor som saknar självkänsla men vanliga tjejer har nog inget problem med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Alltså, kan man skjuta sig i foten omedvetet genom att verka lite för bra på något sätt? Jag äter t ex knappt skräpmat/godis någonsin, tränar 5-6 gånger i veckan allt möjligt, dricker max en gång i veckan, äter nyttigt. Jag har rätt höga standards helt enkelt på mig själv.

Just den biten skulle skrämma mig lite men inte för att det verkar för bra utan för att det verkar för maniskt. Att inte kunna flippa lite och strunta i att träna en dag eller ta någon öl på en uteservering eller om man inte orkar fixa nyttig mat käka skräpmat eller liknade.

Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Kan det vara svårt att leva upp till en sådan livsstil för en tjej/kvinna? Kan de få mindrevärdeskomplex om de inte äter så nyttigt, eller tränar?

Igen ja om personen har dåligt självförtroende och själv är missnöjd med sin kosthållning eller träningsfrekvens. En tjej som trivs med sin kropp, träningsfrekvens och kosthållning har nog inga problem med killens om den inte är extrem åt det ena eller andra hållet.
Citera
2009-04-12, 15:56
  #3
Medlem
iipods avatar
Tror de är olika från person till person. De med mycket självförtroende blir attraherade.
Citera
2009-04-12, 15:56
  #4
Medlem
brajzillas avatar
dom blir så skrämda att dom går hem och blir knullade av dom
Citera
2009-04-12, 15:58
  #5
Medlem
Nja, de skräms nog av din alfahane-mentalitet.
Samt ditt gång, det syns direkt hos män som har överskott med självförtroende.
Citera
2009-04-12, 15:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
dom blir så skrämda att dom går hem och blir knullade av dom

Har jag missat nått? Vilka dom?
Citera
2009-04-12, 16:02
  #7
Medlem
Det verkar gå inflation i dessa frågeställningar-förklädda-till-kontaktannonser på fb Men lycka till

Jag upplever t.o.m. att tjejer har ett än större självkritiskt öga, är mer uppmärksamma på egna tillkortakommanden. Det ställs väl också högre utseendemässiga förväntningar från omgivningen på tjejer, eller? Råkar man då som du vara väldigt vältränad och i övrigt ha "höga standards", ja då blir väl nivåskillnaderna än märkbara. Är man väldigt mottaglig för vad andra tycker så kanske man undviker att finna sig i en sådan situation.

Sen tror jag att lika attraherar, som med tränings- och sundhetsvanor. Har verkligen så många tjejer ett sådant träningsintresse att de tränar 5-6 gånger i veckan? Ser jag till min egen bekantskapskrets så tränar killarna i betydligt högre utsträckning än tjejer.
Citera
2009-04-12, 16:17
  #8
Medlem
showbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Det verkar gå inflation i dessa frågeställningar-förklädda-till-kontaktannonser på fb Men lycka till

Jag upplever t.o.m. att tjejer har ett än större självkritiskt öga, är mer uppmärksamma på egna tillkortakommanden. Det ställs väl också högre utseendemässiga förväntningar från omgivningen på tjejer, eller? Råkar man då som du vara väldigt vältränad och i övrigt ha "höga standards", ja då blir väl nivåskillnaderna än märkbara. Är man väldigt mottaglig för vad andra tycker så kanske man undviker att finna sig i en sådan situation.

Sen tror jag att lika attraherar, som med tränings- och sundhetsvanor. Har verkligen så många tjejer ett sådant träningsintresse att de tränar 5-6 gånger i veckan? Ser jag till min egen bekantskapskrets så tränar killarna i betydligt högre utsträckning än tjejer.

Samma här, i princip alla i min manliga umgängeskrets tränar på gym 4-5 gånger i veckan medans det bara är ett fåtal av mina kvinnliga bekanta som går på gym.

Men det kan iofs bero på att om man tittar på ideal så är det betydligt svårare och tuffare att bygga muskler jämfört med att bara hålla vikten genom promenader som tjejer gör.

