2003-10-17, 21:50
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tänkte extrahera LSA ur 10 st HBW frön, men vill inte använda metanol eller något annat giftigt lösningsmedel, så min fråga är: duger en flaska 0,2 dl 32% sprit till extraheringen??
Citera
2003-10-18, 08:39
Medlem
Svårt att säga. Jag är ingen kemist och borde kanske inte uttala mig... dock har jag provat nämnda extraktionsmetod, fast med 40%-igt brännvin. Det fungerade fint - ren euforitripp, inget illamående eller andra komplikationer alls.

Bambi
Citera
2003-10-18, 13:30
Medlem
kisens avatar
Vad står LSA för? Länk till bra infosida?
Citera
2003-10-18, 17:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Kommer inte på vad LSA betydde för tillfället, men gå till www.erowid.org och sök efter LSA...
Citera
2003-10-24, 15:37
Medlem
mobbads avatar
jag fattar inte vafan dom inte bara kan sälja rent LSA istället ....
Citera
2003-10-24, 15:44
Medlem
Kias avatar
Jag är också intresserad av ett svar på frågan. Har funderat och läst en del om det där. Har 37,5 % vodka hemma. Kan man extrahera med bara det eller är jag ute och cyklar? Behöver man något mer? Svårt...
Citera
2003-10-24, 16:28
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobbad
jag fattar inte vafan dom inte bara kan sälja rent LSA istället ....

I Amerika är det i alla fall förbjudet att sälja LSA extrakt... (Källa www.erowid.org) Dock tror jag inte att det gäller Sverige eftersom det faktist säljs HBW extrakt på www.naturensdroger.nu
Citera
2003-10-28, 17:23
Medlem
ne.. räcker inte med enbart alkohol. jag rekommenderar den här metoden:
1. krossa fröna och lägg dom i bensin i ett par dagar, låt sedan bensinen dunsta.
2. häll sedan i din sprit och låt stå över natten, drick skiten och enjoy
Citera
2003-10-28, 18:12
Jag har för mig att man måste göra som HickA säger, använda ett polärt och ett icke-polärt lösningsmedel (kommer inte ihåg vad det var för skillnad på dom). Ska kolla upp den efektivaste metoden, då jag själv snart ska extrahera.
Helst som sagt utan metanol, det är iof sig inte farligt, då metanolen dunstar bort, mer att det är svårt att få tag i nuförtiden. Etanol gör nog lika bra. Kör med T-Röd.

Har aldrig orkat extrahera tidigare, men att krossa och lägga det i sprit gjorde jag, det funkar, men det är grym kräkvarning på det. Fröna smakar skit och tillsammans med spriten som retar slemhinnorna.

Föressten ni som testat LSA-frön utan o extrahera, får ni också typ kramper i armar och ben? Det har jag fått i alla fall, förutom lite ont i magen också. Det gör inte särskilt ont utan är mer "mysigt" under trippen.

LSA stå för LysergSyreAmid jämför med LSD som står för LysergSyreDietylamid.

Har föresten beställt en ny typ av frön, Rivea Corymbosa kallad Ololiqui och har länge använts av olika sydamerikanska kulturer. Enligt en bok jag har (Lust & Lidande av Matts Bergmark från 1968) trodde A. Hoffman att det var LSD som fanns i just de fröna. Men de innehåller både D-LysergSyreAmid och D-IsolysergSyreAmid. De ska bli spännande att testa.

En sak till, köp inte MG-Frön från smartshops, kolla in här i stället:
http://www.impecta.se/

Sök på "Ipomoea", kostar ca 10 kr/100 frö, har själv testat typen Pearly Gates o de funkar bra.
Citera
2003-10-28, 21:19
Medlem
skillnaden mellan polära och opolära lösningsmedel är enbart den kemiska sammansättningen. här är lite vad man kan använda.

polära:
bensin
metanol
lacknafta (rekommenderas ej)
eter

opolära
aceton (kemiskt ren, gripens röda)
etanol (sprit, t-röd)
Citera
2003-10-29, 21:46
Bannlyst
Korrektion

korrektion: LSA står för LysergSyraAmid, S:et står alltså INTE för syre.

korrektion: Skillnaden mellan opolära och polära lösningsmedel är att molekylen i polära har en + och en - del. LSA är mest löslig i opolära lösningsmedel.

Opolära
Bensin
Xylen
eter

Polära
Vatten
Aceton
Metanol
Etanol

Att hölla på bensin och sedan låta den avdunsta gör självklart ingen nytta! Den måste filtreras bort era dumbommar

Citat:
Ursprungligen postat av HickA
skillnaden mellan polära och opolära lösningsmedel är enbart den kemiska sammansättningen. här är lite vad man kan använda.

polära:
bensin
metanol
lacknafta (rekommenderas ej)
eter

opolära
aceton (kemiskt ren, gripens röda)
etanol (sprit, t-röd)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto