Jag har för mig att man måste göra som HickA säger, använda ett polärt och ett icke-polärt lösningsmedel (kommer inte ihåg vad det var för skillnad på dom). Ska kolla upp den efektivaste metoden, då jag själv snart ska extrahera.
Helst som sagt utan metanol, det är iof sig inte farligt, då metanolen dunstar bort, mer att det är svårt att få tag i nuförtiden. Etanol gör nog lika bra. Kör med T-Röd.
Har aldrig orkat extrahera tidigare, men att krossa och lägga det i sprit gjorde jag, det funkar, men det är grym kräkvarning på det. Fröna smakar skit och tillsammans med spriten som retar slemhinnorna.
Föressten ni som testat LSA-frön utan o extrahera, får ni också typ kramper i armar och ben? Det har jag fått i alla fall, förutom lite ont i magen också. Det gör inte särskilt ont utan är mer "mysigt" under trippen.
LSA stå för LysergSyreAmid jämför med LSD som står för LysergSyreDietylamid.
Har föresten beställt en ny typ av frön,
Rivea Corymbosa kallad Ololiqui och har länge använts av olika sydamerikanska kulturer. Enligt en bok jag har (Lust & Lidande av Matts Bergmark från 1968) trodde A. Hoffman att det var LSD som fanns i just de fröna. Men de innehåller både D-LysergSyreAmid och D-IsolysergSyreAmid. De ska bli spännande att testa.
En sak till, köp inte MG-Frön från smartshops, kolla in här i stället:
http://www.impecta.se/
Sök på "Ipomoea", kostar ca 10 kr/100 frö, har själv testat typen Pearly Gates o de funkar bra.