Kontentan är att vi män har det helvetiskt mycket svårare att leva upp till idealen än tjejerna
Citera
2009-04-12, 16:18
  #9
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nej det är den sortens män man raggar på eller för mig raggade på då jag var singel.

Alrighty.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Säkert psykiskt instabila människor som saknar självkänsla men vanliga tjejer har nog inget problem med det.

Men är inte det ofta en förklaring till allt: "psykiskt instabila människor som saknar självkänsla". Jag menar, kan inte en tjej som har självkänsla osv känna att hon inte är riktigt lika bra som en kille hon tycker är snygg? Har alla de killar som får panik av snygga tjejer, dålig självkänsla?

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Just den biten skulle skrämma mig lite men inte för att det verkar för bra utan för att det verkar för maniskt. Att inte kunna flippa lite och strunta i att träna en dag eller ta någon öl på en uteservering eller om man inte orkar fixa nyttig mat käka skräpmat eller liknade.

Ja alltså, det är ju skillnad på att träna och träna. Jag är ingen gymråtta som pumpar biceps 6 dagar i veckan, utan jag springer, simmar, styrketränar osv. Jag har dessutom flera mål med träningen, så det blir inte bara en superytlig "bli snygg" - biceps, mage-träning på gymmet. Jag ÄLSKAR att träna och röra på mig och det är en stor positiv aspekt av mitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Igen ja om personen har dåligt självförtroende och själv är missnöjd med sin kosthållning eller träningsfrekvens. En tjej som trivs med sin kropp, träningsfrekvens och kosthållning har nog inga problem med killens om den inte är extrem åt det ena eller andra hållet.

Ah, men liksom en tjej blir inte aktuell om hon väger 100 kg, oavsett om hon är nöjd med sig själv eller inte. Sanningen är sådan.
Citera
2009-04-12, 16:21
  #10
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Det verkar gå inflation i dessa frågeställningar-förklädda-till-kontaktannonser på fb Men lycka till

Say what?? Så vitt jag vet har jag inget intresse av någon Flashback-tjej.

Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Sen tror jag att lika attraherar, som med tränings- och sundhetsvanor. Har verkligen så många tjejer ett sådant träningsintresse att de tränar 5-6 gånger i veckan? Ser jag till min egen bekantskapskrets så tränar killarna i betydligt högre utsträckning än tjejer.

Det har du nog rätt i. Eller ja, många tjejer jag vet tränar också väldigt ofta, men de flesta tränar mindre än killar. Jag tror de är sociala på ett annat sätt, umgås med vänner (pratar i telefon i 5 timmar) osv än killar, som kanske lyfter på gymmer eller nåt istället. Men alltså min träning tar inte så lång tid i anspråk, 5-6 gånger låter ju så jäkla mycket för en del.

Ett löppass kan ta 30 min. Ett gympass 45 min. Är man effektiv får man ner tiden och hinner med lika mycket som de som "tränar" (snackar) i 1,5 h.
Citera
2009-04-12, 16:30
  #11
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Men det kan iofs bero på att om man tittar på ideal så är det betydligt svårare och tuffare att bygga muskler jämfört med att bara hålla vikten genom promenader som tjejer gör.

Kontentan är att vi män har det helvetiskt mycket svårare att leva upp till idealen än tjejerna

Bra poäng med idealen, det är klurigare att vara muskulös och deffad samtidigt, eller som tjejer brukar säga "så man kan se antydan till muskler"
Citera
2009-04-12, 16:31
  #12
Avstängd
frivols avatar
Jag blir inte skrämd, men det kanske krävs lite mer självpepp för att gå fram till en sådan kille än en average Joe. Har inte direkt dålig självkänsla, men det är klart man tänker till några gånger och några varv innan man går fram till nån som man själv uppfattar stå högt upp på attraktionsskalan.

Sen tror jag mycket beror på hur man för sig. Är man riktigt snyggt klädd, ser bra ut och håller huvudet högt och nästan ser lite dryg ut, så tror jag färre tar kontakt än om man ser snyggt klädd ut, är snygg och ser glad och tillmötesgående ut. Många riktigt snygga killar kan se rätt dryga och självupptagna ut och då blir man lite rädd/avtänd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback